آموزش سخت افزار – رم کامپیوتر

رم چیست و چه کاری انجام می دهد

یکی دیگر از قطعالتی که قصد داریم به آموزش آن در این مرکز به آن بپردازیم آموزش و آشنایی با رم کامپیوتر می باشد. و اینکه رم چه مدل هایی دارد و چه کاری در سیستم م انجام می دهد.
رم یکی از قطعات کامپیوتر می باشد که وظیفه انتقال و رد کردن اطلاعات از هارد به سی پی یو و از سیپی یو به کار ت گرافیکی و بالعکس را دارد
هکانگونه که می دانید رم یک حافظه کوتاه مدت می بشاد یعنی کاری که در رم انجام می گیرد در ئواقع فط ذخیره سازی کوتاه مدت اطلاعتات و رساندن این اطلاعات به سی پی یو در زمان لازم می باشد.
اما علت استفاده از رم چیس و چرا ما باید از رم در کگامپیوتر استفاده نماییم؟
چرا اطلاعات به صورت مستقیم از هارد به سی پی یو منتقل نمیگردد و باید یک قطعه به نام رم بین هارد دیسک و سی پی یو قرار بگیرد و کار انتقال اطلاعات را انجام دهد.سرعت کارکرد هار دیسک بسیار پایینتر از سی پی یو می باشد و و در صورتیکه بخواهیم انتقال اطلاعات مستقیم از هارد به رم صورت پذیر اینگا نشدنی است و نمیتوان دو قطعه که با سرعت های بسیار متفاوت در حال فعالیت می باشند را با هم هماهنگ نمود. اما سرعت کاکرد رک از هارد دیسک بالاتر و از سی پی یو پایینتر می باشد که این امر موجب می گردد اطلاعات به راحتی از هارد دیسک به رم منتقل شده و از رم به سی پی یو انتقال پیدا کند.

  • برای حل مشکلات رایانه می توانید با  رایانه کمک تماس بگیرید.

رم انواع مختلفی دارد که از  انواع مختلف آن می توان به رم های sd  رم های ddr و ddr2 و ddr3 نام برد.
رم دارای مشخصه هایی می باشد که در زیر به معرفی آنها می پردازیم.
اولین مشخصه رم ها حافظه آنها می باشد. حافظه رم تعیین کننده مقدار اطلاعاتی ایت که می تواند در رم ذخیره گردد. این حافظه از اه9میت زیادی برخوردار است چرا که اگر این حافظه با توجه به نرم افزارها و بازیهایی که ما در رایانه خود اجرا میکنیم کم باشد اطلاعات در صف قرار می گیرند و طئلانی شدن این صف و دیر رسیدن اطلاعات به سی پی یو باعث میگرددسیستم با کندی کار کند و در اصطلاح عمومی لگ بزند.این حافظه ها در بازار کنونی کامپیوتر از 2 گیگ تا 16 گیگ موجود می باشدد
دومین مشخصه رم که بسیار مهم می باشد باس رم می باشد. باس رم با توجه به مدل رم و تکنولوژی رم متفاوت می باشد. باس به سرعت انتقال اطلاعات رم گفته می شود. بالاترین باس رم برای سیستم های خانگب رم باس 2000 می باشد.
نکتع ای که در مورد باس رم وجود دارد این است که حتما باید توجه نمود که مادربور این مقدار از باس را ساپورت می کند یا نه.چرا که اگر مادربورد این مقدار از باس را ساپورت نکند در واقع هزینه اضافی جهت خرید رم صورت گرفته است.
رایانه کمک مرکز پاسخگویی به سوالات و مشکلات رایانه ای و تلفن همراه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *