مشکل قطع شدن اینترنت|باز نشدن صفحات اینترنتی|مشکلات شبکه کامپیوتر

منتشرشده توسط admin در تاریخ

علت قطع شدن اینترنت|حل مشکل قطعی اینترتنت

یکی از مشکلاتی که بسایری از کاربران در استفاده از کامپیوتر با آم مواجه میباشند مشکل قطع شدن اینترنت کامپیوتر می باشد.که در این مقاله به صورت کامل به علت های این موضوع و روش رفع عیب آن میپردازیم.

قطع شدن اینترنت دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد که با توجه به نوع قطع شدن آن عیب یابی و رفع اشکال آن متفاوت می باشد. اگر قطعی اینترنت از مرکز ارائه دهند اینترنت باشد تنها راه حل برای اتصال دوباره آن تماس با پشتیبانی آی اس بی میباشد که می توانید علت قطع بودن اینترنت را جویا شوید. اما با فرض اینکه قطعی اینترنت از محل خود شما میباشد مقاله را دنبتال کنید.

برای عیب یابی قطع شدن اینترنت سه روش کلی وجود دارد که اولین روش و در واقع راحت ترین روش با استفاده از خود مودم می باشد. روی مودم های اینترنت adsl  چراغ هایی وجود دارد که با توجه به روشن بودن – خاموش بودن و یا چشمک ز بودن این چراغ ها می توانی پی برد که اشکال قطع بودن اینترنت از کجاست. وقتی اینترنت کانکت باشد چند چراغ روی مودم روشن می باشد. اولین چراغ که قاعدتا باید روشن باشد چراغ پاور کامپیوتر می باشد که با زدن مودم به برق روشن می شود. اگر مودم شما به کابل تلفن وصل باشد(که باید باشد) یک چراغ دیگر که به چراغ adsl معروف است باید حتما رو شن باشد البته در مودم های مختلف این چراغ به نام ها مختلفی قرار داده شده است. نکتع ای که در مورد این موضوع وجود دارد این است که این چراغ حتما باید روشن باشد و چشمک زن نیز نباشد. در صورتیکه چراغ adsl خاموش باشد و یا اینکه چشمک زن باشد دو مشکل ممکن است وجود داشته باشد. یک مورد اینکه ممکن است مشکل داخلی بوده و از کابل اتصال تلفن شما به مودم باشد و حالت دوم اینکه خط شما از طرف مخابرات و یا شرکت isp به درستی رانژه نشده باشد که برا تست و حل این موضوع می توانید خط خود را با اتصال به یک تلفن دیگر تست کنید و یا کابل خود را عوضکنید. در صرتیکه خط شما با تعویض خط مشکل شما حل نشد مشکل از شرکا آی اس پی میباشد که باید از پشتیبانی این شرکت مشکل را پیگیری کنید.

اگر چراغ ADSL روشن بود ولی باز هم اینترنت قطع بود چراغ دیگر را باید بررسی کنیم.وقتی اینترنت رو =ی خط شما رانژه شده باشد و مودم شما به درستی نیز کانفیگ شده باید یک چراغ دیگر نیز باید روی مودم شما روشن شده باشد که به چراغ اینترنت معروف است.این چراغ باید حتما روشن باشد ولی چشمک زن بودن این چراغ مهم نیست بلکه با رد و بدل شدن دیتاهای اینترنتی این چراغ ب صورت اتوماتیک چشمک زن خواهد بود.اگر این چراغ خاموش باشد به این معنی است که یک تنظیماتی داخل مودم شما وجود دارد و مودم شما با مشکل کانفیگ مواجه است و یا اینکه ود مودم با مشکل سخت افزاری مواجه شده است. اولین روش برای حل این مشکل این است که شما مودم خود را ریست کنید و و دوباره کار تنظیمات آن را انجام دهید. پشت مودم یک دکمه وود دارد که برای ریست کردن مودم از آن استفاده می شود. این دکمه معمولا در اکثر مودم ها در یک حفره قرار داده شده است و علت این موضوع نیز این است که مودم به صورت خود به خود ریست نشود. برای ریست کردن مودم کافی است که این دکمه را حدود 20 تا 25 ثانیه نگه دارید تا مودم شما به صورت کامل ریست شود. وقتی مودم کامل ریست شود یکبار کل چراغ های مودم خاموش و دوباره روشن می شود.نکتع ای که دراینجا حائز اهمیت است است این نکته است که بعد از اینکه مودم کامل ریست شود کل تنظیمات مودم به حالت اول برگشته و باید کل تنظیمات را دوباره انجام دهید. و قائدتا اگر یوزرنیم و پسووردی که در هنگام خرید اینرتنت از شرکت ISP گرفته اید را ندارید باید با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرید و این اطلاعات را دوباره دریافت کنید. بعد از دریافت این اطلاعات باید وارد کانفیگ مودم شوید و دوباره مودم خود را کانفیگ کنید. که برای اطلاع  وآموزش نحوه کانفیگ مودم به مقاله مورد نظر در مورد انجام تنظیمات اولیه مودم مراجعه کنید.

 

بعد از اینکه مودم خود را دوباره کانفیگ کردید دوباره اتصال خود به اینترنت را چک کنید و اگر چراغ مودم روشن نشد و اینترنت شما وصل نشد احتمالا یا مشخصاتی که برای کانفیگ مودم وارد کرده اید به اشتباه وارد شده است و یا اینکه کودم شما با مشکل موجه شده است.

اما حالا فرض را بر این بگیریم که تمام چراغ ها رو روشن میباشد ولی باز هم اینترنت وصل نیست در ادامه مقاله به بررسی این مشکل و حل آن میپردازیم. اول روشی که برای حل این مشکل چاره ساز می باشد روشن خاموش کردن مودم میباشد در بسیاری از موارد به علت کانفلیکتی که در مودم پیش آمده است با یک خاموش و روشن کردن مودم مشکل حل می شود اگر با خاموش و روشن کردن مودم مشکل حل نشد به عیب یابی حل این مشکل میپردازیم.

اولین کاری که در این مورد باید انجام دهیم گرفتن پینگ مودم است که در اینجا باید کمی در مورد پینگ کردن آی پی به شما تضیح دهیم که روش دوم عیب یابی ایت که در بالا به آن اشاره شد. وقتی یک ارتباط با یک سخت افزار اینترنتی برقرار باشد که این سخت افزار بر اساس آی پی کار میکند با دستور پینگ می توان متوجه شد که آیا ما این دستگاه را می  بینیم ویا نه. با توجه به این توضیح CMD را در ویندوز خود باز میکنید و دستور زیر را داخل آن وارد میکنیم:

PING 4.2.2.4

حال باید به ارری که داده می شود دقت کنید چون هر ارر مفهوم خود را دارد: اگر با ارر REPLY FROME 4.2.2.4 مواچهش دید یعنی اینترنت شما وصل است و شما یک مشکل مربوط به تنیمات ویندوزی خود دارید که در زیر به حل ابن مسکل میپردازیم:

یکی از رایج ترین مشکلات در این مورد این است که احتمالا شمااز ف ی لتر ش ک ن استفاده کرده اید و این باعث شده است تنیمات مرورگر شما به هم خورده باشد که باید به تنیمات مرور گر خود مراعه کنید و تنیم را از حالت پروکسی بردارید.مورد دیگری که ممکن است به وجود آمده باشد این است که شما هنگامیکه قصد ای پی دادن به کارت شبکه خود را داشته اید در دادنDNS SERVER  دقت نکرده اید و یا DNS های اشتباه وارد کرده اید و یا وارد نکرده اید.

مشکلات اینترنت کامپیوتر   مشکل قطع شدن اینترنت  مشکل شبکه اینترنت

مشکلات کامپیوتری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *