وصل نشدن موبایل یا تبلت اندروید به اینترنت

منتشرشده توسط admin در تاریخ

وصل نشدن دستگاه اندروید شما به اینترنت می تونه دلایل متعددی داشته باشه، از جمله

1- مشکل خارج از گوشی شما باشه مثلاً: شرکتی که از آن اینترنت تهیه کرده اید ( مخابرات ، شاتل ، ایرانسب و… ) دچار مشکل شده باشد و یا شما صورتحساب خود را پرداخت نکرده باشید یا اگه از اینترنت ADSL استفاده می کنید، ممکنه تنظیمات مودمتون دچار مشکل شده باشه که در این مواقع سریع ترین راه ری ست کردن و تنظیم دوباره مودم هستش که از توضیحات بیشتر درباره ی این مطلب صرف نظر می کنیم.

2- مشکل از تنظیمات داخلی خود گوشیتون باشه که توی این مطلب به بررسی این موضوعی می پردازیم.
اول باید ببینم که گوشی شما کدوم یکی از حالات زیر براش پیش اومده مثلاً:

  • اینترنت گوشی توسط سیم کارت وصله اما هیچ سایتی رو باز نمی کنه و هیچ کاری انجام نمی ده:
    در این مواقع باید ببینیم که مشکل از شرکت سیم کارت ( مثلاً ایرانسل ) هست یا خیر مثلاً از دوستون که توی همون محدوده هست و ایرانسل داره بپرسیم که اینترنتش وصله با نه اگه جواب + بود به سراغ تنظیمات زیر می ریم که نزدیک به 90% مشکل اینترنتتون حل می شه.
    ویرایش نقاط دسترسی در گوشی :
    با فرض اینکه زبان گوشی شما فارسی هست وارد تنظیمات بشید و مسیر زیر رو طی کنید:
    شبکه های تلفن همراه > نام های نقطه دستیابی

    حالا تو اینجا چند تا نقطه دستیابی می بینیم مثلاً یکیش می تونه Irancell-Internet یا MCI یا Rightel باشه ، اگه بیشتر از یک دونه نقطه دستیابی بود با انتخاب توپ آبی رنگ کنار اون ها تک تکشون رو انتخاب می کنیم و دوباره اتصال به اینترنت رو تست می کنیم،

    اگه وصل شده بود که کار تمومه امّا اگه وصل نشده بود دوباره برید تو همون قسمت ” شبکه های تلفن همراه” توی گوشیتون و یکی از این نقاط دسترسی رو با لمس روی اسمش باز کنید ، در بالای صفجه بر روی “بیشتر” و سپس “حذف APN” رو بزنید؛

    سایر نقاط را نیز به همین روش حذف کنید.

    حالا که تمامی نقاط را حذف کردید در تنظیمات گوشی مجدداً  “شبکه های تلفن همراه” و بعد “نام نقطه های دستیابی”  رو بزنید، برای این کار بالای صفحه “افزودن” رو بزنید.

    “نام” رو به دلخواه یک مقدار وارد کنید مثلاً:  Poshtiban-rayane
    “نام دستیابی” رو هم همینطور دلخواه وارد کنید مثلاً: 123pc.ir
    وسپس “ثبت” را بزنید.

    اکنون نقطه ی جدید را ایجاد کرده اید با زدن توپ آبی رنگ کنار آن ، فعالش کرده و سپس اتصال به اینترنت را چک کنید ، اگر اتصال موفقیت آمیز بود کار را خاتمه دهید در غیر اینصورت مجدداً وارد “نام های نقطه ی دستیابی” شوید و اتصال ایجاد شده را ویرایش کنید، در بخش “پراکسی” پراکسی را روی 192.168.1.105 و “پورت” را وارد کنید:8080
    و سپس ثبت را بزنید.

    توجه داشته باشید، پس از اعمال هر کدام از این تغییرات، می بایست اینترنت خود را یکبار قطع و وصل کنید.
    اگر همچنان مشکل وجود داشت، سیم کارت دیگری را در گوشی خود امتحان کنید و در صورتی که مشکل همچنان پا برجا بود گوشی خود را ریست فکتوری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *