جلوگیری از باز شدن صفحات Pop-up

جلوگیری از باز شدن صفحات Pop-up در Internet explorer و Mozilla

Firefox

پنجره های Pop-up به پنجره هایی گفته میشوند که با اولین کلیک بر روی یک صفحه یا روی لینک های موجود در آن صفحات بطور ناخواسته باز میشوند . این پنجره ها بیشتر دارای محتوای تبلیغاتی هستند امروزه کمتر کاربرانی دیده میشود که در زمان وب گردی با این پنجره ها برخورد نکرده باشند . وقتی این صفحات تبلیغاتی باز شدند کاربر میبایست تک تک این پنجره ها را ببندد و این امر موجب نارضایتی بسیاری از کاربران از جمله خود بنده هست در این مطلب تصمیم دارم نحوه جلوگیری از باز شدن صفحات Pop-up را در مرورگرهای Internet explorer و Mozilla firefox به شما آموزش دهم با غیر فعال کردن Pop up دیگر شاهد باز شدن صفحات تبلیغاتی بطور ناخواسته در پنجره جدید نخواهید بود . در این مطلب ما با تغییر در تنظیمات Internet explorer این کار را انجام میدهیم همچنین با استفاده از افزورنه ای با نام Adlock Plus Pop-up از بازگشایی صفحات Pop-up در Mozilla firefox جلوگیر میکنیم .

Image

 

مرورگرInternet explorer :


روش جلوگیری از باز شدن صفحات pop-up در پنجره جدید در نسخه های قدیمی و جدید مرورگر IE متفاوت است
در نسخه های قدیمی مرورگرInternet explorer :
پس از اجرای Internet explorer یا همان IE ، از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب نمایید در پنجره باز شده در تب Privacy به دنبال قسمتBlock Pop-ups بگردید

Image

پس از فعال کردن گزینه Block pop-ups بر روی Settings کلیک کنید . در پنجره باز شده تنظیمات مربوط به Files level را روی High: Block all pop-ups (Ctrl to override) قرار دهید و ok کنید تصاویر ضمیمه شده مربوط به IE ورژن 6 میباشند .

Image

در نسخه های جدید مرورگرInternet explorer :
پس از اجرای Internet explorer از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب نمایید

Image

در پنجره باز شده در تب General در قسمت Tabs بر روی دکمه Tabs کلیک کنید تا پنجره ای به شکل زیر ظاهر شود . در تنظیمات When a pop-up is encountered گزینه ی Always open pop-ups in a new tab را انتخاب و OK کنید . تصایر ضمیمه شده مربوط به IE ورژن 11 میباشد .

Image

 

مرورگر Mozilla Firefox :


در این روش ما ابتدا افزورنه ای با نام Adlock Plus Pop-up را نصب میکنیم و پس از آن با استفاده از تنظیمات در این افزورنه از باز شدن صفحات Pop-up جلوگیری میکنیم . برای نصب این افزورنه از طریق لینک زیر اقدام کنید :

پس از نصب این افزونه از منوی Tools گزینه Add-ons را انتخاب کنید همچنین میتوانید از ترکیب کلیدهای Ctrl + Shift + A برای دسترسی به Add-ons Manager استفاده کنید این افزونه در پنجره باز شده با نام Adblock Plus Pop-on Addon قابل مشاهده خواهد بود ، بر روی Options کلیک کنید تا پنجره ای به شکل زیر مشاهده شود :

Image

تنظیمات Default action for sites not listed را برابر Block all pop-ups قرار دهید و OK کنید .
اما وجود Pop-up همیشه آزار دهنده نیست !!! Pop-up جدا از استفاده های تبلیغاتی میتواند موجب بهبود کیفیت صفحات وب هم باشد مثلا بوسیله Pop-up میتوان کاری کرد که زمانی که در یک انجمن در حال خواندن مطلبی هستید پیام های دریافتی خود را در لحظه در یک صفحه جدید مشاهده کنید و حتی به آن پاسخ هم بدهید . ممکن است بعد از جلوگیری از باز شدن این گونه صفحات شاهد عدم باز شدن بعضی لینکها باشید که البته با راست کلیک بر روی آنها و استفاده از گزینه Open link on new windows یا مانند آن به هدف خود میرسید . در کل همانطور که در بسیاری از سایتها از Pop-up برای تبلیغات استفاده میشود در بسیاری از وب سایتها هم این قابلیت بسیار مفید بوده و از آن استفاده های مفیدی میکنند . شما در تنظیمات مربوط به Pop-up میتوانید رول یا شرط تعیین کنید و این تنظیمات را تنها به سایتهای خاصی اعمال کنید تا کمتر به این گونه مشکلات برخورد کنید .
نویسنده : سعید شمس آبادی
منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ITPro.ir

پشتیبان رایانه مرکز راهنمایی و کمک به حل مشکل  رایانه

مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *