حل مشکل ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل

یکی از مشکلات امروزه گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی موبایل است. برای حل این مشکل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل قابلیت ردیابی موقعیت گوشی را برای تلفن های همراه راه اندازی کرده. پس از تماسهای مکرر درمورد نحوه پیدا کردن گوشی سرقت شده به مرکز مشاوره امداد رایانه بر آن شدیم تا به مقاله ای درباره نحوه ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل بپردازیم.

آمار دزدیده شده یا همان سرقت گوشی های موبایل طی چند وقت اخیر و به لطف پیاده سازی طرح رجیستری به شدت کاهش یافته، چون این طرح عملا سبب شده تا گوشی های دزدی و سرقتی توسط سارق یا اشخاص ثالث قابل استفاده نباشد.

سرقت گوشی

اما با این حال آمار سرقت گوشی های موبایل به صفر نرسیده و این امکان وجود دارد که گوشی شما توسط اشخاص سودجو به سرقت برود!

سوال اینجاست که اگر گوشی موبایل ما بنا به هر دلیل به سرقت رفت، چطور قادر به پیگیری آن خواهیم بود؟

 

جهت آشنایی با روشهای مختلف پیگیری گوشی های سرقتی می توانید  با شرکت امداد رایانه تماس گرفته و از همکاران ما که در این حوزه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

 

کارآمدترین روشی که می‌توانید در این شرایط از آن استفاده کنید پیگیری قانونی و ثبت درخواست ردیابی گوشی محسوب می‌شود. اگر این کار را انجام دهید از شما خواسته می‌شود تا گزارش ردیابی از سوی اپراتور های ایرانسل و همراه ارائه کنید.

خوشبختانه برای انجام این کار کافیست از سرویس ساده‌ای که ایرانسل و همراه اول برای ردیابی گوشی سرقت شده ارائه کرده‌اند استفاده نمایید. دو اپراتور مذکور بستری بسیار ساده را برای فعالسازی این قابلیت در اختیار کاربران قرار می‌دهند که حتی برای فعالسازی آن نیازی به مراجعه حضوری کاربر وجود ندارد. برای استفاده از این قابلیت حتما باید کد IMEI گوشی سرقت شده خود را داشته باشید که بر روی جعبه آن هم نوشته شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

حل مشکل ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل

فعالسازی ردیابی گوشی سرقت شده در ایرانسل

مشترکین اپراتور ایرانسل به منظور فعالسازی قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده خود کافیست با در اختیار داشتن کد IMEI گوشی مراحل زیر را طی کنند:

  • از بخش شماره گیر گوشی کد #6101* را شماره گیری کنید.
  • با ارسال عدد 1 با قوانین و ضوابط ردیابی گوشی سرقت شده توسط اپراتور ایرانسل موافقت کنید.
  • با ارسال عدد 1 هزینه 100 تومانی ردیابی گوشی سرقت شده توسط ایرانسل را بپذیرید و اجازه دهید این هزینه از حساب شما کسر شود.
  • اگر اپراتور فعال در گوشی سرقتی شما ایرانسل است، عدد 1 را ارسال کنید. اگر اپراتور فعال در گوشی سرقت شده شما اپراتور دیگری است، عدد 2 را ارسال نمایید.
    کد IMEI گوشی را تایپ و ارسال کنید. این کد شامل 15 رقم می‌شود.

بدین ردیابی گوشی سرقت شده در اپراتور ایرانسل فعال می‌شود. ایرانسل عموما ظرف 48 ساعت بررسی های لازم را انجام داده و نتیجه را ارائه خواهد کرد. نتیجه از طریق پیامک به شماره‌ای که با آن درخواست ردیابی گوشی سرقت شده را ثبت کرده‌اید اعلام می‌شود. در صورتی که طبق گزارش ایرانسل، گوشی شما قابل ردیابی نبود باید 5 روز صبر کنید و سپس دوباره قادر به ثبت درخواست ردیابی گوشی سرقت شده می‌شوید. بنابراین می‌توانید درخواست خویش را مجددا ثبت نمایید.

  • برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

    برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

فعالسازی ردیابی گوشی سرقت شده در همراه اول

همراه اول هم دقیقا مثل ایرانسل سرویس ردیابی گوشی سرقت شده را ارائه می‌کند. برای استفاده از سرویس این اپراتور هم باید حتما کد IMEI گوشی سرقتی خود را داشته باشید. به منظور فعالسازی این سرویس در همراه اول به شرح زیر عمل نمایید:

  • کد #سریال گوشی سرقت شده*۲۱۴۱*۱۰* را با یکی از خطوط همراه اول شماره گیری کنید.

به همین سادگی قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده فعال می‌شود. همراه اول عموما بعد از 10 روز گزارش و نتیجه نهایی خود را ارائه خواهد کرد. نتیجه نهایی از طریق پیامک به شماره‌ای که با آن درخواست ردیابی ارسال کرده و کد فوق را شماره‌گیری کرده بودید ارسال می‌شود. اگر بنا به هر دلیل تمایل داشتید که سرویس مورد نظر را غیر فعال کنید کافیست کد زیر را شماره‌گیری نمایید:

  • کد غیر فعال سازی سرویس ردیابی گوشی در همراه اول: #۲۱۴۱*۱۰*

چنانچه بعد از 10 روز پیامی مبنی بر ناموفق بودن ردیابی گوشی توسط اپراتور همراه اول دریافت کردید، می‌توانید مجددا درخواست ردیابی را به صورت رایگان ثبت کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل»

  1. بازتاب: اینترنت وصله اما صفحه باز نمیشه!!! - امداد رایانه کمک کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *