عدم پخش صدا در کامپیوتر|مشکلات کارت صدا رایانه|مشکلات کامپیوتری

یکی از موتردی که مشکلات خاصی را برای کاربران رایانه به وجود می آئورد مشکلات کارت صدا می باشد. وظیفه کارت صدا انتقال سیکنال صدا به اسپیکر و پخش آن توسط اسپیکر می باشد.مشکلی در اکثر کامپیوتر های کاربران مشاده شده است عدم اجرای فایل های صوتی و یا عدم پخش صدای فایلهای صوتی که در زیر به اشکالیابی این موارد خواهیم پرداخت.
یکی از مواردی که اکثر مشترک ها با آن مواجه هستند مشکلا کارت صدا و عدم نصب آن روی ویندوز می باشد. هنگامیکه شما ویندوز کامپیوتر خود را عوض می کنید باید درایور سخت افزار های خود را نیز نصب کنید که یکی از سخت افزار هایی که نیاز به نصب درایور دارد کارت صدا می باشد. البته در بعضی موارد ویندوز خودش به صورت plug$play درایور کارت صدا را شناسایی می کند و  نیازی به نصب کارت صدا نمی باشد که این بستگی به مدل کارت صدا و ویندوزی دارد که روکامپیوتر نصب شده است. برای چک کردن اینکه آی کارت صدار روی ویندوز نصب شه است یا نه راههای متفاوتی وجود دارد. بهترین روش مراجعه به device manager  ویندوز می باشد که با مراجعه به دیوایس منیجر شما شمایی درختی از تمام سخت افزار های کامپیوتر خود خواهید داشت. هر سخت افزاری که روی کامپیوتر شما نصب شده باشد دی ر این قسمت از ئیندوز قابل مشاهده است و در صورتیکه هر کدام از قطعات سخت افزاری نصب نباشید روی گزینه مرتبط با آن یک علامت سوال و یا تعجب قرار می گیرد. که به این معناس که این قطعه توسط ویندوز شناسایی نشده است و نیاز به نصب دارد.

 
در صورتیکه قطعه سخت افزاری مورد نظر نصب نباشد باید با استفاده از درایوری که روی سی دی آن قرار دارد اقدام به نصب آن نماییم. برای نصب درایور نیز دو روش وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم. دراولین روش از طریق همان دیوایس منیجر اقدام به نصب قطعه سخت افزاری می کنیم. و روش کار به این ترتیب است که روی گزینه مزتبط با قطعه مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه update driver software را انتخاب میکنید.

 
بعد از انتخاب این گزیه یک صفحه ویزارد برای شما باز  می شود که باید گزینه دوم برای انتخاب فایل درایور را انتخاب کنید. در گزینه اول شما درخواست می منید که خود ویندوز و یا به صورت آنلاین اقدام به نصب درایور کارت صدا کند.

بعد از انتخاب گزینه browse my computer for driver software صفحه جدید برای شما باز می شود که در زیر به گزینه های آن اشاره میکنیم:

در این قسمت با انتخاب گزینه browse شما باید فایل مربوط به درایور را معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که حتما فایل درایور از حالت فشرده خارج شده باشد. بعد از این مرحله ویندوز از روی درایور معرفی شده اقدام به نصب درایور کارت صدا می کند.
این مشکل مرتبط با عدم نصب کارت صدا می باشد.که در صورت عدم نصب کارت صدا آهنک ها و فایل های مرتبط با فایلهای صوتی کلا اجرا نمیشود و ارری مرتبط با عدم نصب کارت صدا داده می شود.
یکی دیگر ازمشکلاتی که در مورد کارتهای صدا پیش می آید عدم پخش صا می باشد در حالیکه کارت صدا نب می باشد و فایل صوتی کامل اجرا می شود. در این حالت دو مشکل ممکن است به وجود آمده باشد یک مشکل مکن اس مرتبط به اسپیکر شما باشد که یا اسپیکر با مشکل مواجه شده اس و یا اینکه کابل آن با مشکل مواجه شده است. یکی دیگر از مشکلاتی کخ ممکن است به وجود آمده باشد مربوط به تنظیمات کارت  صدای ویندوز می باشد.که در زیر به آن اشاره می کنیم.
در قسمت تنظیم مربوط به کارت صدا که در زیر عکس آن را مشاهده می کنید تنظیم باید روی گزینه  speaker ست شده باشد.

مشکلات کامپیوتری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *