هر آنچه درمورد پریمایر پرو-Adobe Premiere Pro باید بدانیم-حل مشکلات پریمیر

 

معرفی نرم افزار پریمیر پرو – Adobe Premiere Pro

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro ) یک نرم افزار ویرایش ویدئوی مبتنی بر خط زمانی و بخشی از Adobe Creative Cloud است که شامل برنامه های ویرایش ویدئو، طراحی گرافیک و توسعه وب است.
از این برنامه برای ویرایش فیلم های بلند مانند Gone Girl، Captain Abu Raed و Monsters حوزه های دیگر استفاده شده است.

تاریخچه

Premiere Pro جانیشینی برای Adobe Premiere است و اولین بار در سال ۲۰۰۳ عرضه شده است. نرم افزار پریمیر پرو به نسخه هایی که در سال ۲۰۰۳ پس از آن عرضه شدند اشاره دارد، درحالیکه منظور از Premiere نسخه های قبلی آن است. Premiere یکی از اولین سیستم های ویرایش غیرخطی (NLE) مبتنی بر کامپیوتر بود و اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۱ برای سیستم عامل Mac عرضه شد. تا ورژن Premiere Pro 2.0 (CS2)، بسته نرم افزار شامل یک اسب در حال تاختن بود که اشاره به تصویر Sallie Gardner at a Gallop اثر ادوارد مویبریج داشت.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

ویژگی های نرم افزار پریمیر پرو

نرم افزار پریمیر پرو از ویرایش ویدئو با روزولوشن بالا تا ۱۰۲۴۰ × ۸۱۹۲ و با رنگ ۳۲ بیت در کانال به صورت RBG و YUV پشتیبانی می کند. ویرایش سطح نمونه صوتی، پشتیبانی از پلاگین VST Audio و میکس فراگیر ۵.۱ از امکانات آن هستند. ساختار پلاگین های پریمیر پرو به آن اجازه می دهد فرمت هایی بیشتر از آنهایی که توسط QuickTime یا DirectShow پشتیبانی می شوند، Import یا Export شوند و از تنوع وسیعی از فرمت ها و کدک های فایل های ویدئویی و صوتی در سیستم عامل های Mac و ویندزو پشتیبانی می کند. وقتی به همراه پلاگین های جدید Cineform مورد استفاده قرار گیرد، از ویرایش سه بعدی نیز پشتیبانی می کند و قابلیت مشاهده موضوعات سه بعدی با استفاده از مانیتورهای دو بعدی را دارد و در عین حال تنظیمات چشم چپ و راست را به طور انفرادی انجام می دهد.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

ادغام محیط کاری

After Effects

از طریق Adobe Dynamic Link، ترکیب های Adobe After Effects را می توان Import کرده و مستقیما روی خط زمان پریمیر پرو پخش کرد. ترکیب افتر افکت را می توان اصلاح کرد و پس از برگشتن به پریمیر پرو، کلیپ با تغییرات مورد نظر آپدیت می شود. همچنین پروژه های پریمیر پرو را می توان به داخل افتر افکت Import کرد. کلیپ ها را می توان بین برنامه کپی کرد و در عین حال خصوصیات کلیپ ها حفظ می شود. پریمیر پرو همچنین از بسیاری از پلاگین های افتر افکت پشتیبانی می کند.

Photoshop

فایل های Adobe Photoshop را می توان مستقیما از داخل پریمیر پرو باز کرد تا در فتوشاپ ویرایش شوند. وقتی فایل فتوشاپ ذخیره شود، تمام تغییرات فورا آپدیت می شود و دوباره توجه به سمت پریمیر پرو برمی گردد.

Adobe Story، OnLocation و Prelude

محیط کاری پریمیر پرو از متادیتای درون اسکریپت یک تولید ویدئویی استفاده می کند. اسکریپت در Adobe Story ساخته می شود یا به آن وارد می شود، سپس به Adobe OnLocation ارسال می شود تا فیلم ضبط شده و هر متادیتای مرتبطی از اسکریپت به آن فیلم متصل شود. در نهایت در پریمیر پرو، قابلیت speech recognition یا تشخیص صدا می تواند صدا را با دیالوگ موجود در اسکریپت متادیتا هماهنگ کند. در پریمیر پرو می توان کلیپ ها را براساس دیالوگ هایشان جستجو کرد و به Adobe Encore ارسال کرد تا DVD های وب قابل جستجو ایجاد شود. Adobe Prelude در ورژن های CS6 و جدیدتر، جایگزین OnLocation شده است.

دیگر برنامه ها

قابلیت های ادغام دیگری هم وجود دارد، مانند ویرایش در Adobe Audition، لینک پویا به Encore و مشاهده در Adobe Bridge.

حل مشکلات Adobe Premiere 1.0

در صورتیکه هرگونه مشکل در مورد نرم افزار نرم افزار پریمایر دارید می توانید با شرکت امداد رایانه تماس بگیرید و از همکاران ما که در حوزه این نرم افزار فعالیت میکنند کمک بگیرید.مشکلات مربوط Adobe Premiere 1.0 بسیار گسترده می باشد که در مراحل مختلف کار کرد ممکن است این مشکلات برای شما هم پیش آمده باشد.

 

مزایای Premiere Pro نسبت به Premiere Elements

یک نسخه سطح مقدماتی به نام Adobe Premiere Elements برای کاربران خانگی که از ویندوز یا Mac استفاده می کنند، عرضه شده است. پریمیر پرو بازار حرفه ای را هدف قرار داده است و مزایایی نسبت به Premiere Elements دارد، از جمله پشتیبانی از توالی های متعدد، رندرگیری با عمق بیت بالا، ویرایش چند دوربینی، بازنگاری زمانی، Scope ها، ابزارهای اصلاح رنگ، رابط میکس صدای پیشرفته و bezier keyframing. پریمیر پرو همچنین دارای Encore برای زیباتر نوشتن دیسک های DVD و Blu-ray و OnLocation برای ضبط مستقیم روی دیسک است. با عرضه Adobe Creative Cloud، عرضه Encore متوقف شد.

پاسخگویی به سوالات ادوب پریمیر

اگر مشکل و سوالی برای شما در مورد تمام ورژن های پریمیر پیش آمده است می توانید از ما کمک بگیرید با تماس با شماره های شرکت و برقراری ارتباط با کارشناس مرتبط با پریمیر سوالات خود را از ما بپرسید. شما می توانید با تماس با شماره شرکت از تهران با شماره 9092305976 و از سراسر کشور با شماره 02170703037 و تماس با دهلی 312 سوالات خود را در باره Adobe Premiere  مطرح کنید

فیلم هایی که در Adobe Premiere Pro ویرایش شده اند

۱۳
A Liar’s Autobiography
Captain Abu Raed
Dust to Glory
Gone Girl
Monsters
TimeScapes
Red Obsession
Sharknado 2: The Second One
Staten Island Summer
Superman Returns (برای فرایند ضبط ویدئو)
The Social Network
Ticket to Ride
Waiting for Lightning
Wayland’s Song
We Will Part
World War II from Space
Hugo
The Tourist
Act of Valor
Avatar
Thunderbirds Are Go
Deadpool
Hail, Caesar!

آشنایی با تولید فیلم در پریمیر قسمت 1

یكی از محصولات بسیار جالب شركت َAdobe كه محبوبیت زیادی در بین علاقه مندان تدوین فیلم پیدا كرده است برنامه Adobe premiere می باشد.
توسط این برنامه تنها با كمی ممارست و پشتكار سادگی می توانید فیلم های خانوادگی و توریستی خود را به نحو زیبایی تدوین نمایید.

برای كار با پریمیر شما به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای كار با برنامه پریمیر شما به امكانات سخت افزاری خاصی نیاز دارید كه به شرح زیر است:
– پردازنده پنتیوم ۵۰۰ مگاهرتز یا بالاتر
– سیستم عامل ویندوز (۹۵ ، ۹۸ ، ۲۰۰۰ ، ME یا XP)
– ۱۲۸ مگابایت RAM
– حدود ۸۵ مگابایت فضای هاردیسك
CD-Rom-
CD- برنامه پریمیر ۵/۶ و برنامه QuickTime كه همراه با برنامه پریمیر ارائه می شود.
– كارت گرافیكی مناسب
– مانیتور با وضوح بالا
– كارت صدا و بلندگو
– علاقه مندی به كارهای هنری

بوسیله پریمیر ۵/۶ چه كارهایی را می توان انجام داد؟

– تدوین فیلم ها: قابلیت مهم برنامه پریمیر در میكس و مونتاژ و به قولی تدوین فیلم می باشد.
شما توسط این برنامه به سادگی می توانید كلیپ های مختلف فیلم را ویرایش كرده
و در فضای بین آنها از ترانزیشن استفاده كنید.
– اضافه كردن صدا: در پریمیر بسادگی می توانید آهنگ، موسیقی
و حتی صدای خود را به فیلم اضافه كنید و یا در صورت تمایل به جای هنرپیشه اول فیلم صحبت
نمایید و به نوعی دو بلور بودن را تجربه كنید.
– اضافه كردن افكت: شما دقیقاً مانند كیك تولدتان می توانید فیلم مورد نظرتان را تزیین كنید
مثلاً نوشته ای را به صورت متحرك به تصویرتان اضافه كنید.
– ارائه فیلم: شما در این برنامه می توانید با فرمتها و به صورتهای مختلف تصویر خود را ارائه دهید.
– ایجاد بستری مناسب برای بروز خلاقیتها: برنامه پریمیر بستری را برای كاربران ایجاد نموده
كه در آن می توان خلاقیت های هنری خود را شكوفا نمود.

كلام آخر

در این قسمت قصد داشتیم چشم اندازی از برنامه پریمیر را در اختیار شما بگذاریم. پریمیر برنامه جذابی كه شروع كار با آن ممكن است كمی مشكل باشد ولی مطمئناً در ادامه بسیار جذاب
خواهد بود. در قسمت های آتی با این برنامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

22 دیدگاه دربارهٔ «هر آنچه درمورد پریمایر پرو-Adobe Premiere Pro باید بدانیم-حل مشکلات پریمیر»

  1. سلام…من پریمیر رو نصب کردم توی تایم لاین فیلم میزارم با لگ نشون ممیده سیستمم هم خیلی قویه نسل یازده..همه ورژن های پرزیمر رو نصب کردم باز اینجوریه ویندوز عوض کردم باز اینجوریه…گرافیک اپدیت کردم باز اینجوریه…هر کاری ک بگید کردم…توروخدا هر کی هرچی میدونه بگه کارم گیره

  2. سلام. من دچار مشکلی در برنامه پریمیر شدم که هرچه سرچ کردم، جوابی پیدا نکردم. ممنون می شم اگر کمکم کنید. وقتی برنامه را باز می کنم، با این که کامل صبر می کنم تا رندر صدا تمام بشه، ولی باز صداها با همدیگه قاطی می شوند. یعنی صدای یک پلان، با یک پلان دیگه قاطی می شه. ممکنه اگر علت رو می دونید، بفرمایید.

  3. در پريمير مي خواهم قرائت متن را به همراه خود متن داشته باشم و در حال قرائت، محلي كه خوانده مي شود دور خود نوشته مثل استروك رنكي شود و عبور كند و همراه قرائت جلو برود و بعد از عبور استروك قبل نماند

    با چه نرم افداري مناسب است افترافكت پريمير پاور پوينت …يا…

  4. سلام و خسته نباشید من وارد پنل اسنشیال گرافیک میشم برنامه پریمیر می‌ره بیرون لطفاً کمک کنید

  5. سلام، خسته نباشید
    مشکل من در تایم هست تایمی که در تایم لاین نشون داده میشه الان بعد از ثانیه که فریم میشه تعداد فریم هاش زیاد شده (سیکونس ستنیگ چک شده فایل 30 فریم بر ثانیه است) وقتی روی خود زمان کلیک راست میکنم که تغییرش بدم 2 حالت داره یک حالت که خیلی بیشتر می شه audio sample یه حالت هم milliseconds که مثلا در حال میلیسکنت در ثانیه در تایم کد این طوری هست 00:00:10.153 منظوری اینه که اون 153 از بین بره و برگرده مثل همون حالت فریم رو نشون بده قاعدتاً وقتی سیکونس ما 30 فریم هست نمیشه فریم 153 داشته باشیم درسته ./ آها یه مورد دیگه در حالت معمولی بعد از ثانیه 2 نقطه داره که تعداد فریم رو نمایش میده اما الان یک نقطه هست دقیقا همینطوری که نوشتم .

  6. سلام من پريمير و نصب كردم ٣ بارم اينستالش كردم اما همش ارور ٤٠٣٠١٢ ميده چي كار بايد بكنم ميشه هر كي ميدونه كمكم كنه

  7. سلام
    ببخشید من همیشه از پلاگین فیلم ایمپکت استفاده میکنم
    امروز که خواستم استفاده کنم دیدم مینوسه ارور ۸۰۰۱۱۰
    مشکلش چیه دوستان

    1. منم همین مشکلو دارم.تروخدا جواب بدین چرا اینجوریه.نسخه پریمیرم هم ۲۰۲۰ هستش.فیلم ایمپکت داخل برنامه اجرا میشه وقتی خروجی میگیرم ارور ۸۰۰۱۱۰ میاد بجای ترنزیشنای فیلم ایمپکت.ممنون میشم پاسخ بدید

  8. سلام
    ببخشید
    من برای خروجی گرفتن وقتی بیت ریتش رو اعشاری میزنم از او حجمی که میگه خیلی بیشتر خروجی میگیره
    ولی اکه بیت ریت رو ۱ یا دو یا ۳ یا … که اعشار نداشته باشه تخمین حجم درست با حجم خروجی هست
    مثلا من بیت ریت رو ۰.۵ میزارم ، قبل از خروجی میگه ۵ میگ ولی موقع خروجی ، فایل خروجیم ۱۰ میگ میشه
    ولی اگه بیت ریتم ۱ باشه ، حجمی که قبل از خروجی بهم میشه ۱۵ میگ هست که بعد از خروجی ۱۵ میگ در میاد
    برای اعشاری چکار باید بکنم میشه کمکم کنین ؟
    به نظر من باید از خود نرم افزار باشه !
    میشه کمک کنین ؟

  9. سلام تورو خدا یکی بهم بگه سوالم پیچیده نیست من برای کار با پریمیر چه سی پی ای از اینتل لازم هست بگیرم مثلا ای فایو 9900 یا ای سون نسل چهار یا نظر شما چیه موندم

  10. جان من ادمین جواب سوالم رو بده پیچیده نیست من برای کار با پریمیر چه سی پی ای از اینتل لازم هست بگیرم مثلا ای فایو 9900 یا ای سون نسل چهار یا نظر شما چیه موندم

    1. سلام باید نسل ۸ به بالا باشه سیپیوت ولی چیزی که مهمه مدل کارت گرافیکه که از کارت گرافیک ۱۰۷۰ به بعدو فقط ساپورت میکنه

  11. سلام من پریمیر cs6نصب میکنم نصب که شد ارور می ده میگه اینترنت را روشن کنید تا به شما شماره. سریال بدهیم وقتی اینترنت را روشن میکنم و تایید میکنم میگه اینترنت وصل نیست

    چه کنم؟

  12. سلام،در قسمت تایتل که میخوای متن تایپ کنید یه گزینه داره برای نوشتن رو خط منحنی،برای من غیر فعال هست،کسی میدونه چرا؟

  13. سلام
    چطور میتوان در هنگام خروجی مارکرهایی ایجاد کرد که فایل خروجی دارای خصوصیت نکست کپچر در پلیرها شود؟

  14. سلام،
    من وقتی کلیپی برای ادیت وارد نرم افزار میکنم، کلیپ به صورت خط های عمودی نمایش داده میشه، و چیزی مشخص نیست، مشکل از چیه؟

  15. سلام …من داشتم از پریمیر استفاده میکردم…بعد تایتل هیروگلیپ رو نصب کردم …حالا نمیتونم از تایتلی که فابریک توی پریمیر بود استفاده کنم گزینش پاک شده بجاش هیروگلیف و نیو بلو اومدن ولی من اونو میخوم….ممنون میشم اگه کمکم کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *