آموزش استوری اینستاگرام و ترفندهای آن

یکی از بخش های جذاب اینستاگرام، استوری آن است. ممکن است تا به حال با شیوه کار این قسمت و تمام بخش های آن آشنایی کافی نداشته باشید. به همین دلیل می خواهیم  شما را با تمام قابلیت های استوری اینستاگرام آشنا کنیم.

استوری اینستاگرام یک شیوه سریع و آسان برای اشتراک گذاری لحظات خود برای مخاطبین است. در حقیقت استوری یک داستان کوتاه در بخش پروفایل شماست که از طریق فیلم و عکس ها بیان می شود. شما از طریق استوری می توانید تمام اتفاقات روزمره که در طول 24 ساعت رخ می دهد را به فالورهای خود نمایش دهید. قابلیت استوری گذاشتن در اینستاگرام  در سال 2016  به اینستاگرام افزوده شد. به تدریج این قابلیت محبوبیت بسیاری در بین کاربران خود پیدا کرد.

امروزه  به یکی از پراستفاده ترین و پرطرفدارترین قابلیت های اینستاگرام تبدیل شده است. البته این بخش امکانات ویژه ای دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها تصاویر و ویدیو های خود را با افکت ها و شکلک های مناسب ویرایش نمایید. از طریق استوری می توانید بر روی تصاویر و یا فیلم خود متنی اضافه نمایید تا کاربران خود نظرات خود را بیان کنند. شما می توانید نظرات کاربران را انتشار کنید و پس از انتشار تعداد بازدیدکننده های داستانتان را مشاهده نمایید. همچنین می توانید به استوری خود هشتگ اضافه نمایید، طرح سوال یا نظرسنجی کنید. به طور کلی یکی از بخش های جذاب و دلچسب اینستاگرام است و شما را واردار به استفاده مکرر از این بخش می کند. در این بخش امکانات بسیاری وجود دارد که تنها با کمی خلاقیت می توایند به کار ببرید.

استوری اینستاگرامنحوه دیدن استوری دیگران در اینستاگرام

درنواری که بالای صفحه اینستاگرام قرار دارد، بخش استوری قرار دارد. شما می توانید تمام دوستان و افرادی که دنبال می کنید، عکس ها و فیلم هایی که برای دنبال کنندگان خود در صفحه استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند را مشاهده نمایید. وقتی که دیگران دستوری در اینستاگرام قرار می دهد، در نوار بالای صفحه، دور عکس پروفایل اشان یک نوار رنگی مشاهده می کنید. برای مشاهده استوری باید روی عکس پروفایل ضربه بزنید تا تصویر کامل محتوایی که به اشتراک گذاشتند را ببینید. همان طور که می دانید، استوری ا تنها 24 ساعت قابل مشاهده هستند. بنابراین پس از 24 ساعت خود به خود حذف می شوند.

چگونه در اینستاگرام، استوری قرار دهیم؟

برای استوری گذاشتن در اینستاگرام در صفحه اصلی  می توانید گزینه your story  یا پروفایل خود  را لمس کنید. در این صورت وارد صفحه استوری می شوید. شما می توانید تصاویر و یا فیلم های خود را در استوری به اشتراک بگذارید. چنان چه بخواهید عکس یا ویدیویی را از گالری گوشی خود در اینستاگرام استوری نمایید کافی است از بخش گالری تصاویر یا ویدئو را انتخاب نمایید. سپس بعد از انتخاب عکس یا فیلم مورد نظر، می توانید افکت های گوناگونی را به آن اضافه نمایید. شما می توانید یک استیکر یا حتی متنی به آن اضافه کنید. در آخر می توانی با لمس گزینه your story استوری خود را در اینستاگرام قرار دهید.

از چه فرمتی برای انتشار استوری‌ استفاده کنیم؟

یکی از اصلی ترین و جذاب ترین ویژگی های حاضر در قسمت استوری اینستاگرام، فرمت های گوناگونی هستند که یک استوری دارد. وقتی که دوربین شما در قسمت استوری فعال است، در پایین صفحه به این گزینه ها دسترسی دارید. شما می توانید با حرکت انگشت بین آن ها جابه جا شوید.

در ادامه مطالب به بررسی فرمت های متعدد موجود در استوری اینستاگرام اشاره می کنیم:

حالت Normal: یک تصویر یا فیلم به صورت کاملا طبیعی است. در این حالت می توانید برای ضبط عکس دکمه مورد نظر را لمس کنید و برای ضیط فیلم چند ثانیه ای آن را نگه دارید.

حالت Boomerang: یک ویدئو به شیوه gif است و به صورت مداوم عقب جلو می رود. حالت بومرنگ، شیوه ای خلاق برای ثبت و انتشار لحظات سرگرم کننده شما است. بنابراین این حالت دارای طرفداران بسیاری است.

حالت Layout: به ما این امکان را می دهد تا چند عکس را بصورت یک عکس واحد در استوری قرار دهیم. (این حالت تنها در صورتی در اینستاگرام فعال می شود که نرم افزار Layout را روی گوشی خود نصب نموده باشید.)

حالت Multi-Capture: این حالت برای زمانی طراحی شده است که کاربر قصد دارد بیش از یک صفحه استوریایجاد و یا به استوری های خود اضافه نماید، و این امکان را به کاربر می دهد که از همین صفحه ابتدا، حد اکثر تا 8 عکس انتخاب نماید یا بوسیله دوربین گوشی موبایل بگیرد و تک به تک ادیت نموده یا افکت گذاری و ارسال نماید.

حالت Level: در این حالت یک شاخص به دوربین کاربر اضافه می گردد و بوسیله حسگر های حرکتی و فاصله سنج گوشی موبایل این توانایی را به شخصمی دهد تا زاویه دوربین را در حالت کاملا عمودی یا افقی نگه دارد تا از طریق نمایش دقیق عمق و زوایای دقیق اجسام، عکاسی یا فیلمبرداری حرفه ای، دقیق و با کیفیت تری داشته باشد.

حالت Photobooth: در این حالت بعد از فعال شدن یک تایمر 3ثانیه ای، 4عکس با فاصله زمانی نزدیک به 1.5ثانیه ای بصورت خودکار گرفته می شود و با در کنار هم گذاشتن این عکسها یک ویدئوی 4ثانیه ای برای استوری کردن می سازد.

حالت Sooperzoom: در این حالت با انتخاب یکی از چندین افکت و مودی که در آن وجود دارد، یک ویدئوی 5ثانیه ای با افکت ثابت به حالت زوم ناگهانی بصورت خودکار جهت قرار گرفتن در استوری ضبط می گردد.

حالت Rewind: این حالت همانند یک ویدئو طبیعی است با این تفاوت که از آخر به اول، به کاربر نمایش داده می شود.

حالت Hands free: این حالت شبیه حالت نرمال را دارد. تنها تفاوت آن این است که این گزینه تنها برای ویدئو کاربرد دارد.  بنابراین در زمان ضبط نیازی به نگه داشتن دکمه دوربین نیست. تنها یک بار ضربه می زنید و سپس هر وقتی که قصد متوقف کردن ضبط را داشتید، دوباره ضربه بزنید. توجه نمایید که در این قسمت نیز محدودیت 15 ثانیه ای برای شما اعمال شده است.

حالت Live: در این حالت شما می توانید به صورت زنده ویدئو خود را برای مخاطبین به اشتراک بگذارید.

آموزش نحوه استفاده از استیکرها در استوری اینستاگرام

 برای زمانی که می خواهید استوری خود را در اینستاگرام قرار دهید، قبل از قرار دادن استوری می توانید استیکرهای مختلفی را به کار ببرید. برای این کار ابتدا روی آیکونی که در بالای صفحه به شکل یک چهره خندان است کلیک نمایید. سپس انگشت خود را روی صفحه از پایین به بالا بکشید. در این صورت تمام استیکرها برای شما نمایش داده می شود، شما می توانید استیکر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

چگونه استوری ‌های اینستاگرام خود را جذاب ‌تر کنیم؟

زمانی که می خواهید استورهای خود را در اینستاگرام قرار دهید می توانید از امکانات و ویژگی های بسیاری استفاده نمایید. بنابراین برای جذاب شدن استوری های خود می توانید از افکت های موجود در اینستاگرام استفاده کنید. شما معمولا این امکانات را به وسیله آیکن هایی از بخش بالا، سمت چپ صفحه دسترسی خواهید داشت. بنابراین در عکس زیر، کاربرد هر یک از ان ها مشخص شده است. ولی این امکانات ممکن است برای شما گمراه کننده باشند، نکران نباشید. ما در این بخش این مکانات را برای شما معرفی می کنیم:

استفاده کردن از فیلتر، قلم‌موی نقاشی و نوشته در پست ‌های استوری

ابتدا ویژگی های اصلی را در استوری بررسی می کنیم:

افزودن فیلتر به عکس یا ویدئوی استوری

اولین ویژگی اضافه کردن فیلتر به استوری است.  برای قرار دادن فیلتر با جابه جایی فیلترهای استوری، انگشت خود را روی صفحه به سمت راست را چپ بکشید.

استفاده از قلم نقاشی در استوری

از طریق قلم نقاشی قادر هستید شکل، اندازه و رنگ آن را تعیین نمایید. در زمان به کارگیری از قلم نقاشی در استوری خود نگران اشتباه کردن خود نباشید، چرا که اینستاگرام یک قابلیت به نام undo دارد که به حالت قبلی برمی گردد. در صورت اضتباه می توانید به سادگی این اشتباه را پاک کنید.

برای این که تمام صفحه را با یک قلم مو رنگ کنید، باید انگشت خود را روی صفحه نگه دارید.

اینستاگرام در حالت پیش فرض، رنگ های محدودی را به شما نمایش می دهد. ولی چنان بخواهید از گزینه های بیشتری استفاده نمایید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در این صورت باید روی یکی از گزینه های رنگ انگشت خود را نگه دارید تا پالپ مربوط به انتخاب رنگ برای شما نمایش داده شود.

اضافه کردن متن به استوری

یکی دیگری از ویژگی های استوری اینستاگرام، اضافه کردن نوشته های متعدد است. شما قادرید متن های خود را در هر قسمتی از صفحه با هر رنگ و سایزی که علاقه دارید، قرار دهید. در این بخش در زمان نوشتن متن، همانند یک قلم، شما می توانید اندازه و رنگ متن خود را مشخص کنید. همچنین با گرفتن یک متن با دو انگشت، می توانید آن را به هر سمت که می خواهید بچرخایند. به علاوه، سمت چینش متن و سبک آن هم قابل انتخاب هستند. برای اضافه کردن متن به یک تصویر، شما می توانید از آیکن متن استفاده کنید یا هر جایی که می خواهید متن را قرار دهید، یک ضربه بزنید.

لوکیشن و هشتگ در قسمت Explore  (کاوش) اینستاگرام

وقتی شما  به دنبال یک موقعیت مکانی یا یک هشتگ در اینستاگرام هستید امکان دارد در بالای صفحه یک استوری مشاهده کنید که استورهایی که از هشتگ اینستاگرام استفاده نموده اند یا موقعیت مکانی را به اشتراک گذاشته اند نشان می‌دهد. چنان چه پروفایل شما در حالت عمومی تنظیم شده باشد و شما یک لوکیشن یا هشتگ را به آن بیفزایید استوری های شما امکان دارد در قسمت   Explore اینستاگرام نمایش داده شود.

استوری اینستاگرامچگونه چند عکس در استوری اینستاگرام قرار دهیم؟

همان طور که می دانید انستاگرام این قابلیت را دارد که هر تعداد عکس یا ویدئو را استوری کنید. بنابراین مخاطبین شما می توانید استوری های شما را یکی پس از دیگری مشاهده نمایند. برای این که بتوانید چند عکس را استوری کنید، وقتی که که به گالری گوشی خود مراجعه می کنید، می توانید گزینه Select Multiple را از گوشه سمت چپ و بالای صفحه انتخاب نمایید. سپس هر تعداد عکس که مایل هستید را می توانید انتخاب نمایید.

چگونه استوری خود را برای افرادی خاص ببندیم؟

یکی از مهم ترین ویژگی های اینستاگرام که به شما اجازه می دهد افراد خاصی را مشخص کرده و به آن ها اجازه ندهد که استوری های شما را دنبال کنند.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

به پروفایل خود مراجعه کنید.

به قسمت تنظیمات خود بروید.

از بخش Privacy and Security گزینه  Story Controls را انتخاب نمایید. با انتخاب اولین گزینه، Hide Story From می توانید از لیست مخاطبین خود هر کسی که تمایل دارید استوری شما برای آن ها نمایش داده نشود را انتخاب نمایید. سپس گزینه Done را کلیک کنید. بنابرای در این صورت افرادی که انتخاب نموده اید نمی توانند استوری های شما را دنبال کنند.

چگونه پیام ها را برای استوری خود ببندیم؟

زمانی که استوری خود را در اینستاگرام قرار می دهید، در پایین صفحه یک مستطیل برای تایپ پیام وجود دارد. در این صورت با ارسال پیام در این بخش پیام مستقیم به دایرکت شما ارسال خواهد شد. در حقیقت یک چت خصوصی بین شما و آن فرد شروع می شود. ولی به هر دلیلی شاید شما تمایل نداشته باشید پیامی برای شما ارسال شود. در این صورت کسی به شکل مستقیم نمی تواند از روی استوری شما با شما چت نمایید.

برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

با مراجعه به پروفایل خود به بخش تنظیمات خود بروید.

از بخش  Privacy and Security گزینه Story Controls را کلیک نمایید.

 در قسمت Allow Message Replies می توانید سه بخش را مشاهده نمایید.

گزینه اول، Your Followers، تنها فالورهای شما قادرند پیام ارسال کنند.

گزینه دوم، Followers you Follow Back، فالورهایی که شما آن هار ا فالوو کرده اید قادرند پیام ارسال کنند.

گزینه سوم، Off، هیچ کس نمی تواند برای شما پیام ارسال کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که بستن پیام های استوری اینستاگرام به معنای این نیست که هیچکس نمی تواند به شما پیام دهد. این کار سبب می شود فالورهای شما نتوانند استوری های شما را ریپلی بزنند، اما فالورهای شما می توانند از طریق دایرکت به شما پیام ارسال کنند.

چگونه یک استوری خود را برای همیشه نگه داریم؟

چنان چه مایل باشید یک استوری خاصی  را همواره در پروفایل خود قرار دهید، می توایند از بخشStory Highlights استفاده نمایید. برای دسترسی به این قسمت می توایند به صفحه اصلی اینستاگرام خود مراجعه نمایید. با لمس + تمام استوری هایی که تا به حال در اینستاگرام قرار دهید از آرشیو اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد. حالا می توانید هر استوری که تمایل دارید را انتخاب و آن استوری برای همیشه در پروفایل شما قرار داده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *