آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ

فتوشاپ یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیکی در دنیا محسوب می شود که از طریق شرکت ادوبی توسعه یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی، رتوش، ماسک سا دگرگونی عکس ها مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین کار فتوشاپ تدوین و ویرایش تصاویر است که می تواند با امکانات موجود در تصاویر تغییرات بسیار زیاد و متنوعی را به وجود آورد. معمولا گذاشتن نوشته ها روی تصاویر یکی از ساده ترین کارها در فتوشاپ است. اضافه کردن فونت به فتوشاپ یکی از ساده ترین کارها است و کافی است فونت جدید را به داخل هارد ریخته و سپس از آن استفاده نمایید.

 تا به امروز در زمان استفاده از این نرم افزار گرافیکی متوجه شده اید فتوشاپ از فونت های پیش فرضی که در ویندوز نصب شده است استفاده می کند و نیاز به نصب مستقیم فونت های دانلود شده در برنامه نیست. کافی است فونت هایی که دانلود نموده اید یا بر روی سیستم عامل دارید را بایستی داخل پوشه Font در Control panel  کپی کنید. برای این کار از منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب نمایید. سپس از فولدر Fonts را پیدا کنید و آن را باز کنید و فونت ها را داخل پوشه کپی نمایید. به همین سادگی فونت اضافه شده داخل برنامه نمایش داده می شود. دانستن نحوه اضافه کردن فونت به فتوشاپ یک مهارت اساسی ولی حیاتی است، چرا که تقریبا در هر پروژه طراحی نیاز به درج متن است.

در ادامه قصد داریم آموزش اضافه کردن فونت به فتوشاپ را برای شما بیان کنیم:

نحوه اضافه کردن فونت به فتوشاپ در سیستم عامل MAC

ابتدا فونت مورد نظر را پیدا کنید و سپس آن را دانلود نمایید.

برای تهیه فونت متناسب با نیاز و علاقه خود، می توانید فونت مورد نظر خود را در اینترنت جستجو و دانلود کنید.

سپس  فایل فونت را روی سیستم قرار دهید. فایل فونت را در پوشه Downloads جستجو کنید. چنان چه فایل شما زیپ شده باشد، آن را از حالت زیپ خارج کنید و روی آن دابل کنید تا به فایل دسترسی پیدا نمایید. در صورتی که چندین فونت را بارگیری کرده باشید، هر یک از پوشه جداگانه خود را دارند. در رابطه با رایج ترین پسوندهای فایل فونت بایستی مراقب باشید، OTF و TTF هستند.

 فونت را نصب کنید.

 برای نصب فونت دانلود شده، با دابل کلیک کردن فایل فونت، برنامه Font Box باز می شود. مکانی که می توانید با کلیک بر روی یک دکمه، فونت را نصب کنید و آن را در تمام برنامه های موجود در سیستم، نه تنها فتوشاپ در دسترس قرار دهید.

همچنین شما می توانید به شکل دستی فایل های فونت را از پوشه Downloads یا در پوشه /Users Library/ Fonts (برای  در دسترس قرار دادن برای کاربران منحصر به فرد) یا Library / Fonts (برای در دسترس قرر دادن برای تمام کاربران) کپی یا انتقال دهید.

فونت را در فتوشاپ انتخاب کنید

نرم افزار فتوشاپ را باز کنید و از پنجره Character پایین بروید تا به فونت مورد نظر خود برسید و از ابزار Type برای اضافه کردن به تصاویر خود استفاده نمایید. برای اعمال جلوه های هنری بر روی متن خود، ممکن است لازم باشد ابتدا آن را رستر نمایید. در نتیجه متن را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل Bitmap  تبدیل می کند. با انجام این کار دیگر قادر نیستید متن را ویرایش نمایید.

 نحوه اضافه کردن فونت به  فتوشاپ در ویندوز

ابتدا فونت مورد را جستجو بارگذاری نمایید.

کتابخانه های آنلاین بسیاری وجود دارد که انتخاب گسترده ای از فونت ها را در اختیار شما قرار می دهد. از گزینه های فیلتر آن ها برای تمرکز بر سبک هاب مورد نظر خود استفاده نمایید. علاوه براین می توانید فونت را از فروشگاه میکروسافت دانلود نمایید. روی دکمه دانلود کلیک نمایید و برنامه های فعال را ببندید.

سپس پوشه Downloads را باز کنید و فایل فونت اضافه شده را جستجو کنید. در صورتی که پوشه زیپ شده باشد، آن را از حالت زیپ خارج کنید تا بتوانید به مطالب دسترسی پیدا نمایید. فونت را به صورت جداگانه بارگذاری می شوند، بنابراین چنان چه چندین فونت را دانلود کردید، چندین پوشه نیز وجود خواهد داشت.

فونت را نصب کنید

گزینه های نصب فونت شما در فتوشاپ وجود دارد. سپس روی فایل فونت کلیک راست کرده و روی گزینه install کلیک نمایید و آن را در تمام برنانه های موجود در سیستم، نه تنها فتوشاپ، در دسترس قرار دهید.

 در ادامه بر روی منوی Start>Control Panel>Appearance and Personalization>Fonts کلیک نمایید. به سادگی قادر هستید فایل های فونت جدید را در این لیست فونت های فعال شده کپی و جایگذاری کنید.

اضافه کردن فونت به فتوشاپ

فونت را در فتوشاپ انتخاب کنید

اکنون بایستی فونت انتخاب شده در سیستم شما در دسترس باشد. بنابراین نرم افزار فتوشاپ را باز کنید و آن را در پنجره Character انتخاب نمایید. چنان چه قصد دارید جلوه های هنری فتوشاپ را اضافه کنید، ممکن است لازم باشد متن را رستر کنید آن را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل Bitmap قابل ویرایش تبدیل نمایید. ابتدا اطمینان حاصل نمایید که از متن خود راضی هستید، چرا که پس از این فرآیند قادر نیستید آن را ویرایش نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *