آموزش تبدیل MBR به GPT

یکی از مواردی که هنگام نصب ویندوز ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد ارر مشکل پارتیشن بندی هارد دیسک می باشد که این ارر زمانی رخ میدهد که شما قصد دارید روی سیستمی که دارای امکان نصب ویندوز در حالت UEFI است رخ میدهد. زمانیکه پارتیشن بندی شما GPT باید و قصد داشته باشید ویندوز را در حالت UEFI نصب کنید این ارر به شما نمایش داده می شود که با پارتیشن خود را به حالت GPT تغییر دهید اما برای اینکار راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم این موارد را بررسی نماییم و بهترین راه حل برای تبدیل MBR به GPT را به شما اموزش دهیم.

یکی از مشکلاتی که برای این تبدیل وجود دارد این موضوع می باشد که برای تبدیل استاندارد هارد MBR به GPT تمامی اطلاعاتی که روی هارد دیسک قرار داد پاک می شود و این موضوع اکثرا درد ساز می باشد چرا که اکثرا اطلاعات شخصی مهمی روی سیستم خود دارند که اصلا قصد ندارند به دست خود این اطلاعات را پاک کنند. حال راه حل برای این موضوع چیست؟ اگر شما از اطلاعات مهمی روی هارددیسک خود ندارید این روش برای شما بسیار ایده آل می باشد و با انجام چند دستور که کمی پایینتر به انها اشاره میکنیم می توانید هارد دیسک خود را از حالت MBR به GPT تبدیل کنید. اما اگر اطلاعات مهم روی هارددیسک خود دارید ادامه مقاله را مطالعه نمایید

روش اول برای نگه داشتن اطلاعات گرفتن بک آپ از اطلاعات هارد دیسک می باشد برای گرفتن بک آپ نیز کافی است که هارد دیسک را به یک سیستم دیگر وصل نمایید و اطلاعات آن را تخلیه نمایید و بعد از گرفت بک آپ از اطلاعات خود طبق دستور العمل زیر کار تغییر پارتیشن بندی هارد دیسک خود را انجام دهید.

روش دوم برای اینکه بدون پاک کردن هارددیسک خود ویندوز را نصب کنید این میباشد که باید رو یک فلش 8 گیگ نسخه ویندوز را در حالت MBR با استفاده از نرم افزار RUFUSE ریخته و ویندوز را در حالت MBR نصب نمایید.

اما برای انجام اینکار چه مراحلی را باید طی کنیم:

1- وقتی وارد مراحل نصب ویندوز شدید در قسمتی که پارتیشن بندی را مشاهده میکنید.دکمه SHIFT و F10 را همزمان نگه دارید تا برای شما محیط CMD باز شود. در محیط CMD دستورات زیر را تایپ نمایید:

DISKPART — LIST DISK —-SELECT DISK 0 —- CLEAN —– CONVERT GPT

بازدن این دستورات پارتیشن بندی شما به GPT تبدیل شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *