آموزش سخت افزار – کارت گرافیکی

کارت های گرافیکی یکی از قطعات مهم و ضروری رایانه ها می باشند که در این مقاله قصد معرفی کارت گرافیک یا همان VGA را داریم.کارت های گرافیکی در یک دسته بندی کلی به دو مدل تقسیم بندی می شوند.یکی کارت های گرافیکی آنبورد و دیگری کارت های گرافیکی اینبورد.
کارت های گرافیکی آنبورد در واقع مدل هایی هستند که کارت گرافیکی و خروجی آن روی خود مادر برد قرار داده شده است.
ونکتع ای که در مورد این مدل از کارت گرافیکی وجود دارد این است که این دل پردازنده جداگانه ندارند و از خود سی پی یو جهت پردازش استفاده می کنند.با توجه به اینکه برای این کارت های گرافیکی پردازنده جداگانه در نظر گرفته نشده است از قدرت پردازش پایینی برخوردار می باشند.که نمیتوان از ان برای اجرای بازیها و برنامه هایی که برای اجرا شدن نیاز به گرافیک بالایی نیاز دارند استفاده نمود.
این نوع مادربورد ها بیشتر برای کارهای اداری معمولی مور استفاده قرار می گیرد که نیازی به رم و گرافیک زیادی برای اجرای آنها وجود ندارد. برای اینکه بدانید مادربرد خریداری شده دارای کارت گرافیکی آنبورد می باشد باید به خود مادربرد نگاه بیندازید اگر پورت خروجی برای اتصال به مانیتود روی مادربورد تعبیه شده باشد این مادربورد مجهز به کارت گرافیکی آنبورد می باشد.برای اطلاع کامل از انواع کارتهای گرافیکی با مرکز رایانه کمک تماس بگیرید
مدل دوم از کارت گرافیکی که میخواهین ان را به شما اموزش دهیم مدل اینبورد می باشد. در این مدل ها یک کارت گرافیکی مجزا به عنوان یک کارت جدا خریداری می گردد و رو روی مادربورد به صورت سخت افزاری نصب می گردد این مدل از کارت گرافیکی با توجه به اینکه دارای بورد مجزا و رم و پردازنده مجزا می باشد از قیمت بالایی برخوردار می باشد. اگر قصد دارید روی کامپیوتر خود بازیها و برنامه های سنگین اجرا نمایید حتما از این مدل از کارت های گرافیکی استفده نمایید.کمک رایانه آماده ارائه البته خود این کارت های گرافیکی نیز دارای مدل های متفاوتی م یباید که در آموزش های بعدی به شما آموزش خواهیم داد.

  • برای حل مشکلات رایانه می توانید با  رایانه کمک تماس بگیرید.

کمک رایانه
موبایل کمک
رایانه کمک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *