آموزش ورود به safe mode ویندوز 10

یکی از مواردی که کاربرد بسیاری در رفع عیب های ویندوزی دارد ورود به صفحه safe mode در ویندوز 10 می باشد. چرا که با ورود به این صفحه گاها که ویندوز به صورت معمول بالا نمی آید و دارای ارورهایی می باشد از طریق safe mode می توان به ویندوز با محیط گرافیکی پایین وارد شد و با اعمال تغییراتی در ویندوز به تعمیر آن پرداخت.

تا قبل از ورود ویندوز 8 و سپس ویندوز 10 به بازار شما برای ورود به safe mode با مراحل پیچیده ای رو به رو نبودید و کافی بود سیستم کامپیوتری و یا لپ تاپ خود را ریستارت کنید و بلافاصله شروع به زدن دکه f8 نمایید. در این حالت صفحه سفیدی برای شما باز میشد که گزینه ها زیادی در این صفحه وجود داشت و شما با انتخاب گزینه safe mode به راحتی وارد این صفحه می شدید. اما بعد از ورود ویندوز 8 و ویندوز 10 به بازار برای ورود به صفحه  safe mode  مشکلات خاص خود را دارد که قصد داریم در این مقاله به این موضوع بپردازیم:

Safe Mode وضعیتی در ویندوز است که در زمان ایرادات ویندوز و یا برای ویروس کشی به شکل دستی به کار گرفته می شود. زمانی که ویندوز در وضعیت Safe Mode بوت می گردد، فقط سرویس های ضروری ویندوز استاره شده و به هیچ عنوان درایور، نرم افزار، ویروس در این حالت استارت نخواهد شد. بنابراین به همین دلیل نام این محیط را محیط امن یا Safe Mode می نامند.

دسترسی به Safe Mode در ویندوز 10

برای دسترسی به Safe Mode در ویندوز 10 به وسیله ریستارت کردن و بوت کردن مستقیم سیستم به آن، در ویندوز 10 روش سریع و آسانی در اختیار دارید. برای وارد شدن به ویندوز 10 این ریبوت را از طریق مراحل زیر می توانید اجرا نمایید:

1 – بعد از بوت شدن ویندوز 10 و پیش از ورود به آن، در پنجره لاگین، روی پاور کلیک نموده و بعد از باز شدن منوی آن کلید Shift را نگه دارید. سپس بر روی گزینه Restart  کلیک نمایید.

نکته: علاوه براین شما می توانید از منوی Start بر روی Power کلیک نمایید و با نگه داشتن کلید Shift بر روی Restart   کلیک کنید.

2 – سپس در پنجره جدید گزینه  Troubleshoot انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 – در ادامه بر روی گزینه Advanced options را کلیک نمایید.

ورود به safe mode ویندوز 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 – در قسمت Advanced options، بر روی گزینه Startup Settings کلیک نموده تا بتوانید تنظیمات بوت شدن ویندوز را پیش از بالا آمدن ویندوز مشاهده کنید.

ورود به safe mode ویندوز 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از رفتن به  تنظیمات Startup سیستم  را ریستارت کنید.

بعد از ریستارت شدن سیستم شما، Safe Mode یا Safe Mode with Networking را انتخاب نمایید تا سیستم شما به حالت امن بوت شود.

فشردن کلید F8 یا Shift +F8 برای ورود به Safe Mode در ویندوز 10

برخی از ویندوزها فقط از Legacy BIOS بهره می برند. در صورتی که سیستم شما جز آن دسته از سیستم هایی است که بر روی هارد دیسک نصب شده است می توانید از این شیوه برای ورود به Safe Mode در ویندوز 10 استفاده نمایید. در حقیقت این شیوه یکی از رایج ترین شیوه های ورود به Safe Mode است. برای رفتن به Safe Mode از این شیوه هنگامی که سیستم شما در حال بوت شدن است کلید F8 یا کلید ترکیبی Shift +F8 را فشار دهید.

دستیابی به ابزار پیشرفته راه اندازی از طریق تنظیمات ویندوز

برای دسترسی به Safe Mode ویندوز 10 به وسیله ریستارت کردن و بوت کردن مستقیم سیستم به آن، در ویندوز 10 از طریق روش های سریع و ساده می توانید انجام دهید. در صورتی که وارد ویندوز 10 شده اید، این ریبوت را از طریق روش زیر می توانید اجرا نمایید.

روش اول:

با کلیک کردن روی کلید ویندوز و سپس کلیک کردن بر روی نشانه چرخ دنده، وارد قسمت تنظیمات ویندوز شوید و یا از طریق کلید ترکیبی کلید ویندوز + L اقدام نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش دوم:

در منوی Settings گزینه  Update and Security را کلیک نمایید. سپس در صفحه جدید گزینه  Update انتخاب نمایید.

 

ورود به safe mode ویندوز 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش سوم:

با وارد شدن در صفحه جدید، از قسمت Advanced startup گزینه Restart now را انتخاب نمایید.

دسترسی به Safe Mode ویندوز 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این کار سیستم شما را به ابزاری پیشرفته راه اندازی، ریبون می کند. علاوه براین می توانید از طریق فشردن دکمه ویندوز و جستجو کردن advanced startup در قسمت Search با انتخاب گزینه change advanced startup option از قسمت جستجو وارد این صفحه شوید.

روش چهارم:

به دستورالعمل های چگونگی بوت کردن به Safe Mode در ویندوز 10 از طریق ابزار پیشرفته راه اندازی، عمل کنید.

دستیابی به ابزار پیشرفته راه اندازی از طریق صفحه ورود به سیستم ویندوز

در صورتی که از روش های بالا نتوانستید وارد Safe Mode در ویندوز 10 شوید، شما نیاز دارید که برای ورود به صفحه Safe Mode ویندوز 10 سیستم خود را ریبوت نمایید و یا با فشار دادن کلید ترکیبی ویندوز L از ویندوز خارج شوید.

قدم اول:

از طریق صفحه ورود به سیستم ویندوز، SHIFT را فشار دهید و روی دکمه  POWER در قسمت گوشه پایین کلیک نمایید و Restart را انتخاب نمایید.

با این کار سیستم شما Restart شده و به منوی قابلیت باز کردن یک عیب یابی در محلی که راه اندازی پیشرفته وجود دارد، بوت می کند.

قدم دوم:

به دستورالعمل های چگونگی بوت شدن به حالت امن با استفاده از ابزار پیشرفته راه اندازی، عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *