اینترنت وصله اما سایت بالا نمیاد

شاید شما تا کنون با این مشکل مواجه شده باشید که اتصال اینترنت شما وصل است اما برخی از سایت ها بالا نمی آیند.هنگامی که یک سایت در مرورگر شما بالا نمی آیند چند علت میتواند داشته باشد ،مسدود شدن آی پی شما در فایروال سرور، تحریم کاربران ایرانی واختلال در تنظیمات اینترنت شما، در دسترس نبودن و مشکل سرور در سایت مورد نظر، DNS  دلایل این مشکل هستند.

سه دلیل اول فقط برای باز نشدن یک سایت است اما مشکل  DNS مشکل در اتصال چند سایت خواهیم داشت .در ادامه به حل مشکل DNS خواهیم پرداخت. در تنظیمات سیستم عامل ویندوز قسمتی برای DNS  وجود دارد که با تغییر آن میتوان مشکل بالا نیامدن سایت و حتی کندی اینترنت را برطرف کرد.

 

 

آموزش تغییر DNS

برای این کار کلید های ترکیبی Windows+R  را بزنید تا صفحه ی زیر برای شما باز شود سپس در آن ncpa.cpl را نوشته و  ok را میزنیم.

 

 

 

سپس صفحه ی network connection  برای شما باز میشود که اگر از طریق کابل LAN  به اینترنت متصل هستید گزینه ی Ehthernet و اگر از طریق وای فای به اینترنت متصل میشود گزینه ی wifi  را انتخاب کنید.

 

 

در پنجره ای که برای شما باز میشود روی  properties  کلیک کنید.

 

 

در این قسمت گزینه ی   internet protocol version4 (TCP/IPv4) را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید .

 

 

در پنجره ی جدید گزینه ی  use the following DNS server addresses  را فعال کنید تا DNS  نیز فعال شود.

 

حال طبق تصویر پایین ، DNSهای جهانی مثل Google DNS یا DNSهای سرویس دهنده اینترنت ISP را وارد کنید.

برای مثال در قسمت  باید اولین DNS ارائه شده توسط شرکت سرویس دهنده را وارد کرد که ما میتوانیم Google DNS= 8.8.8.8  را وارد کنیم.

و در قسمت  باید دومین DNS ارائه شده توسط شرکت سرویس دهنده را وارد کرد که ما میتوانیم Google DNS= 8.8.8.4  را وارد کنیم. و سپس ok  را بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *