اینترنت وصله اما صفحه باز نمیشه!!!

در این مقاله به بررسی یکی از مشکلات متداول کاربران کامپیوتر میپردازیم.شاید با این مشکل برخورده باشید که اینترنت شما متصل است و علامت وای فای نشان دهنده متصل بودن آن است، اما هیچ سایت یا صفحه اینترنتی دیگری در هیچکدام از مرورگر ها مانند گوگل کروم، فایر فاکس و … باز نشده و کار نمیکند. امداد رایانه در این مقاله به بررسی این مشکل و حل آن میپردازد.

جهت دریافت پشتیبانی تلفنی در زمینه مشکلات کامپیوتری با شماره

545 0 907 909

تماس بگیرید.

خرید بسته مکالمه تماس با موبایل

استفاده از Ping برای عیب یابی اینترنت

اولین قدم برای حل مشکل عنوان شده، این است که اطمینان پیدا کنیم که اینترنت به طور قطعی متصل است و مشکلی ندارد. برای اینکار میتوانیم از دستورات پینگ استفاده کنیم. برای اینکار طبق راهنمایی زیر اقدام نمایید:

  • مرحله 1: با فشردن همزمان کلید های start+R پنجره ای مشابه تصویر زیر برای شما باز میگردد. در این پنجره عبارت “CMD” را تایپ کرده و اینتر کنید.
  • مرحله 2: پس از باز شدن CMD برای تست اتصال اینترنت عبارت “ping 8.8.8.8” را تایپ کرده و اینتر را بزنید.
  • مرحله3: در این مرحله نتیجه نمایش داده میشود. در صورتی که اینترنت شما متصل باشد با نتیجه ای مانند تصویر زیر روبرو میشوید. در صورتی که به جای عبارت های نشان داده شده عبارت “Request Time Out” نمایش داده شود به معنای عدم اتصال اینترنت میباشد.

در صورتی که اینترنت وصل باشد چکار کنیم؟

حال با این فرض پیش می رویم که اینترنت شما وصل می باشد. اگر اینترنت شما وصل است ولی صفحات اینترنتی را باز نمیکند مشکل از دو جا می تواند باشد اولین مشکل می تواند مربوط به استفاده از پروکسی می باشد که در ادامه این موضوع را بررسی میکنیم

همانگونه که می دانید برای اتصال به سایت هایی که توسط وزارت فناوری اطلاعات فیلتر شده اند و یا اینکه به علت تحریم ها اجازه دسترسی از ایران به این سایت ها مسدود شده است راهی غیر از استفاده از فیلتر شکن و یا استفاده از سرور مجازی وجود ندارد.که در این قسمت ما فرض میکنیم شما از فیلتر شکن استفاده کرده اید. نکته ای که در مورد استفاده از فیلتر شکن ها وجود دارد این موضوع می باشد  که نرم افزارهای پروکسی بعد از اجرا شدن روی ویندوز به صورت اتوماتیک تنظیمات پروکسی روی مرورگرها را عوض میکنند و این تنظیمات را روی حالت پروکسی قرار می دهند که این موضوع باعث میشود وقتی این نرم افزار های پروکسی از حالت اجرا خارج شده اند هیچ سایتی باز نشود چرا که مرورگر ها طوری تنظیم شده اند که فقط زمانی که پروکسی در حالت اجرا قرار دارند صفحات اینترنتی را باز کنند.  در ادامه مقاله راهکار حل این مشکل را بررسی میکنیم.

حال برای اینکه این مشکل را حل کنیم راهکار این می باشد که شما به تنظیمات مرورگر رفته و تنظیم پروکسی را از حالت دستی به حالت اتوماتیک تغییر دهید و این بسته به مرورگری که شما استفاده میکنید متفاوت می باشد.

در مرورگر کروم و اکسپلورر تنظیم به صورت مستقیم روی این مرورگر ها وجود ندارد و برای تغییر دادن تنظیمات پروکسی باید به کنترل پنل و قسمت internet option رفته و در این قسمت تما تیک ها را بردارید و ok را بزنید.

در مرورگر موزیلا این تنظیم داخل خود مرورگر وجود دارد که باید به تنظیمات مرورگر وارد شده که برای ورود به تنظیمات موزیلا روی گزینه سه نقطه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه option را بزنید. سپس در بالا وسط صفحه فیلدی برای سرچ وجود دارد که در این فیلد p-r-o-x-y را سرچ نمایید و در ادامه روی گزینه setting کلیک کرده و گزینه noproxy را انتخاب نمایید.

اما این تنها علت باز نشدن صفحات اینترنتی نمی باشد و اگر اینترنت شما وصل است ولی صفحات اینترنتی باز نمی شود علت دیگری نیز وجود دارد که علت این موضوع می تواند استفاده از dns ها اشتباه باشد که این موضوع را در مقاله ای توضیح داده ایم که چگونه dns ها را در تنظیمات کارت شبکه عوض کنیم…

مطالعه بیشتر در امداد رایانه :

راهنمایی ساده و قدم به قدم

زمان مورد نیاز: 15 دقیقه.

اگر اینترنت وصله اما صفحه باز نمیشه میتونید از این طریق مشکل رو حل کنید

  1. اطمینان از وصل بودن اینترنت

    ابتدا باید چک کنید که مشکل از اینترنته یا ویندوز. برای این کار کلید ترکیبی (win+R) را فشار دهید. در پنجره باز شده CMD را تایپ کرده و اینتر کنید. پس از باز شدن خط فرمان عبارت زیر را تایپ کنید و سپس اینتر کنید:
    ping 4.2.2.4
    در پاسخ باید 4 بار جمله ای که شامل کلمات (..reply 4.2.2.4) است را دریافت کنید که به معنی اتصال موفق به اینترنت است. اگر پاسخ (request timed out) دریافت کردید به معنای عدم اتصال اینترنت است.

  2. ورود به تنظیمات اینترنت (Internet options)

    اگر روی کامپیوتر خود از فیـلتـ… شکن یا پروکسی استفاده میکنید یا میکردید ممکن است که تنظیمات شبکه شما دچار تغییراتی شده باشد که این مشکل را ایجاد میکنند. به همین منظور باید وارد تنظیمات (internet option) شوید. این تنظیمات هم از منوی اینترنت اکسپلور و هم از کنترل پنل ویندوز قابل دسترسی است.
    همچنین اگر از ویندوز 10 استفاده میکنید میتوانید روی قسمت یا آیکون سرچ کنار پنجره استارت کلیک کرده و (Internet option) را تایپ کنید و روی آن کلیک کنید. پس از باز شدن پنجره تنظیمات به تب Connections رفته و در پایین صفحه این تب بر روی (Lan setting) کلیک کنید. در پنجره باز شده تمام تیک های موجود به جز گزینه (Automatically detect settings) را باید غیرفعال کنید. سپس اوکی کرده و در پنجره تنظیمات هم اوکی کرده و صفحه ای برای تست در مرورگر باز کنید.

  3. اعمال تنظیمات مورد نیاز برای حل مشکل

    پس از بازکردن پنجره تنظیمات اینترنت به تب (Connections) رفته و در پایین این صفحه بر روی گزینه (Lan setting) کلیک کنید. در پنجره باز شده باید تمام تیک های موجود به جز گزینه (Automatically detect settings) را غیرفعال کنید. سپس برای ذخیره تنظیمات اوکی کرده و در پنجره تنظیمات اینترنت نیز روی اپلای و سپس اوکی کلیک کنید. حال برای تست در مرورگر خود یک صفحه را باز کنید.

  4. روش های دیگر حل این مشکل

    رایج ترین علت ایجاد مشکل و روش حل آن در مراحل بالا توضیح داده شد اما همچنان اگر مشکل پابرجا بود ممکن است علت ایجاد آن به هم ریختگی تنظیمات Dns یا IP باشد که برای حل آن میتوانید به صفحه آموزش در امداد رایانه مراجعه یا با تماس با 9099070545 مرحله به مرحله مشکل خود را حل کنید.

    برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

     برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

101 دیدگاه دربارهٔ «اینترنت وصله اما صفحه باز نمیشه!!!»

  1. سید محمد چشمی

    داشتم سکته میکردم خدا شمارو نگه دارم با خودم میگفتم چه غلطی کردم اینطوری شده تا سایت شما به دادم رسید ، عالیه

    1. امیر ابوترابی

      سلام سید محمد چشمی عزیز
      خخخ نظر لطف شماست 123PC یک همراه خوب در کنار شماست در صورت وجود هرگونه مشکا در خدمت شما خواهیم بود .
      با آرزوی موفقیت

  2. پرفکتووو. من رفتم داخل internet option بخش advance و ریست رو زدم تا همه تنظیمات ربست بشه و اوکی زدم. بعدش اوکی شد همچی

    1. امیر ابوترابی

      سلام علی عزیز
      خوشحالیم که مشکل شما برطرف شده لطفا در معرفی ما به دوستان خود هم مارا همراهی کنید
      موفق باشید

  3. سیستم رو ریستوری کردم کردم و اسکیپکر که مشکل داشت وصل شد انا اینتر نت وای فای هم با اینکه وصله اما کار نمیکنه فیلتر شکن هم دارم و وقتی داخل سیستم شدم به طور خودکار پاک شده بود اما حالا باید چیکار کنم که اینترنتم وصل بشه.

  4. خدا خیرت بده فکر میکردم مشکل از چیه…
    یعنی خسته شدم دیگه داخل گوشی نت میآورد ولی کامپیوتر نه

  5. بعضی صفحات وب در گوشی من باز میشن اما وقتی روی آیکونها و عنوانهای اون صفحه مثل ثبت نام و غیره کلیک میکنم هیچی باز نمیشه … اما با گوشی دیگرم این مشکل وجود نداره

  6. خیییلی ممنونم کای سایت گشتم‌و‌امتحان‌کردم‌نشد ناامید اومدم‌ویج‌شما و‌درست شد خیلی خوشحالم‌مردین‌ممنونم‌ازتون🥺🥺

  7. سلام،لطفا کمکم کنید🥺
    لپتاپم به نت وصله ولی نه گوگل میره نه هیج جای دیگه ای،دارم دیوانه میشم دیگه

  8. بی نهایت سپاسگزارم . مشکل متصل نشدن لب تابم به علت تغییر تنظیمات LAN بود با راهنمایی شما حل شد.

  9. سلام خیلی مفید بود
    ولی سیستم من اینجوریه که مودمم رو به سیستم دیگه که وصل میکنم اتصال برقراره ولی در سیستم خودم اینترنت وصله ولی در network status یک ضربه در در خط دوم هست و هیچ جوره درست نمیشه علت چیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *