مشکلات کامپیوتری – بازیابی اطلاعات فلش مموری یا میکرو اس دی های خراب

زمانی که فلش مموری یا کارت میکرو اس دی ما به هر دلیلی خراب می شود ، نگرانی اصلی ما اطلاعات داخل آن است زیرا خود فلش مموری را می توان خرید ولی ممکن است اطلاعات داخل آنرا نتوان دوباره بدست آورد. در این مقاله قصد داریم نحوه بازیابی این اطلاعات را به شما آموزش دهیم پس نگران نباشید و ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.
ابتدا از خراب بودن فلش مموری خود مطمئن شوید زیرا ممکن است فلش مموری شما سالم باشد و مشکل نخواندن آن توسط رایانه شخصی شما از جای دیگری به غیر از خود فلش مموری باشد. پس حتما فلش مموری خود را در دستگاه های دیگر داخل خانه که دارای پورت USB هستند (مانند دستگاه پخش DVD) نیز تست کنید.
اگر رایانه شما درایو فلش مموری(یا کارت میکرو اس دی) را نشان می دهد ولی شما نمی توانید آنرا باز کنید و اطلاعات آنرا بخوانید این مسئله بدین معنی می تواند باشد که اطلاعات شما آسیب دیده اند و اگر آیکن درایو را می بینید ولی درایو نامی ندارد بدین معنیست که سیستم عانل نمی تواند نامی روی درایو شما بگذارد و خودتان باید اینکار را انجام دهید که بسیار ساده است.
ابتدا بر روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید سپس در پنجره باز شده در پنل سمت چپ گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در این قسمت بر روی درایو مورد نظر (درایو فلش مموری که نامی نداشت) کلیک راست کرده و بر روی گزینه Change Drive Letter and Paths… کلیک کنید. در ادامه حرفی برای درایو خود انتخاب کنید و Ok را بزنید. سیستم عامل از این به بعد آن درایو را با نام اتخاب شده نمایش خواهد داد.
دلیل دیگری که ممکن است باعث خوانده نشدن فلش شما شده باشد مشکل داشتن درایور های مربوط به فلش است. برای حل این مشکل فلش خود را به رایانه متصل کنید و سپس روی My Computer راست کلیک کرده و Manage را انتخاب کنید و سپس گزینه Device Manager را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Disk Drivers کلیک کنید تا لیستی از درایو های ذخیره سازی را مشاهده کنید. برای حذف درایور قدیمی روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Uninstall Device را انتخاب کنید تا داریور مورد نظر پاک شود. راراینه را ریستارت کنید و فلش را جدا و مجددا متصل کنید.
کدام ماشین مجازی ویندوز بهتر است؟
ترفندی برای افزایش سرعت ویندوز 10
رایانه کمک  موبایل کمک  کمک رایانه  مشکلات رایانه ای  سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *