بررسی مشکل پاک نشدن پیام در واتساپ

شاید برای شما پیش آمده باشد در واتساپ پیامی را اشتباهی برای فرد دیگری ارسال کرده باشید یا این که متن پیام شما به درستی نوشته نشده است. با این حال شما پیام را ارسال کرده اید و بعد از ارسال متوجه شده اید که اشتباهی پیام را ارسال کرده اید. پاک کردن پیام در واتساپ همانند تلگرامی کار ساده ای نیست و بعد از گذشت مدتی، دیگر نمی توانید در حالت عادی پیام فرستاده شده را حذف کنید.

دلیل و رفع مشکل پاک نشدن پیام در واتساپ

پاک کردن پیام در واتساپ یکسری نکات دارد که با دانستن آن ها قادر هستید در مواقع لازم زودتر برای حذف پیام اقدام نمایید. پاک نشدن پیام در واتساپ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره کنیم:

علت پاک نشدن پیام در گروه واتساپ چیست؟

در حالت عادی پاک کردن پیام های قدیمی در واتساپ غیرممکن است. زمان حذف پیام در واتساپ برای تمام کاربران یک ساعت است.

 بعد از گذشت یک ساعت از زمان ارسال پیام دیگر نمی توانید پیام ارسال شده را حذف نمایید. شما فقط می توانید گزینه Delete for me را بزنید که پیام  را تنها برای شما پاک می کند.

علاوه بر این، شما نمی‌توانید پیام ارسالی دیگران را برای همه پاک کنید. این تنظیمات تنها برای پیام ارسال شده توسط شما وجود دارد. همچنین، درصورتی که فرد دیگری پیام شما را Reply کند، شما تنها می توانید پیام اصلی را حذف کنید ولی پیام در حالت Reply شده همچنان قابل رویت است. در حقیقت، انتظار می رود پس از این که شما پیام اصلی را حذف کردید، پیامی که در پاسخ به شما فرستاده است است، حذف شود. نه تنها آن پیام که در جواب به شما نوشته شده است، حذف نمی وشد، بلکه پیام شما نیز در حالت Reply آن فرد نیز مشخص است.

 یکی از دلایل حذف نشدن پیام در واتساپ می توان به قدیمی بودن نسخه این برنامه روی گوشی شما باشد. بنابراین در نسخه جدید واتساپ قابلیت Delete for everyone نیز افزوده شده است. در نتیجه  زمانی که این گزینه را در زمان تعیین شده انتخاب کنید، حذف دو طرفه پیام در واتساپ صورت می گیرد.

پاک نشدن پیام در واتساپتوجه داشته باشید حتی زمانی که پیام را ارسال و سریع آن را حذف کردید، بقیه افراد متوجه می شوند شما یک پیام برای آن ها فرستاده اید و پس از آن اقدام به حذف پیام نموده اید. چرا که زمانی که شما یک پیام را حذف می کنید، واتساپ تنها محتوای پشام شما را پاک می کند و پیام You deleted this message را نمایش می دهد. بنابراین پیام به صورت کامل پاک نمی شود.

حذف پیام های قدیمی در واتساپ

روش حذف پیام های قدیمی در واتساپ کمی گمراه کننده است. ولی شما به سادگی قادر هستید این را صورا دهید. در صورتی که قصد دارید پیام های قدیمی خود را در واتساپ حذف کنید، بایستی از زمان ارسال پیام شما 1 ساعت گذشته باشد. بنابراین ابتدا پیام ارسالی  که قصد حذف کردن آن را دارید پیدا کنید، سپس تاریخ دقیق ارسال آن را یادداشت نمایید. سپس اینترنت گوشی خود را خاموش کنید، در ادامه برنامه واتساپ را متوقف کنید. برای این کار بایستی ابتدا وارد Settings شده، بخش Apps را باز کنید و پیام رسان WhatsApp را پیدا نمایید. سپس روی آن کلیک نمایید و گزینه Force Stop را انتخاب نمایید. بنابراین در این صورت می توانید تاریخ و زمان گوشی خود را به قبل از زمان ارسال پیام تغییر دهید. گزینه Automatic Date and Time را غیرفعال کنید.

پاک نشدن پیام در واتساپ

نکته:

برای انجام تنظیمات به قسمت Date and Time مراجعه نمایید.

اکنون وارد واتساپ شده  و پیام مورد نظر خود را انتخاب نمایید و گزینه Delete for everyone را انتخاب کنید. پس از تاریخ را به حالت اولیه خود برگردانید و مجددا گزینه Automatic Date and Time را فعال نمایید.

البته این روش فقط در زمانی جواب می‌دهد که پیامی که شما ارسال کرده اید دارای یک تیک خاکستری باشد. چنان چه پیام شما دارای دو تیک خاکستری و یا دو تیک آبی باشد، این روش جواب نمی دهد.

گیرندگان می توانند پیام  واتساپ شما را قبل از حذف مشاهده کنند

چنان چه بلافاصله پیامی را که ارسال کرده اید پاک کنید، ممکن است که فرد دریافت کننده آن را پیش از هر کاری دیده باشد. این در صورتی امکان پذیر است که شخصی که شما پیام را قبلا برای آن فرستاده اید یا محتوا را توسط اطلاع رسانی تلفن هوشمند یا یک اطلاع رسانی دسک تاپ بررسی کند. در حالت دوم، فرد زمانی متوجه خواهد شد که پیام شما پس از باز کردن گپ حذف شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *