بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چیست؟

در دنیای امروز ، فضای اینترنت بخشی جداناپذیر از زندگی انسان ها دارد. روزانه تعداد زیادی وبسایت به دنیای وب اضافه میشوند و به دنبال پیشرفت و جایگاهی برای خود هستند. در این میان مهمترین نقش را هم برای کاربران و هم برای وبسایت ها موتورهای جستجو دارند. این موتور های جستجو هستند که کاربران را به هدف خود میرسانند و همچنین وبسایت ها را به درآمد زایی. به همین دلیل صاحبان وبسایت ها از هیچ تلاشی برای به دست آوردن جایگاه برتر در موتورهای جستجو دریغ نمیکنند.

سئو چیست؟

همانطور که گفتیم وبسایت ها برای بهتر دیده شدن نیازمند موتورهای جستجو هستند. در این میان فعالیت هایی وجود دارد که باعث بهبود رتبه وبسایت ها در موتور های جستجو میشود. به مجموع این فعالیت ها بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو میگویند. در کل میتوان سئو را اینگونه تعریف کرد:(بهینه سازی موتور جستجو یا سئو روندی مناسب برای بهتر دیده شدن و ارتقاء یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجوگر است.)

وبسایت هایی که در جایگاه برتر و نتایج اولیه موتورهای جستجو قرار میگیرند معمولا بازدیدکننده بیشتری جذب میکنند. این افزایش بازدیدکننده در برندنیگ و افزایش درآمد آن وبسایت تأثیر دارد.سئو تنها برای جستجوی متنی به کاربرده نمیشود و انواع مختلفی را در برمیگیرد که شامل موارد زیر است:

  • سئو جستجو تصاویر
  • جستجو ویدئو
  • جستجو دانشگاهی
  • جستجو اخبار
  • جستجو نقشه
  • همچنین به تازگی سئو شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است.

تکنیک ها و فاکتور های سئو

سئو یک سایت شامل تکنیک ها و فاکتورهای زیادی است که توسط موتور های جستجو به طور دوره ای مورد بررسی و بازبینی قرار میگیرد.

پایان بخش اول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *