آموزش حذف پسوورد ویندوز 7 با سی دی ویندوز

 

یکی از مواردی که بسیار پیش می آید و ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد فراموش کردن پسوورد ورود به ویندوز 7 می باشد که در این مقاله قصد داریم راه حل هایی را برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم در واقع این راه حل ها تماما برای حذف و یا تعویض پسوورد ویندوز استفاده می شود. اما در اینجا نکته ای نیز وجود دارد که می توان به آن اشاره نمود این نکته می باشد که گاهی اوقات ممکن است شما پسوورد ورود به ویندوز را فراموش نکرده باشید اما به علت باگی که گاهی در ویندوز به وجود می آید پسوورد شما را اشتباه تشخیص می دهد و در این صورت نیز تنها راه حل حذف و یا تغییر پسوورد می باشد.

جهت دریافت مشاوره تلفنی با شماره 9099070545 از طریق تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید

خرید بسته مکالمه تماس با موبایل

آموزش حذف پسوورد ویندوز 7 با سی دی ویندوز

1- اولین روشی که قصد داریم در اینجا به آن اشاره کنیم حذف و یا تغییر پسوورد ویندوز 7 با استفاده از سی دی ویندوز می باشد. در این روش اولین قدم این می باشد که شما باید سیستم خود را با استفاده از سی دی ویندوز بوت نمایید. برای اینکار با توجه به نوع مادربورد و یا نوع لپ تاپ نحوه انجام تنظیمات بوت متفاوت است. در اکثر مادربودردها برای ورود به صفحه تنظیمات بایوس ماردبورد با استفاده از دکمه های delet  و یا f2 میتوان وارد شد.

بعد از ورود به صفحه تنظیمات بایوس باید گزینه بوت را پیدا نمایید و تنظیم گزینه اول بوت را روی سی دی رام قرار دهید. در مورد لپ تاپ ها نیز به همین گونه می باشد و بعد از ورود به صفحه تنظیمات گزینه اول بوت را روی سی دی و یا دی وی دی قرار دهید. بعد از انجام این تنظیم باید دکمه f10 را بزنید تا از شما خواسته شود تنظیمات را دخیره کنید و سیستم ریستارت شود. بعد از ریستارت شدن سیستم و بالا آمدن گزینه ای با عنوان زیر معمولا نمایش داده می شود:

press any key ro boot from cdrom

با ادامه مقاله فراموشی پسوورد ویندوز 7 با ما همراه باشید:

بعد از مشاهده این گزینه شما باید سریع یکی از دکمه های روی کی برد خود را بزنید تا سیستم شما از روی سی دی بوت شود.بعد از بوت شدن از روی سی دی و وارد شدن به محیط نصب ویندوز صبر کنید تا ویندوز به مرحله ای برسد که درایو های هارد شما را نمایش میدهد در این مرحله شما باید با زدن دکمه های ترکیبی shift+f10 وارد صفحه cmd شده و در این صفحه باید دستوراتی را وارد نماییم که در ادامه مقاله ابتدا توضیحاتی می دهیم که این دستورات چه کاری انجام می دهد و سپس به ارائه این دستورات می پردازیم:

اما قرار است با وارد نمودن دستورات گفته شده در بالا دقیقا چه کاری انجام شود؟ برای اینکه ما بتوانیم پسوورد ویندوز را حذف و یا تعویض کنیم باید بتوانیم در صفحه ای که قرار است لاگین انجام دهیم صفحه cmd را داشته باشیم اما در حالت عادی ما در آن قسمت صفحه cmd را ندارین که با وارد نمودن دستورات لازم پسورد ویندوز را عوض کنیم. حال ما میخواهیم از یک ترفند استفاده کنیم که در این قسمت به معرفی این ترفند میپردازیم:

همان گونه که می دانیم در محیط ویندوز بازدن 6 با shift برای شما پنجره ای باز می شود به نام sticky keys باز می شود که برای انجام تنظیمات ease of access  می باشد.حال ما میخواهیم با استفاده از دستورات که در محیط cmd وارد میکنیم برای ویندوز تعریف کنیم که به جای اینکه صفحه sticky keys باز شود صفحه cmd باز شود…! در اینصورت هنگامیکه شما وارد محیط ورود به ویندوز شده اید با زدن 6 بار دکمه shift صفحه cmd باز خواهد شد.

اما برگردیم به قسمت قبلی و در محیط نصب ویندوز با زدن دکمه های shift+f0 صفحه cmd باز می شود. حال در این صفحه ابتدا دستور زیر را وارد نمایید:

copy c:\windows\system32\sethc.exe c

اگر دستور زیر را به درستی وارد کرده باشید برای شما پیغامی نمایش داده می شود با عنوان زیر:

1 file copied

اما در اینجا نکته ای را میخواهم برای شما توضیح بدهیم که در دستور بالا از درایو c به عنوان درایو ویندزو استفاده شده است ولی اگر ویندوز شما در درایو سی نصب نشده باشد به جای پیام copied برای شما یک خطا نمایش داده می شود که این دستوری که وارد کرده اید به اشتباه وارد شده است در نتیجه قبل از وارد کردن دستور بالا باید حتما مطمئن شوید که ویندوز شما در کدام درایو ذخیره شده است که در ادامه مقاله نحوه اطلاع از این مورد که ویندوز در چه درایوی نصب شده است را به شما آموزش خواهیم داد:

برای این کار شما داخل cmd تایپ کنید.

c:

بعد از وارد نمودن دستور بالا در خط بعدی برای شما همان c: نمایش داده خواهد شد

حال در ادامه آن دستور dir را تایپ نمایید. این دستور برای این به کار میرود که به شما نمایش داده شود در این درایو چه اطلاعاتی وجود دارد که اگر این درایو ویندوز شما باشد. محتویانی از این درایو که برای شما نمایش داده می شود پوشه هایی مثل windows – programfile و مابقی پوشه های موجود در درایو سی خواهد بود.

اما اگر بعد از زدن dir مشاهده کردید پوشه های دیگری نمایش داده می شود این به این معنی می باشد که این درایو ویندوز شما نیست. و باید درایو بعدی را تست نمایید که برای اینکار باید انتهای حط تایپ نمایید d: و اینتر را بزنید و سپس مانند مراحل قبلی دستور dir را بزنید و محتویات این درایو را نیز مشاهده نمایید.

شما باید اینکار را انقدر ادامه دهید تا به درایو ویندوز دسترسی پیدا کنید. مشاهده شده است که حتی ممکن است تا درایو f نیز مجبور باشید پیش بروید.

حال فرض کنید با انجام مراحل بالا به این نتیجه رسیدیم که ویندوز در درایو d نصب شده است حال باید تغییری در دستور اولی که برای شما ارسال کرده بودیم ایجاد نمایید و این تغییر این می باشد که باید به جای استفاده از c در دستور از d استفاده نمایید چراکه در این دستور به صورت پیش فرض این در نظر گرفته شده است که ویندوز شما در درایو c نصب شده است.

اما نکته دیگری که در اینجا ممکن است برای شما سوال پیش بیاورد این مورد می باشد که شما مطمئن هستید که ویندوز را در درایو c نصب کرده اید ولی ذر این قسمت ابن مورد برای شما به عنوان درایو d نمایش داده می شود اما این مورد به چه علت می تواند باشد! در ادامه مقاله حذف پسوورد ویندوز 7 این مورد را به شما اموزش خواهیم داد.

این مورد زمانی به وجود می آید که در هارد دیسک شما هنگام پارتیشن بندی درایوی با اسم system reserve اینجاد شده باشد که در این حالت در cmd این درایو به عنوان درایو C شناخته می شود. اگر در محیط خود ویندوز این درایو مشاهده نمیشود و اصلا جزو درایو های شما نمیباشد. اما در محیط Cmd چون به ترتیب پارتیشن ها نامگذاری صورت میگیرد این درایو  به عنوان درایو c شناخته می شود.

در  ادامه مقاله حذف پسوورد ویندوز 7 با ما همراه باشید:

اما بعد از اینکه دستور اولی را که به شما دادیم را وارد نمودید باید دستور زیر را وارد نمایید:

copy c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe

اگر دستور بالا را به درستی وارد کرده باشید پیام زیر نمایش داده می شود:

برای ادامه کار yes را بزنید تا فایل مورد نظر کپی شوید

در این قسمت باید سیستم خود را ریستارت کنید تا ویندوز به صورت معمولی بالا بیاید فقط این نکته را دقت کنید که که دوباره باید وارد تنظیمات بایوس شوید و تنظیم بوت خود را روی هارددیسک قرار دهید. تا بعد از ریستارت شدن دوباره به اشتباه وارد مراحل نصب ویندوز نشوید.

بعد از بالا امدن ویندوز و ورود به صفحه لاگین باید دکمه shift را 6 بار پشت سر هم بزنید تا صفحه cmd برای شما باز شود در این قسمت شما باید دستورات زیر را در صفحه cmd تایپ کنید تا پسوورد شما تعویض شود.

ابتدا قبل از تایپ دستور برای حذف پسوورد باید بدانیم که سیستم ما دارای چه یوزرهایی می باشد که برای فهمیدن این موضوع دستور net user را وارد نمایید تا یوزرهای ویندوز شما برای شما نمایش داده شود.که بعد از تایپ این دستور و زدن دکمه اینتر  می توانید یوزرهای خود را ببینید و دقت نمایید که کدام یوزر شما می باشد که دارایپسووردی می باشد که این پسوورد را فراموش نموده اید.

بعد از انجام این کار حال باید دستور زیر را تایپ نمایید تا پسوورد یوزر شما به 12345 تغییر کند:

net user (name of user) 12345

در دستور بالا به جای (name of user) اسم یوزر خود را بزنید و اینتر را بزنید اگر مراحل بالا را کامل و درست انجام داده بشید پسوورد ویندوز شما به 12345 تغییر پیدا خواهد کرد

در این قسمت مقاله تغییر پسورد فراموش شده ویندوز 7 به پایان رسید و شما بعد از خواندن این مقاله می توانید پسوورد ویندوز خود را با استفاده از یک سی دی ویندوز عوض کنید و دیگر نیازی به تعویض ویندوز نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *