راهنمای حل مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی

راهنمای حل مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی

همانطور که می دانید یکی از چیزهایی شما با تولد ویندوز 8 به آن دسترسی پیدا کردید، نمایشگر لمسی بوده که این مورد قرار است در تمامی ویندوزهای مایکروسافت پیاده سازی شود. صحت این صحبت این بود که با تمام مشکلات موجود، ویندوز 8.1 هم بعد از به روز رسانی عملکردش را به خوبی روی نمایشگر لمسی، نشان داده است. اما شما یک کاربر ویندوز 8 یا ویندوز 8.1 هستید و به ناگاه متوجه می شوید که هر چه روی نمایشگر تپ می کنید عمل نمی کند و هیچ عکس العملی را دریافت نمی کنید. حتی اگر از قلم های مربوطه هم استفاده کنید باز هم انگار ویندوز شما به خواب رفته است. اما نگران نباشید که می توان به راحتی  مشکل کار نکردن نمایشگر لمسی را حل کرد. اگر در چنین حالتی خود را یافتید گام های زیر را دنبال کنید. به شما قول می دهیم تا 90 درصد از مشکلات تنها با این گام ها حل خواهد شد.
حل مشکل کار نکردن نمایشگر لمسی
مشکل اول و راه حل آن: آلوده بودن نمایشگر
در بسیاری از موارد تمیز نبودن نمایشگر می تواند مانع از رسیدن دستور العمل های تماسی و تاچی به نمایشگر شود. ساده ترین مشکل ممکن است همین باشد. در وهله اول باید نمایشگر را به طور کامل تمیز کنید و نبودن جرم اضافی روی آن مطمئن شوید. در صورتی که مشکل هنوز پا بر جاست به سراغ روش های زیر بروید.
مشکل دوم و راه حل آن: تنظیم مجدد رزلوشن
برای این مورد که می توان گفت یک مشکل داخلی ایجاد شده است بهتر است مستقیم به سراغ بخشی که گفته می شود بروید:
اگر تا کنون ابزار Calibration ویندوز 8 را دیده اید مستقیما به سراغ آن بروید. اگر هم ندیده اید به بخش جستجوی ویندوز بروید و عبارت calibrate را سرچ کنید. بعد از این گزینه Calibrate the screen for pen or touch input. را انتخاب کنید تا پنجره زیر برایتان نمایش داده شود:
1120-calibrate-1-100528043-medium
به دکمه Calibrate دقت کنید. شما باید بتوانید روی آن کلیک کنید تا تنظیمات رزولوشن دوباره صورت بگیرد. در صورتی که این دکمه را فعال نیافتید باید وارد مرحله بعدی شوید. به هر حال اگر Calibrate فعال است آن را کلیک کنید و بعد حل شدن مشکل را دوباره بررسی کنید.
مشکل سوم  راه حل آن: نصب درایور و یا به روز رسانی آن
گاهی اوقات مشکل به خود درایور مربوطه بر می گردد، پس باید آن را نصب یا به روز رسانی کنید. برای این کار اول به بخش جستجوی ویندوز خود بروید و عبارت device manager را بنویسید و سرچ کنید. بعد از این Device Manager را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Human Interface Devices را پیدا کنید و آن را باز کنید و به دنبال عبارت HID-compliant touch screen باشید.
حل مشکل کار نکردن نمایشگر لمسی
در این مرحله شاید پاپ آپ به شما عبارت Enable را نشان دهد. پس باید روی آن کلیک کنید. در واقع Enable به شما می گوید که درایو مورد نظر غیر فعال شده و حالا با یک کلیک می توانید آن را فعال کنید و مشکل حل شود اما اگر با این عبارت روبر نشدید باید روی آن راست کلیک کنید و گزینه اول را که Update Driver Software را کلیک کنید.
اگر می خواهید با درایو اصلی که ویندوز روی آن نصب شده است ( که عموما C است) این کار را انجام دهید به این درایو بروید و مطمئن باشید که تمام گزینه ها را تحت نظر دارید. اگر این کار شما با خطا مواجه می شود دوباره تلاش کنید و نهایتا گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید. با این کار جستجو برای بروز رسانی به طور اتوماتیک صورت می گیرد.
حل مشکل کار نکردن نمایشگر لمسی
اگر باز هم به مشکل برخورد کردید به طور مستقیم روی نمایشگر راست کلیک کنید و دکمه UNinstall را انتخاب کنید و بعد هم confirm را بزنید. با این کار عمل uninstalling صورت می گیرد و دوباره به طور اتوماتیک این درایو تاچ اسکرین نصب می شود.
اگر باز هم مشکل دارید این بار به سراغ وب سایت مربوط به سیستم خود بروید و درایور های خود را از آن جا دریافت و نصب کنید. چرا که احتمال دارد که درایور ها به روز رسانی شده باشد.
بدین صورت باید مشکل شما به طور کامل حل شود. اما در صورتی که سیستم شما هنوز غیر فعال است باید به سراغ افراد خبره تری بروید تا مشکل را به طور سخت افزاری بررسی کنند.
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *