آموزش رد کردن لیست بیمه-نرم افزار بیمه تامین اجتماعی-list disk

  1. خانه
  2. مشکلات نرم افزار
  3. آموزش رد کردن لیست بیمه-نرم افزار بیمه تامین اجتماعی-list disk

هم اکنون تمامی کارشناسان امداد رایانه آنلاین میباشند. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی و پشتیبانی با ما تماس بگیرید

به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 3.7]

در این مقاله قصد داریم به معرفی نرم افزار و وبسایت بیمه که برای رد نمودن لیست بیمه استفاده می شود و همچنین اموزش این نرم افزار و وبسایت بپردازیم

مقدمه:

همانگونه که میدانید یکی از مواردی که اکثر شرکت ها با ان درگیر می باشند بیمه نمودن کارمندان خود در سازمان تامین اجتماعی می باشد. بعد از انجام بیمه نمودن کارمندان و گرفتن یک کد بیمه یونیک برای هرکدام از کارمندان باید ماهیانه لیست بیمه برای نفرات بیمه شد رد شده و هزینه آن پرداخت گردد…

در گذشته رد نمودن لیست بیمه به صورت حضوری در محل کاگزاری های بیمه انجام میشد و برای رد نمودن لیست بیمه باید به یکی از کارگزاری ها مراجعه نموده و با دادن اطلاعات کارکنان خود و نفرات بیمه شده به این کارگزاری کار رد نمودن لیست بیمه انجام میگرفت. بعد از مدتی سازمان تامین اجتماعی با طراحی برنامه ای برای این کار و قرار دادن این برنامه در اختیار شرکت ها این امکان را فراهو اورد که شرکت ها بتوانند لیست بیمه خود را از طریق نرم افزار بیمه تامین اجتماعی ایجاد کنند در واقع شما با استفاده از این نرم افزار و وارد نمودن اطلاعات کاملی از شرکت خود و همچنین نفرات بیمه شده دو فایل خروجی میگرفتید که باید این فایل ها را در اختبار کارگزاری ها قرار می دادید و تا این لیست را برای شما رد کنند. در این حالت نیز همچنان نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری های بیمه وجود داشت.

بعد از مدتی شرکت بیمه تامین اجتماعی اقدام به طراحی نمودن سایتی نمود و با ثبت نام تمام شرکت در این سایت و در اختیار قرار دادن نام کاربری و رمز عبور به شرکت ها این امکان را فراهم اورد تا شرکت فایل خروجی گرفته از نرم افزار بیمه که شامل محتوایات لیست بیمه بود را از طریق سایت اپلود نمایند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی نبود اما این باز هم پایان ماجرا نبود… مشکلی دیگریکه در ان زمان وجود داشت این مورد می بود که برای چرداخت نمودن حق بیمه طبق لیست بیمه رد شده امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه پرداخت وجود نداشت و شما باید حتما برای پرداخت حق بیمه به دستگاه های خودپرداز مراجعه میکردید و حق بیمه خود را پرداخت میکردید…

چکیده:

در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ثبت نام در سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدن – نحوه دانلود و نصب نرم افزار بیمه تامین اجتماعی – نحوه کارکردن با نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی و خروجی گرفتن از این نرم افزار  و در نهایت معرفی سایت بیمه تامین احتماعی و نحوه آپلود فایل های لیست بیمه را به شما اموزش دهیم.

البته مشکلات خاصی نیز در این مراحل و وجود خواهد داشت که در مقاله ای مجزا به بررسی این مشکلات پرداخته و روش حل این مشکلات را به شما بازگو خواهیم کرد…

نحوه ثبت در سازمان تامین اجتماعی برای رد کردن لیست بیمه

اولین قدم برای اینکه تحت بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرید ثبت در سازمان بیمه تامین اجتماعی میباشد که برای انجام اینکار با توجه به اینکه دو مدل بیمه شدن وجود دارد این توضیحات را مطالعه نمایید.اولین مدل از بیمه شدن نوع مدل بیمه خویش فرما میباشد در این مدل از بیمه شدن و رد نمودن لیست بیمه شما به این سازمان اعلام میکنید که شما به صورت شخصی مشغول به کار میباشید و می خواهید تحت بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرید و برای اینکار مراحل خاصی وجود ندارد و فقط کافیست که شما با مراجعه به یکی از شعب سازمان بیمه تامین اجتماعی اقدام به ثبت نام نموده و حق بیمه خود را پرداخت نمایید

اما در روش دوم زمانیکه شما در شرکتی مشغول به کار هستید در این مورد نیز شما باید اقدام به ثبت نام در یکی اط شعب سازمان بیمه تامین اجتماعی نمایید و با دادن اطلاعات مربوط به شرکتی که در ان مشغول به کار هستید و همچنین اطلاعات شخصی خودتان و مدارک مربوطه کار ثبت نام را انجام دهید و در نهایت برای شما یک کد بیمه تخصیص داده می شود که با در اختیار قرار دادن این کد بیمه به شرکت مورد نظر این شرکت اقدام به رد نمودن بیمه شما نموده و حق بیمه شما را رد خواهد نمود.

نحوه کار کردن با نرم افزار لیست بیمه

1- دانلود نرم افزار لیست بیمه: اولین قدم برای کارکردن با نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی دانلود و نصب این نرم افزار رو کامپیوتر خود می باشد که در در شما می توانید این نرم افزار را از طریق لینک های زیر دانلود نمایید:

1- دریافت نرم افزار ارسال لیست حق بیمه 2.7 – بخش1 (حجم: 10مگابایت)

2-  دریافت نرم افزار ارسال لیست حق بیمه 2.7 – بخش2 (حجم: 10مگابایت)

3-  دریافت نرم افزار ارسال لیست حق بیمه 2.7 – بخش3 (حجم: 10مگابایت)

4-  دریافت نرم افزار ارسال لیست حق بیمه 2.7 – بخش4 (حجم: 10مگابایت)

5-  دریافت نرم افزار ارسال لیست حق بیمه 2.7 – بخش5 (حجم: 9مگابایت)

همانطور که در بالا می بینید این نرم افزار حدود 50 مگ می باشد که در 5 پارت 10 مگابایتی در اختیار شما قرار گرفته است… حال بعد از دانلود این 5 پارت باید این پارت ها را داخل یک پوشه کپی کنید و روی پارت اول کلیک راست نموده و گزینه اکسترکت را بزنید با انجام اینکار در یک پوشه کل نرم افزار اکسترکت می شود و یک فایل exe برای نصب نیز خواهید داشت…که طیق عکس زیر مراحل نصب نرم افزار سازمان بیمه تامین اجتماعی را به شما خواهیم آموخت.

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید نرم افزار لیست بیمه اکسترکت شده است و داخل فایل اکسترکت شده فایل هایی وجود دارد که شما باید از داخل این فایل گزینه setup.msi را نصب نمایید.

نرم افزار لیست بیمه 2

بعد از اجرای فایل exe با صفحه بالا مواجه می شود که در این صفحه کافیست گزینه next را بزنید، و در ادام با پنجره زیر مواجه می شوید:

در این پنجره نیز وارد کردن اطلاعات الزامی نمی باشد ولی می توانی یک نام را وارد کنید که به صورت دیفالت نام کامپیوتر شما وارد شده است. و در قسمت پایین تر نیز می توانید تعیین کنید که فقط همین یوزر ویندوز قابلیت استفاده از نرم افزار ارسال لیست بیمه را داشته باشد و یا اینکه تمام یوزرهای ویندوز بتوانند از این نرم افزار استفاده کنند که این مورد به صورت دیفالت رو تمام یوزرهای کامپیوتر قرار دارد.بعد از زدن گزینه next با صفحه بعدی مواجه خواهید شد:

نرم افزار لیست بیمه 4

در تصویر بالا همانگونه گه مشاهده میکنید می توانید محل نصب نرم افزار لیست بیمه را انتخابنمایید که به صورت پیش فرض رو درایو c و داخل پوشه program file نصب میشود. شما میتوانید محل نصب نرم افزار را عوض کنید و در درایو دیگری مانند درایو d قرار دهید که انجام اینکار پیشنهاد می شود و این به این علت می باشد که اگر احتمالا مشکلی در ویندوز شما به وجود امد و یا درایو c پاک شد مشکلی برای اطلاعات و دیتاهای شما به وجود نیاید اگر چه این مشکل با گرفتن بک آپ های مرتب قابل رفع می باشد.در ادامه با زدن دکمه next با پنجره بعدی مواجه می شویم:

نرم افزار لیست بیمه 5

در ادامه به شما گفته شده است که این نرم افزار آماده نصب می باشد یعنی با زدن دکمه next این نرم افزار برروی سیستم شما نصب می شود…

 

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید بعد از زدن دکمه next پروسه نصب نرم افزار لیست بیمه شروع می شود. و بعد از یکی دو دقیقه این نصب تمام می شود و با تصویر زیر مواجه خواهید شد:

حال با زدن دکمه finish مراحل نصب نرم افزار به پایان می رسد. و میتوانید وارد نرم افزار شوید.

مشکل زبان نرم افزار لیست بیمه:

یکی از مشکلات مهمی که در هنگام استفاده از نرم افزار لیست بیمه ممکن است برای شما هم پیش امده باشد این مورد می باشد که بعد از باز کردن نرم افزار نوشته ها و منوی نرم افزار به صورت حروف غیر معروف و یا به فول معروف اجق وجق نمایش داده می شود که در این قسمت راه حل این مشکل را به شما اموزش خواهیم داد:

همانگونه که در عکس زیر نمایش داده شده است این حروف در منو به صورت حروف نامشخص و غیر فارسی نمایش داده شده است:

حال روش حل این مشکل را به شما اموزش خواهیم داد. علت به وجود امدن این مشکل این مشکل این میباشد که تنظیمات فونت ویندز شما روی منطقه محلی زبان فارسی تنظیم نشده است که برای انجام این تنظیم کافی است شما به کنترل پنل ویندوز رفته و گزینه region را از بین گزینه ها پیدا کنید که برای اینکه بتوانید این گزینه را راحتتر پیدا کنید کافیست در قسمت سرچ در سمت راست بالا این کلمه را سرچ کنید همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید:

حال برروی گزینه region کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به این قسمت برای شما باز شود:

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید 5 تب در بالای این قسمت وجود دارد که تنظیم مورد نظر ما در تب چهارم یعنی adminisrative وجود دارد با کلیک بر روی این تب به بخش تنظیمات آن وارد می شویم…

در مرحله بعدی باید روی گزینه change system local کلیک کنیم که با تصویر زیر مواجه خواهیم شد:

نرم افزار لیست بیمه 12

همانگونه که در تصویر مشاهده میکنید در این قسمت باید زبان فارسی را انتخاب نمایید و دکمه ok را فشار دهید.. دقت داشته باشید که بعد از زدن دکمه ok از شما خواسته می شود که سیستم را ریستارت کنید که برای ست شدن تنظیمات باید حتما اینکار انجام گیرد. بعد از انجام مراحل بالا و ریست شدن سیستم دوباره نرم افزار را اجرا نمایید و همانگونه که در عکس زیر مشاهده میکنید نوشته های منوها به صورت فارسی درامده است.

در این قسمت نصب نرم افزار لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی به پایان رسید و در ادامه مقاله نحوه کار کردن با این نرم افزار و نحوه خروجی گرفتن از این نرم افزار را به شما آموزش خواهیم داد…

توضیحات کلی درباره کارکردن با نرم افزار listdisk:

برای رد نمودن لیست بیمه در این نرم افزار  سه قسمت مهم قرار داده شده است که اولین قسمت مربوط به اطلاعات مربوط به شرکت کارفرما می باشد. قسمت دوم مربوط به اطلاعات نفرات بیمه شده می باشد که باید اطلاعات نفرات را جدا جدا وارد نمود. و قسمت سوم مربوط به اطلاعات ماه و مبالغ بیمه ای می باشد که قرار است برای کارکنان شرکت رد شود که در ادامه مقاله این موضوعات را بررسی میکنیم…

 

بعد از اجرای نرم افزار list disk با صفحه زیر مواجه می شوید:

همانگونه که در عکس بالا مشاهده میکنید یک منو در بالا دارید که دارای 5 گزینه می باشد که گزینه اول با عنوان اطلاعات پایه می باشد که دارای سه زیر شاخه می باشد که اولین گزینه از این زیر شاخه مشخصات کارگاه می باشد که در ادامه مقاله این گزینه را اموزش خواهیم داد باکلیک رو گزینه مشخصات کارگاه با صفحه مربوط به آن مواجه می شویم به عکس زیر توجه کنید:

همانگونه که در عکس مشاهده میکنید در نوار بالا گزینه جدید وجود دارد و این گزینه برای این می باشد که شما بتواندی کارگاه جدید را ثبت نمایید. با زدن این گزینه فیلد ها فرم زیر آن در حالت خالی قرار میگیرد و باید این فیلد ها را پرکنید در این قسمت اطلاعات کارگاه خود را پرکنید و نرخ بیمه را هم 30 درصد وارد نمایید و در انتها گزینه ثبت را بزنید که اگر این کار را درست انجام داده باشید با عکس زیر مواجه می شوید:

همانگونه که در عکس بالا مشاهده میکنید این کارگاه ثبت شده است و خلاصه ای از مشخصات ان قابل رویت است

با زدن دکه مشخصات کارکنان با فرم شبیه به تصویر زیر مواجه خواهید شد:

در فرم بالا باید نام و مشخصات تک تک کارکنانی که قرار است بیمه شوند را وارد کنید و گزینه ثبت را بزنید دقت نمایید برای وارد نمودن تاریخ تولد به صورت زیر وارد نمایید: ابتدا سال تولد سپس / سپس ماه تولد سپس / و در انتها روز تولد سپس /

دقت نمایید برای وارد نمودن نفر اول ابتدا گزینه جدید در سمپ چپ بالا را بزنید.

بعد از وارد نمودن اطلاعات کارمندان شرکت در لیست بالا باید به سراغ منوی بعدی برویم که منوی عملیات و لیست ماهانه را باز نمایید که بعد از زدن گزینه جدید با صفحه زیر رو به رو خواهید شد…

که در این قسمت شما باید برای هر ماهی که قرار است برای شرکت خود و کارکنان شرکت خود لیست بیمه رد کنید این فرم را پر کنید اطلاعاتی که از شما در این فرم خواسته می شود به شرح ذیل می باشد:

در قسمت کدکارگاه که بازدن عکس دوربین کارگاهی را که قبلا اضافه کرده اید را انتخاب نمایید

در قسمت ردیف پیمان نیز به همین صورت باید همان شماره پیمانی را که وارد کرده بودید انتخاب نمایید.

سال و ماهی که لیست بیمه را قرار است برای آن تهیه کنید وارد نمایید.

تعداد نفرات داخل لیست بیمه را نیز در این قسمت وارد نمایید.

کل روزهای کارکرد برای کارکنان را در این قسمت وارد نمایید توجه نمایید به عنوان مثال اگر شما دو کارمند دارید که هرگدام 30 روزکار کرده اند اینجا باید عدد 60 را وارد نمایید.

در قسمت بعدی جمع دستمزد روزانه را وارد نمایید و در اینجا هم به عنوان مثال اگر هر کدام از کارمندان شما روزی 60 هزار تومان دستمزد روزانه میگیرند شما اینجا به ازای دو کارمند باید عدد 120 هزار تومان را وارد نمایید البته به این نکته دقت کنید که ممکن دسمتزد روزانه کارمند ها با هم متفاوت باشد.

در قسمت بعدی باید جمع مزایای کارمند را وارد نمایید که این اعداد سال به سال متفاوت می باشد و باید از مراکز کارگزاری های بیمه ارقام آنها را بپرسید.

گزینه های سمت چپ به صورت اتوماتیک خودشان پر می شوند و دیگر نیازی به پرکردن آنها نمی باشد.

بعد از انجام مراحل بالا گزینه ثبت را بزنید تا لیست ماهیانه شما ثبت گردد…

اما برای رد نمودن لیست بیمه هنوز دو قسمت دیگر باقی مانده است که در ادامه مقاله به انها اشاره میکنیم:

اولین قسمت درهمان صفحه لیست ماهیانه می باشد که در این صفحه گزینه ای وجود دارد به اسم ریز کارکرد که با زدن این گزینه با صفحه مانند شکل زیر مواجه می شویم:

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید باید برای هر نفری که قصد دارید لیست بیمه آن را رد کنید یک ریزکارکرد تهیه نمایید که زدن گزینه جدید میتوانیم فیلدهای این صفحه را در شکل زیر ببینیم:

 

 

 

ارسال پرسش

در صورتی که سوال و یا مشکلی دارید میتوانید با تکمیل فرم زیر و دریافت کد پیگیری پاسخ آن را از کارشناسان امداد رایانه دریافت کنید

 

شماره وارد شده خصوصی خواهد ماند و برای ارتباط با شما استفاده میشود.

فهرست