رفع مشکل شبکه در ویندوز 10

در زمان شبکه کردن چندین کامپیوتر با هم، این امکان وجود دارد که مشکلات متعددی رخ دهد. مشکلات شبکه اغلب هر چند وقت یک بار برای تمام کاربران اتفاق می افتد. این مشکلات همواره به از کار افتادن شبکه مرتبط نمی شود. برخی اوقات این موضوع به تداخل درایورها یا تنظیمات درون شبکه ای در ویندوز مرتبط می شود. ولی ویندوز 10 یه یک راهکار جدید مجهز شده که کاربران از طریق آن قادرند هر گونه مشکلات شبکه همانند ایرادات نرم افزری را حل نمایند. این راهکار به این شکل است که تنظیمات شبکه و تمام درایورهای شبکه نصب شده در ویندوز به صورت کامل ریست می شوند.

امداد رایانه مرکز پاسخگویی به سوالات کامپیوتری

9099070545

خرید بسته مکالمه تماس با موبایل

اولین روش حل مشکل شبکه و اینترنت در ویندوز 10

ابتدا پیشنهاد می شود موارد زیر را برای رفع مشکل اتصال به شبکه آزمایش کنید.

ابتدا اطمینان حاصل نمایید که وای فای شما روشن است.

از آیکون های سمت راست نوار وظیفه بر روی نماد کره زمین یا علامت اینترنتی کلیک نمایید و از فعال بودن وای فای مطمئن شوید.

در غیر این صورت وای فای را روشن کرده و اطمینان حاصل نمایید که حالت هواپیما نیز خاموش باشد.

 یک بار وای فای را خاموش نموده و مجددا روشن نمایید.

 صبر کنید تا شبکه مرود نظر در فهرست شبکه های وای فای قرار گیرد. چنان چه گزینه اتصال اتوماتیک وای را فعال کرده باشید به صورت اتوماتیک کامپیوتر شما به شبکه مورد نظر متصل می شود. چند ثانیه منتظر شوید و سپس گزینه Disconnect را کلیک کنید و سپس دوباره به وای فای خود متصل شوید.

برای رفع مشکل شبکه در ویندوز 10 به شبکه وای فای با فرکانس متفاوت متصل شوید

بسیاری از مودم ها امواج وای فای را از دو باند فرکانسی 5 و 2.4 گیگاهرتز پخش می کنند. شبکه ای با باند فرکانسی متفاوت در فهرست وای فای پیدا نموده و به آن وصل شوید.

اطمینان حاصل نمایید که سوئیچ فیزیکی روشن و خاموش کردن وای فای در لپ تاپ شما روشن باشد.

Network troubleshooter (عیب یابی شبکه) به شناسایی و رفع مشکل شبکه شما کمک می‌ کند.

1 – از بخش start وارد تنظیمات ویندوز شوید.

2 – سپس گزینه Network & Internet را انتخاب نموده  و بخش وارد Status شوید.

3 – از قسمت تنظیمات تغییر شبکه  Change your network settings گزینه Network troubleshooter را انتخاب نمایید.

4 – مراحل عیب یابی را شبکه را طی کنید.

برای رفع مشکل شبکه در ویندوز 10 مودم و یا روتر خود را ریستارت کنید.

ریستارت مودم به شما  کمک می کند تا به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود مجددا وصل شوید. پس از ریستارت کردن مودم ارتباط شما با مودم به صورت موقت قطع می شود، پس از راهاندازی دوباره مودم مجددا به آن وصل شوید.

نكته: مراحل ریستارت کردن مودم ها با همدیگر فرق دارند. به همین سبب در رابطه با مراحل کلی راه اندازی دوباره مودم برای شما توضیح خواهیم داد.

مودم را خاموش نمایید و منبع تغذیه آن را از پریز برق بکشید. چنان چه مودم شما از باتری جداگانه بهره م برد، باتری را از مودم خارج نمایید و پس از 30 ثانیه مجددا باتری مودم را در جای خود قرار دهید. مودم را به برقی وصل کنید و منتظر بمانید تا تمام چراغ ها را از حالت چشمک زن خارج شده و ثابت شوند. پس از ثابت شدن چراغ های مودم به شبکه مورد نظر وصل شوید.

مراحل رفع مشکل شبکه در ویندوز 10

در آیپدیت جدید ویندوز 10 بعد از انجام تنظیمات شبکه در تمام سیستم ها این امکان وجود دارد که در  سیستم های دیگر نتوانید Network ویندوز خود را مشاهده نمایید. در حقیقت سایر سیستم ها را به اصطلاح قادر نیستید ببینید، اما در CMD آی پی آن ها را ping می کنید، پینگ درست می دهد و شبکه از نظر سخت افزاری مشکلی ندارد. ولی در بخش Network سیستم خود قادر نیستید دیگر سیستم ها را مشاهده نمایید و یا وارد آن شوید و با پیغام زیر برخورد می کنید.

برای رفع مشکل شبکه در ویندوز 10 مراحل زیر را انجام دهید:

پنجره RUN  را با فشار دادن کلیدهای پنجره و R باز نمایید و عبارت REGEDIT را وارد نمایید و سپس اینتر کنید.

 در صفحه باز شده گزینه HKEY_LOCAL_MACHINE را باز نمایید. پس از آن به ترتیب گزینه های  SYSTEM سپس Current Control Set و Services را نیز باز کنید.

 در این بخش گزینه Lan man Server را کلیک نمایید و سپس وارد گزینه Parameters شوید. در این قسمت در پنجره سمت راست کلیک راست نمایید. ابتدا گزینه NEW سپس گزینه DWORD (32bit) value را انتخاب نمایید.

در این صورت فایل ایجاد شده را تغییر نام دهید و سپس آن را باز کنید. در صفحه باز شده مقدار  Value Data را به 1 تغییر دهید.

در ادامه مجددا این کار را تکرار نمایید و فایل دیگری را ایجاد نمایید. بعد از باز شدن فایل مقدار Value Data را به 1 تغییر دهید.

سپس گزینه Lan man Workstation را انتخاب نمایید.

در ادامه Parameters را انتخاب نمایید.

سپس  گزینه Auditsmb1Access  را اجرا نمایید و مقدار Value data را به مقدار 1 تغییر دهید.

پس از ثبت تییرات بالا در رجیستری سیستم خود را ریست نمایید. بعد از بالا آمدن دوباره ویندوز وارد Network سیستم خود شوید، در این قسمت مشاهده خواهید که سیستم های دیگر به نمایش در خواهند آمد.

عیب یابی شبکه در ویندوز 10

برای راه اندازی دوباره شبکه TCP/IP، ایجاد شبکه جدید، Refresh کردن آدرس IP، فلش کردن شبکه و تنظیم مجدد حافظه DNS می توانید از کدهای زیر استفاده نمایید.

در ثسمت منوی start عبارت  Command prompt را جستجو نمایید. بر روی آیکون Command prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را کلیک نمایید، در آخر  گزینه yes را انتخاب نمایید.

در صفحه باز شده کدهای زیر را وارد نمایید. سپس اینتر را بزنید. در ادامه بررسی کنید که ارتباط شما با شبکه برقرار دشه است یا خیر.

netsh winsock reset

netsh int ip reset

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

درایور کارت شبکه را حذف کرده و سیستم را ریستارت کنید.

در صورتی که مراحل قبل مشکل شبکه ویندوز 10 شما را حل نکرد، تلاش کنید درایور شبکه را حذف کرده و سپس سیستم خود را مجددا راه اندازی نمایید. ویندوز به شکل اتوماتیک آخرین درایورهای مرتبط به کارت شبکه شما را دانلود و نصب می کند. این شیوه برای زمانی که بعد از آپدیت کردن ویندوز شبکه شما قطع می شود نیز کارایی دارد.

نکته:

پیش از حذف درایور شبکه بایستی از داشتن نسخه پشتیبان آن در سیستم خود مطمئن شوید.

به سایت سازنده سیستم شبکه خود رفته و آخرین آپدیت درایور آن را دانلود نمایید. چنان چه سیستم شما به اینترنت وصل نمی شود، با کامپیوتر دیگری دانلود نمایید و با فلش به سیستم مورد نظر منتقل کنید. برای یافتن درایور شبکه کامپیوتر کافی است اطلاعاتی مانند سازنده دستگاه، نام مدل دستگاه و یا شماره مدل آن را داشته باشید. بر روی آیکون My Computer کلیک راست نموده و گزینه  Manage را انتخاب نمایید، از فهرست سمت چپ بر روی گزینه Device Manager کلیک نمایید.

از فهرست Network adapters نام آداپتور شبکه خود را پیدا نمایید.

adapter خود را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه Uninstall device کلیک نموده و تیک Delete the driver software for this device را قرار دهید، در آخر بر روی Uninstall کلیک نمایید.

پس از حذف شدن درایور شبکه کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

پس از بالا آمدن کامپیوتر، ویندوز به شکل اتوماتیک درایورهای مرتبط را دانلود و نصب  خواهد کرد. در صورتی که  مجددا در ارتباط با اینترنت یا شبکه به مشکل برخوردید قادر هستید درایورهایی را که قبلاً بک آپ گرفته بودید، نصب نمایید.

اما مهمترین مشکلی که در شبکه ویندوز 10 بعد از آپدیت شدن ویندوز به وجود می آید فعال شدن گزینه امنیت ورود آی پی های مهمان به سیستم می باشد که این مشکل از طریق تغییرات در گروپ پالیسی حل می شود  که برای حل مشکل شبکه در ویندوز 10 باید RUN را باز کرده و داخل آن تایپ نمایید gpedit.msc و روی دکمه ok کلیک نمایید در مرحله بعدی در صفحه گروپ پالیسی باید مسیر زیر را بروید:

user administration —-network—-lanmanworkastation——-enable ensecure guest log on

 

3 دیدگاه دربارهٔ «رفع مشکل شبکه در ویندوز 10»

  1. توضیحاتتون اشکال داره. یا درست آموزش بدید یا اصلا آموزش ندید لطفا. فکر کنم میخاید حتما باهاتون تماس بگیرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *