روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل

شارژ کردن تلفن های هوشمند به یکی از دغدغه افراد تبدیل شده است. از آنجایی که باتری گوشی، یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری گوشی محسوب می شود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا این که بتواند مدت زمان بیشتری را برای شما کار کند. روش ها و ترفندهای بسیاری وجود دارد برای این که بتوانید با استفاده از آن روش ها میزان شارژدهی باتری گوشی خود را و میزان ذخیره سازی شارژ را در آن افزایش دهید.

طول عمر کوتاه باتری به یکی از معضلات اصلی گوشی های هوشمند تبدیل شده است. حداقل روزی یک بار مجبور به شارژ گوشی هوشمند خود می شوید. دلایل بسیاری برای زود تموم شدن شارژ باتری گوشی های اندروید وجود دارد. بدنه نازک تر گوشی، صفحه نمایش با نور بیشتر، پردازنده های سریع تر، برنامه هایی که در پس زمینه گوشی اجرای می شوند و سرعت اینترنت بیشتر، تمام این ها سهمی از باتری موبایل دارند. به همین سبب استفاده از پاور بانک رایج شده است. ولی با شناخت روش های افزایش عمر باتری گوشی اندروید از ظرفیت آن بهتر استفاده خواهید کرد. روش ها و ترفندهای منحصر به فردی وجود دارد که با استفاده از آن قادر هستید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. در ادامه مطالب قصد داریم این روش ها و ترفندها را برای شما معرفی کنیم.

محدود کردن اجرای برنامه ‌ها در پس ‌زمینه

هر نرم افزاری که در پس زمینه گوشی شما اجرا شود، از انرژی باتری استفاده می کند. در نتیجه باتری گوشی شما سریع خالی می شود. وقتی که ما یک برنامه می بندیم، تنها از آن نرم افزار خارج شده ایم و این اپلیکیشن هنوز برای بررسی اطلاعات جدید، تماشای فعالیت های شما و پینگ سرور خود در پس زمینه در حال اجرا است. بنابراین اندروید به صورت اتوماتیک پس از مدتی استفاده نشدن از برنامه، آن را به صورت کامل خواهد بست.

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با تنظیم مدت زمان شارژ باتری

گوشی های موبایل طوری طراحی شده اند که مدت زمان مشخصی به شارژ متصل باشند و باتری آن ها فول شارژ شود. بنابراین در این صورت  انتقال انرژی از شارژر به باتری را غیرفعال می کنند. ولی این موضوع به این معنی نیست که می توانید آزادانه گوشی موبایل خود را از صبح تا شب در شارژ بزنید. متاسفانه زمانی که گوشی های موبایل به شارژر متصل هستند، شدت جریانی که از شارژر به باتری انتقال داده می شود منتهی به داغ شدن باتری می شود. هر چقدر شدت و زمان ماندن این گرما بیشتر باشد، باتری لیتیوم یونی گوشی بیشتر آسیب می بیند و با کاهش توان مواجه می شوند.

زمانی که مدت طولانی گوشی را به شارژ می زنید، گرمای طولانی مدت در گوشی به وجود می آید که این گرما آسیب جدی به باتری گوشی وارد می کند و منجر به کاهش طول عمر باتری می شود. پس یکی از شیوه های افزایش عمر باتری گوشی این است که دستگاه را برای مدت زمان طولانی به شارژ نزنید و هر زمانی که باتری آن به اندازه کافی شارژ شد، گوشی را از شارژر جدا نمایید.

 روش های افزایش عمر باتری گوشی افزایش عمر باتری گوشی موبایل با غیرفعال کردن بلوتوث و وای فای

همواره سعی کنید زمانی که نیاز به بلوتوث و یا وای فای ندارید، اتصال این دو قابلیت را در گوشی غیرفعال نمایید. فعال بودن بلوتوث و وای فای تاثیر بسیاری در مصرف شارژ و انرژی باتری گوشی دارد. بنابراین زمانی که به آن ها نیاز ندارید، خاموش یا غیرفعال نمایید. در این صورت شارژ باتری گوشی شما به مراتب با سرعت کمتری خالی می شود و به نوعی عمر باتری گوشی افزایش پیدا می کند.

افزایش عمر باتری موبایل با عدم استفاده از موبایل دیتا (اینترنت سیم کارت)

گوشی های موبایل از طریق دو روش قادرند به اینترنت وصل شوند. در روش اول از طریق وای فای به اینترنت وصل می شوند. ولی در روش دوم می توانید از موبایل دیتا گوشی خود استفاده نمایید که منتهی به استفاده از اینترنت سیم کارت می شود. برای افزایش عمر باتری گوشی خود پیشنهاد می شود تا حد امکان از قابلیت موبایل دیتا استفاده نکنید. چنان چه مجبور به اتصال به اینترنت هستید، بهترین گزینه و راه حل اتصال به اینترنت وای فای است. مطابق بررسی های انجام شده مشخص شده است که مصرف انرژی باتری درزمانی که از قابلیت موبایل دیتا استفاده شود بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که از وای فای استفاده می شود. در نتیجه برای افزایش عمر باتری گوشی خود استفاده از قابلیت وای فای را نسبت به موبایل دیتا در اولویت قرار دهید.

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با فعالسازی حالت پرواز

از دیگر قابلیت های ارائه شده در گوشی های موبایل که معمولا کاربران از آن استفاده نمی کنند، حالت پرواز است. وقتی که حالت پرواز فعال می شود تمام قابلیت های ارتباطی شما غیرفعال می شود. بنابراین این مسئله موجب می شود عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کند. در برخی شرایط واقعا فعال سازی حالت هواپیما ضروری است. به عنوان مثال زمانی که در حالت سفر با هواپیما هستید یا زمانی که در منطقه ای به سر می برید که آنتن سیم کارت و اینترنت ندارید یا زمانی که در یک جلسه مهم قرار دارید و یا غیره. در تمام این شرایط شما می توانید با فعال سازی حالت پرواز گوشی موبایل خود منجر به ذخیره سازی انرژی باتری آن شوید.

افزایش عمر باتری گوشی موبایل با کاهش روشنایی صفحه نمایش

یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری که منتهی به خالی شدن شارژ باتری گوشی شما می شود صفحه نمایش است. صفحه نمایش گوشی های مدرن تر بزرگ و با رزولوشن بیشتری طراحی شده اند و این امر باعث شده که به شدت مصرف انرژی بالایی داشته باشند. وقتی که روشنایی صفحه نمایش گوشی را بیشتر می کنید، میزان مصرف شارژ باتری آن نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین پیشنهاد می شود که به منظور افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود تا حد امکان روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید. پس هر چقدر نور صفحه گوشی شما کمتر باشد، شارژ کمتری از باتری مصرف خواهد شد.

 روش های افزایش عمر باتری گوشی افزایش عمر باتری موبایل با غیر فعال کردن GPS

تمام گوشی های هوشمند دارای قابلیت GPS یا مکان یابی هستند. ولی فعال بودن این قابلیت سبب افزایش مصرف شارژ گوشی موبایل شما می شود. بنابراین چنان چه به فکر افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود هستید، بهتر است قابلیت GPS گوشی موبایل خود را غیرفعال نمایید. در برخی مدل های منحصر به فرد گوشی های موبایل این امکان به کاربر داده می وشد تا دقیقا فعال بودن قابلیت GPS را برای اپلیکیشن های منحصر به فرد امکان پذیر یا ناممکن کند یا تنها اجازه دهد که اپلیکیشن در حالتی که توسط کاربر اجرا شده بتواند از قابلیت GPS استفاده نماید. در این غیر این صورت به این قابلیت دسترسی نداشته باشد. پس یکی از روش های موثر برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل می توان به غیرفعال سازی GPS اشاره کرد.

 روش های افزایش عمر باتری گوشی افزایش عمر باتری گوشی با حذف اپلیکیشن های پرمصرف

برخی از اپلیکیشن ها به سبب سنگین بودن و بسیاری از موارد دیگر مصرف شارژ باتری بالایی دارند. بنابراین با شناسایی و حذف آن قادر هستید به صورت ویژه ای عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. برای بررسی و شناسایی میزان مصرف شارژ اپلیکیشن های متعدد در آیفون کافی است به بخش تنطیمات وارد شوید و سپس گزینه Battery را انتخاب نمایید. در این شرایط چنان چه به پایین صفحه حرکت کنید فهرست اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه را به همراه میزان مصرف شارژ مشاهده خواهید کرد. برای بررسی این مسئله در گوشی های اندروید باید از قسمت تنظیمات و سپس Battery و در آخر Battery Usage مراجعه نمایید. پس از تشخیص اپلیکیشن های پر مصرف، آن ها را حذف نمایید تا شاهد افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *