روش های بک آپ گیری در گوشی اندروید

بک آپ گیری در گوشی اندروید

از رایج ترین شیوه ها برای محافظت از اطلاعات خود، بکاپ گیری از اطلاعات گوشی است. بکاپ گیری در گوشی اندروید از مهم ترین روش های است که افرادی که گوشی اندروید دارند بایستی یک بار آن را انجام دهند. امروزه همه ما بخشی از زمان خود را صرف استفاده از گوشی های هوشمند می کنیم، این استفاده ممکن است برای فعالیت های کاری، درسی و یا حتی تفریح باشد. به صورت کلی گوشی های اندروید به یک وسیله پرکاربرد در زندگی های امروزه تبدیل شده است.

بکاپ گیری چیست؟

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که به دلایل متعددی اطلاعات مهمی که در گوشی خود ذخیره داشته اید حذف شده یا از بین رفته است. زمانی که با این مشکل روبه رو می شوید در صورت داشتن بکاپ از اطلاعات خود دیگر نگرانی بابت اطلاعات از بین رفته خود ندارید. بنابراین با داشتن نسخه بک آپ با از بین رفتن اطلاعات به سادگی می توانید آن ها را بازگردانید.

آموزش بکاپ گیری از گوشی های اندرویدی

یکی از روش هایی که بایستی برای حفظ اطلاعات گوشی خود انجام دهید، بکاپ گیری است. چون وجود یکسری از اطلاعات مهم شامل عکس، فیلم، تماس ها، برنامه و یاداشت ها و نگهداری آن برای برخی از افراد بسیار مهم است. برای بک آپ گیری در گوشی های اندرویدی روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به معرفی روش های بک آپ گیری در گوشی اندروید می پردازیم.

بکاپ گیری از گوشی اندروید با گوگل

استفاده گوگل، از ساده ترین شیوه ها برای بک آپ گرفتن از گوشی های اندرویدی محسوب می شود. بدیت ترتیب شما بایستی توسط آدرس جیمیل اطلاعات خود را در گوگل سیو نمایید. برای این کار کافی است به قسمت تنظیمات تلفن خود بروید و پس از آن با انتخاب حساب گوگل می توانید اطلاعات خود را بکاپ گیری نمایید.

بک آپ گرفتن از عکس‌ها و ویدیوها

برای بکاپ گرفتن از عکس ها و ویدئوهای ذخیره شده در گوشی های اندروید خود می توانید از شیوه های مختلفی استفاده نمایید. شاید فکر کنید ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای بک آپ گیری اتصال گوشی به سیستم (کامپیوتر یا لپ تاپ) و انتقال دستی عکس ها از حافظه گوشی به کامپیوتر باشد، ولی شیوه های بهتر و مدرن ترین نیز ارائه شده است. یکی از مهمترین روش ها مرتبط به استفاده از برنامه Google Photo می شود.

برنامه Google Photo می تواند عکس های ذخیره شده در گوشی را وضوح تصویر کامل آپلود نموده و از آن بک آپ تهیه نماید. علاوه براین، هر اکانت برنامه Google Photo به صورت پیش فرض 1000 گیگابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کابران قرار می دهند. برنامه مورد نظر قابلیت بکاپ گیری از ویدئوهای ذخیره شده در گوشی اندروید را نیز دارد. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این برنامه منجر به مصرف بسته اینترنتی شما می گردد.

همچنین این برنامه این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا فایل های مورد نظر را با هدف آپلود و به علاوه روش آپلود را مشخص کند. به عنوان نمونه با مراجعه به قسمت تنظیمات برنامه Google Photo، آپلود تصاویر را در التی تنظیم نمایید که فقط با اتصال به شبکه وای فای صورت گیرد و توسط موبایل دیتا صورت نگیرد.

با استفاده از برنامه های دیگری نیز مانند Dropbox می توانید عمل مشابه را انجام دهید. به صورت کلی به کار گیری این اپلیکیشن ها در بین کاربران ایرانی چندان رایج نیست و ما پیشنهاد نمی کنیم از این روش ها برای بک آپ گرفتن از عکس ها و ویدئوهای گوشی استفاده نمایید. استفاده از این روش نیاز به سرعت بالایی اینترنت دارد و از محدودیت حجمی برخوردار نباشد.

بک آپ گیری در گوشی اندرویدبک آپ گرفتن از پیامک ‌ها و لیست تماس ‌ها

برخی از کاربرانی که اطلاعات  مهمی در گوشی های اندرویدی خود دارند از جمله پیامک ها و یا لیست تماس آن ها می توانند از تمام اطلاعات خود بکاپ گیری نمایند. برای این کار می توانند از نرم افزار SMS Backup & Restore استفاده نمایند. این اپلیکیشن به سادگی از پیامک ها و فهرست تماس های شما در جمیل یا Dropbox فایل پشتیبان یا بک آپ تهیه می کند. در این صورت کاربر در هر زمانی که بخواهد می تواند از طریق همین اپلیکشن به بازیابی پیامک ها و فهرست تماس های گوشی خود بپردازد.

بک آپ گیری در گوشی اندرویدتهیه ی نسخه ی پشتیبان با استفاده از برنامه ی MYBACKUP Pro

برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل های گوشی اندرویدی خود می توانید از طریق گوگل پلی برنامه MYBACKUP Pro را دانلود نمایید.

بکاپ گیری از فایل ها در گوشی اندرویدی

با استفاده از نرم افزارهای مختلف می توانید از فایل های مهم گوشی خود نیز بک آپ گیری نمایید. همچنین اندروید نیز برای پشتیبانی از اطلاعات شما نیز امکاناتی را فراهم کرده است و آن هم استفاده از گوگل درایو است. برای دانلود پوشه های خود در این بخش کافی است به شکل زیر عمل نمایید. چنان قصد دارید از نرم افزارهای گوشی خود بکاپ تهیه نمایید این امکان از طریق سرویس Android Backup Service برای شما فراهم می شود. بنابراین کافی است به صورت زیر اقدام نمایید:

پس از اجرای این برنامه و باز شدن آن گزینه Accounts And Backup را انتخاب نمایید. در ادامه با انتخاب گزینه Backup And Restore به دنبال گزینه Backup my data باشید  و با فعال کردن این گزینه و انتخاب اکانت خود اقدام به تهیه بکاپ نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *