روش های حذف کامنت در اینستاگرام

امروزه، اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های شبکه ای اجتماعی است. اینستاگرام قابلیت های بسیاری برای کاربران خود ارائه می دهد. یکی از این قابلیت های مهم در اینستاگرام  می توان به حذف کامنت ها اشاره کرد. حذف کامنت در اینستاگرام بسیار مهم است. یکی از سوالات مهم کاربران حذف کامنت در اینستاگرام است.

یکی از بخش های بحث برانگیز اینستاگرام بخش کامنت گذاری آن است که محل رد و بدل کردن نظرات کاربران در رابطه با پست منتشر شده است. در این بخش شما می توانید نظرات خود را ارسال و یا کامنت ارسال شده دیگران را لایک کنید. امکان حذف کامنت اینستاگرام نیز یکی از قابلیت های قسمت کامنت گذاری اینستاگرام است. برنامه اینستاگرام این ویژگی را برای کاربران ارائه می کند تا کاربر در پست های ارسالی خود کامنت ها را مدیریت کند. بنابراین شما می توانید کامنت های ناخوشایند را حذف نمایید و حتی فرد کامنت گذار را ریپورت کنید. با افزایش تعداد ریپورت ها پروفایل یا اکانت آن فرد بلاک یا مسدود می شود. حال چگونه در نسخه اندرویدی اپلیکیشن اینستاگرام به حذف کامنت و ریپورت کامنت گذار بپردازیم؟ در ادامه می خواهیم روش های حذف کامنت در اینستاگرام و ریپورت کامنت گذار را برای شما شرح دهیم:

آموزش حذف کامنت و ریپورت کامنت‌ گذار در نسخه اندرویدی اینستاگرام

پاک کردن کامنت ها در اینستاگرام به سهولت صورت می گیرد. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

شاید تا به حال برای شما پیش آمده که در زیر پست های شما کامنت ناشایستی ثبت شده است. برای حذف کامنت در اینستاگرام ابتدا وارد پست مورد نظر شوید.

سپس آیکون کامنت  را انتخاب کنید تا لیست کامنت ها برای شما نمایش داده شود.

حالا کامنتی را که می خواهید حذف یا ریپورت کنید را انتخاب کنید.

با انتخاب کامنت مورد نظر بخش فوقانی صفحه نمایش داده می شود. در این مرحله می توانید آیکن یا گزینه سطل آشغال را انتخاب کنید، کامنت مورد نظر حذف خواهد شد. توجه نمایید که می توانید به صورت همزمان چند کامنت را انتخاب و حذف نمایید. بنابراین بعد از انتخاب کامنت اول کامنت های بعدی را نیز انتخاب نمایید. در بخش بالایی نمایشگر و در کنار گزینه Selected تعداد کامنت های انتخاب شده نمایان می شوند. سرانجام با انتخاب آیکن سطل زباله تمام کامنت های انتخابی شما حذف می شوند.

ریپورت کامنت گذار

چنان چه بخواهید فرد کامنت گذار را ریپورت نمایید، فورا کامنت وی را حذف نکنید. بنابراین بعد از انتخاب کامنت مورد نظر از آیکون های موجود آیکون وسط را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه صفحه پاپ آپی همانند تصویر فوق نمایش داده می شود. این صفحه دارای دو گزینه است. چنان چه فرد کامنت گذار در پست شما اسپم کرده یا پروفایل وی فیک است، گزینه Spam or Scam را انتخاب نمایید. چنان چه کامنت وی با مضمون غیر اخلاقی و توهین آمیز ثبت شده، گزینه Abusive Content را انتخاب نمایید. بنابراین در این صورت کامنت گذار انتخاب شده ریپورت می شود.

حذف کامنت خودم در اینستاگرام (اندروید)

چنان چه قصد دارید کامنت های خود را در اینستاگرام حذف نمایید، بنابراین مراحل زیر را طی کنید.

برای حذف کامنت خود، ابتدا به پست مورد نظر مراجعه کنید. سپس از بخش کامنت ها، کامنت خود را انتخاب نمایید. روی کامنت مربوطه کلیک نمایید. سپس در بالای صفحه در گوشه فوقانی آیکون سطل زباله برای شما نمایش داده می شود. در صورت لمس این آیکون کامنت مورد نظر حذف خواهد شد.

حذف کامنت در اینستاگرام (نسخه تحت وب)

از آنجایی که اینستاگرام (نسخه تحت وب) هر روز بهتر می شود، چنان چه به نسخه کامپیوتری این برنامه نیاز دارید، بهتر است بدانید که می توانید کامنت ها را در این نسخه نیز پاک کرد.

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و سپس جهت توسعه پست مربوطه، بر روی آن کلیک نمایید. همچنین شما می توانید در سمت راست، بخش اظهار نظرها را مشاهده نمایید.

کامنتی را که می خواهید آن را پاک کنید، پیدا نموده و سپس روی علامت سه نقطه کنار آن کلیک نمایید.

حذف کامنت در اینستاگرام

سپس گزینه Delete را انتخاب نمایید. در این صورت کامنت مورد نظر از پست مربوطه حذف می شود.

حذف کامنت در اینستاگرامغیر فعال کردن کامنت ها در اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام غیر فعال کردن کامنت ها در اینستاگرام است. این قسمت یکی از بخش های بحث برانگیز اینستاگرام می تواند باشد. چرا که ممکن است کامنت های جنجالی و درگیری هایی از طریق کامنت گذاری اتفاق بیفتد. بنابراین با غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام می تواند درگیری ها را کاهش داد. برای این کار کافی است پس از بارگذاری پست مربوط، به قسمت تنظیمات پست بروید. شما می توانید با انتخاب گزینه Turn Off Commenting کامنت های خود را ببندید. این قابلیت فعلا برای تک تک پست ها (نه به صورت کلی) این بخش را فعال کنند. این نکته را در نظر بگیرید برای استفاده از این قابلیت باید نسخه اینستاگرام خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید.

حذف کامنت در اینستاگرامآموزش بستن نظرات اینستاگرام

برای بستن یا غیر فعال کردن نظرات در اینستاگرام دو روش وجود دارد. اولین روش این است در زمان بارگذاری پست و به روش مرسوم و هنگامی که پست را می خواهید انتشار دهید توسط بخش Advanced Settings کامنت ها را غیر فعال کنید. در این بخش  کافی است گزینه Turn Off Commenting را خاموش کنید. در حقیقت از همین بخش پست گذاری است که کاربران قادرند با استفاده از افکت های اینستاگرام  به تصاویر خود جلوه بهتری دهند. بنابراین قادرند برخی از فالورها را بدون بلاک کردن از لیست فالورهای خود حذف نمایند و یا این که کامنت ها را غیر فعال نمایند.

روش دوم برای غیر فعال کردن کامنت ها این بار قادرند سه نقطه هر پست را که همان تنظیمات است را لمس کنند. چنان چه نسخه اینستاگرام شما به آخرید ورژن اپدیت شده باشد، گزینه Turn off commenting برای شما اضافه شده است. علاوه براین این ویژگی ها در اینستاگرام امکان ریپورت یا گزارش دادن کاربران را داده است. قرار است گزینه جدید به گزینه های ریپورت و علت ارسال آن به نام  self-injury افزوده شود. بنابراین از این پس علاوه بر این اینستاگرام همه مطالب مرتبط با  self-injury یا خود آزاری را نظارت می کند. کاربران نیز قادرند برای گزارش چنین مواردی به آن کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *