عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام

عدم ارسال کد اینستاگرام

عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام می تواند مشکلات بسیاری برای کاربران به همراه داشته باشند. بسیاری از کاربران برای بالا بردن امنیت پیج خود در اینستاگرام، ممکن است تایید دو عاملی اینستا را فعال کرده باشند. با عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام، بسیاری از کاربران با مشکل ورود به اینستاگرام روبه رو هستند.

برخی اوقات برای ورود به اینستاگرام نیاز به دریافت کد 6 رقمی امنیتی دارید. معمولا این حالت در زمانی اتفاق می افتد که رمز عبور خود را فراموش کرده اید یا اینستاگرام به دلایل متعددی قصد دارد از احراز هویت کاربران پیش از ورود به حساب کاربری اطمینان حاصل کند. ولی متاسفانه گاهی اوقات این کد امنیتی ارسال نمی شود و به همین خاطر موفق به اینستاگرام نمی شوید.

دلایل عدم ارسال نشدن کد اینستاگرام

عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره کنیم:

استفاده از نرم افزار فیک و غیر اصلی و غیر رسمی اینستاگرام

استفاده ادمین ها از نرم افزارهای جذب فالوور، لایک و ویوو

افزایش لایک و آنلایک کردن در بازه زمانی کوتاه

استفاده از نرم افزارهای مرتبط به ذخیره کلیپ و عکس

افزایش فالوو و آنفالوو کردن در بازه زمانی کوتاه

ریپورت شدن از طریق افراد مختلف

وارد کردن اطلاعات ورود به صفه اینستاگرام در سایت های مرتبط به ربات جذب فالوور، لایک و ویوو

هر یک از موارد بالا که رخ دهد، اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی می کند و صفحه شما را بلاک و راه های ارتباطی اش را با شما قطع می کند. بنابراین در چنین زمانی نیز از شما کد تایید احراز هویت  یا Security Code خواسته می شود ولی به سبب مسدود بودن حساب پیامک برای شما ارسال نمی شود. در چنین مواقعی بهتر است که ایمیلی خود را نیز در زمان بازیابی وارد نمایید تا در صورتی که پیام برای شما ارسال نمی شود، توسط ایمیل بتوانید اکانت خود را بازیابی کنید.

چگونه مشکل عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام را حل کنیم؟

در صورتی که یکی از دلایل بالا موجب مسدود شدن صفحه اینستاگرام شما باشد، ابتدا نسخه اصلی اینستاگرام را بارگذاری کنید و آن را از طریق گوگل پلی یا دیگر مارکت های معتبر نصب نمایید. پسورد اینستاگرام خود را تغییر دهید. چنان چه از سایت های جذب فالوور استفاده کرده اید، بایستی از تمام آن ها اکانت خود را پاک کنید و اطمینان حاصل کنید آن سایت دیگر به اکانت شما دسترسی ندارد. ولی روش های دیگری برای حل مشکل ارسال کد امنیتی اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

رفع مشکل ارسال نشدن کد فعال سازی اینستاگرام با کدهای بازیابی

چنان چه شما از قبل رمز دو مرحله ای را فعال کرده باشید می توانید از کدهای بازیابی برای رفع این مشکل استفاده نمایید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به پروفایل خود مراجعه کنید و بر روی چند خط عمودی که در بالا صحفه است را لمس کنید.

سپس به قسمت تنظیمات رفته و در این قسمت گزینه Privacy and Security را انتخاب نمایید.

در ادامه گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.

حالا گزینه Recovery Codes را انتخاب کنید.

در این قسمت برای لغو کدهای قدیمی و ایجاد یک کد جدید گزینه Get New Codes را انتخاب نمایید.

رفع مشکل عدم ارسال کد اینستاگرام از طریق Get Help Signing In

زماین که کد 6 رقمی اینستاگرام برای شما ارسال نمی شود از گزینه Get Help Signing In استفاده نمایید. در نرم افزار اینستاگرام در صحفه  لاگین کردن یک گزینه به نام Get Help Signing In وجود دارد که شما می توانید از طریق این گزینه اقدام کنید.

در ادامه ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و سپس بر روی  گزینه Other Issues کلیک کنید.

در گوشی های آندروید بایستی بر روی گوشی Use Username or Email لمس کرده و سپس اطلاعات خود را وارد نمایید. سپس شما وارد  صحفه جدید می شوید که بایستی گزینه Don’t have access to any of these یا Need more help را انتخاب کنید. در این صفحه شما بایستی مشکل خود را با اینستاگرام مطرح کنید و برای این شرکت ارسال نمایید. اغلب در این مواقع پس از گذشت 2 الی 3 روز اینستاگرام با شما تماس می گیرد و لینکی را برای شما ارسال می کند تا مشکل شما برطرف شود.

حذف کش اینستاگرام

یکی از دلایل عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام، می تواند به سبب پر شدن افظه کش اینستاگرام در گوشی شما باشد. برخی اوقات نرم افزار اینستاگرام به سبب پر بودن افظه کش، به درستی عمل نمی کند که موجب می شود اطلاعات پیج شما به درستی به سرورهای اینستاگرام ارسال نشوند. بنابراین، حذف حافظه کش در برخی از مواقع می تواند به رفع مشکل ارسال نشدن کد 6 رقمی اینستاگرام کمک کند.

برای پاک کردن حافظه کش به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. پس از آن روی گزینه Storage کلیک کنید. در صورتی که گوشی شما ندروید اوریو یا بالاتر است، قادر هستید صفحه تنظیمات مدیریت  فایل را نیز باز کنید. در ادامه روی قسمت internal storage کلیک کنید. اکنون روی cached data کلیک کنید. زمانی که باکس دیالوگ باز شد، چنان چه اطمینان به انجام این کار دارید روی گزینه OK کلیک کنید. اکنون حافظه پنهان گوشی اندروید شما حذف شده است.

عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرامتغییر آدرس IP

در برخی از مواقع، اینستاگرام به سبب استفاده از IPایران مانع از ارسال کد امنیتی می شود. بهتر است برای برطرف کردن این مشکل آدرس IP را تغییر دهید. در صورتی که مشکل از آدرس IP خود باشد، با تغییر آدرس آی پی  کد امنیتی برای شما ارسال می شود.

استفاده از حالت مخفی در مرورگر برای رفع مشکل

سعی کنید با استفاده از مرورگر خود وارد حساب خود شوید. برای این کار بایستی ابتدا از طریق مرورگر گزینه New Incognito Window را انتخاب نمایید و سپس وارد سایت اینستاگرام شوید. سپس اطلاعات خود را وارد کنید. در برخی اوقات این روش می تواند موثر واقع شود.

عدم ارسال کد امنیتی اینستاگراماستفاده از Switch Account جهت حل مشکل عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام

شما زمانی که قادر به دریافت کد 6 رقمی نیستید بهتر است در زمان لاگین کردن در نرم افزار اینستاگرام پایین صفحه گزینه  switch account را انتخاب کنید. در این زمان صفحه جدیدی برای شما باز می شود. شما بایستی در این صفحه نام کاربری و رمز عبور خود را پاک کنید و سپس گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید تا از حساب کاربری خود در فیسبوک بتوانید وارد اینستاگرام شوید.

ایمیل خود را بررسی کنید

شما بایستی در زمان وارد کردن ایمیل خود دقت کنید که ایمیل خود را به درستی وارد نمایید. برخی اوقات در ایمیل نیز کدی دریافت نمی شود که دلیل آن تغییراتی است که در تنظیمات ایمیل صورت گرفته است. به عنوان مثال ممکن است ایمیل شما به صورتی تنظیم شده باشد که پیام هایی که از منبع اینستاگرام فرستاده شده باشد به صورت اتوماتیک پاک شود. همچنین باید پوشه اسپم  (Spam) را چک کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام»

  1. بازتاب: پاسخگویی به سوالات اینستاگرامی - امداد رایانه کمک کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *