محصولات فوق‌العاده اپل که هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسیدند!

 

چکیده:
گذشته بسیار غنی شرکت اپل که در اول آپریل سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز و استیو وازنیاک پایه گذاری شد، اکنون در دهه چهارم خود به سر می‌برد. در حالی که بسیاری از ما از محصولات شگفت‌انگیز و جدید آیفون، آیپد، مک‌بوک و مک پرو استفاده می‌کنیم، لازم است به یاد داشته باشیم که این محصولات حاصل مشقت‌ها و سختی‌های بسیار زیاد اپل در تاریخ طراحی می‌باشند. با ما همراه باشید تا ۱۰ محصول از شرکت اپل را به شما نشان دهیم که هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسیدند.
۱۰ محصول فوق‌العاده اپل که هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسیدند!
اپل در زمان مدیرعاملی استیو جابز و دیگر مدیر عامل‌های این کمپانی بر روی محوصلات مختلفی سرمایه گذاری کرده است، برای مثال بیشتر شما احتمالا دو پروژه معروف Apple II و Lisa را دیده‌اید. با این حال صد‌ها تصویر و دستگاه‌هایی نمونه وجود دارند که به دلایل مختلف به بازار عرضه نشده‌اند و شاید تا کنون آن‌‌ها را ندیده‌اید.
در واقع بر اساس همین موضوع بود که طراح تحسین شده و موسس Frog Design آقای Hartmut Esslinger کتابی با عنوان Keep It Simple: The Early Design Years of Apple را نوشت.آقای اسیلینگر کمی بیش از ده سال از زمان تاسیس آژانس طراحی در سال ۱۹۶۹، برای کمپانی بزرگ Louis Vuitton کار می‌کرد و سپس در سال ۱۹۸۲ بود که شرکت تازه تاسیس اپل تصمیم گرفت به شرکت و خود اسیلینگر نزدیک شود.
شرکت در حال رشد اپل می‌خواست از یک حالت استارت آپ درآید و به برندی معتبر در جهان تبدیل شود; به همین خاطر بود که با پرداخت ۲ میلیون دلار در سال به اسیلینگر و شرکت او موافقت کرد تا استراتژی طراحی جدیدی را خلق کند.خروجی آن همکاری زبان طراحی معروف “Snow White”(سفید برفی) بود که پایه طراحی محصولات اپل از سال ۱۹۸۴ تا اوایل ۱۹۹۰ را تشکیل داد. در طول این مدت همکاری محصولات تولید شده  تنها چند طرح مفهومی بودند و بیشتر آن‌ها در میان عموم مردم کمتر شناخته شده‌اند.
 
در ادامه طراحی این ۱۰ محصول فوق‌العاده حاصل شده از این همکاری را می‌بینیم:
 
1- گوشی تاشو اپل
 

2- تلفن ثابت و بی‌سیم اپل

 
3- گوشی مچی و گوشی هدست اپل

 
4- این دو بیشتر به نظر می‌آیند که نمونه اولیه ایرپاد‌ها باشند اما اینطور نیست و تنها یک نوع از کابل‌های رابط اپل هستند!
 

 
5- نمونه اولیه تبلت‌های اپل همراه با قلم
 

 
6- به نظر می‌آید که این تبلت توسط یک کیبورد و داک تامین کننده انرژی محصور شده است
 

 
7- این محصول شبیه به یک ابزار قابل حمل است، یک مک شبیه به تبلت
 

 
8- از بسیاری جهات شبیه به نمونه اولیه مک است، همراه با یک صفحه نمایش قابل ایستا
 

 
9- نمونه اولیه از یک مک تمام عیار همراه با کیبورد جدا
 

 
10- کیبورد کجا رفت؟ سوال خوبی است. شبیه به نمونه‌ای بسیار اولیه‌ از مک‌بوک پرو
 

مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *