مشکلات شبکه های کامپیوتری

در این بخش از سایت قصد داریم به مشکلاتی که در شبکه های کامپیوتری پیش می آید اشاره کنیم این مشکلات به دو بخش تقسیم بدی میگردد یکی مشکلا شبکه های کامپیوتری هنگام راه اندازی شبکه و دیگری مشکلات بعد از راه اندازی و هنگام استفاده از شبکه.
وقتی شما یک شبکه کامپیوتری راه اندازی کردید و اقدام به شیر کردن اطلاعات و پرینتر های خود نمودید ممکن یم سری مشکلات حین کار پیش بیاید که در زیر یک به یک مورد بررسی قرار میگیرد

 خارج شدن یک سیستم از شبکه بر اثر فایروال

ممکن است حین کار با کامپیوتر های شرکت متوجه شوید که یکی از سیستم ها از شبکه خارج شده است. عیب یابی این موضوع با توجه به نوع شبکه مورد استفاده فرق می کند که ما در اینجا به شبکه های ورک گروپ اشاره می کنیم.یکی از علت های خارج شدن یک سیستم از شبکه ممکن است به علت روشن شدن فایروال این سیستم باشد. همانطور کخ می دانید یکی از وظایف مهم فایروال این است که اجاره ورود آی پی های خارجی به سیستم که تحت شبکه کار میکند را می بندد یعنی اگر فایروال سیستم شما روشن باشد و در عین حال شما از شبکه ورک گروپ نیز در حال استفاده باشید سیستم شما از شبکه خارج می شود و فایروال اجازه ورود هیچ آی پی به داخل سیستم را نمیدهد که در اینجا دو راه حل وجود دارد یک راه حل این است که شما فایروال سیستم خود را خاموش کنید که این خیلی مورد پذیرش عموم قرار نمیگیرد چون ممکن است شما بخواهید سیستم محافظت ویندوز شما رو روشن باشد. راه حل دیگری که وجود دارد این است که شما آدرس آی پی هایی که در شبکه خود مورد استفاده قرار می دهید را به فایروال ویندوز معرفی کنید که این مورد را در مباحث بعدی آموزش میدهیم.

برای حل مشکلات موبایل می توانید با رایانه کمک تماس بگیرید.

به هم خوردن رنج آی پی سیستم های تحت شبکه

یکی دیگر از علت هایی که ممکن است باعث گردد سیستم شما از شبکه خارج شود به هم خوردن رنج آی پی سیستم ها می باشد. وقتی شما یک شبکه را راه اندازی می کنید باید به هر سیستم یک آی پی تخصیص دهید که این آی پی ها حتما باید در یک رنج باشند تا شبکه راه اندازی شود و در واقع شما پین هر دوسیستم را داشته باشید وقتی رنج آی پی سیستم ها به علت خطای انسانی متغیر باشد شبکه برای سیستمی که رنج آی پی آن متفاوت است از دسترس خارج می شود. حال ممکن این مشکل توسط یک نفر با وارد کردن آی پی اشتباهی پیش آمده باشد و یا ممکن است این مشکل به وسیله ویروس انجام شده باشد.

مشکل پرینتر تحت شبکه

از مشکلات دیگر شبکه های کامپیوتری از دسترس خارج شدن پرینتر تحت شبکه می باشد
مکن است شما یک پرینتر را در شبکه شیر کرده باشید و در حال استفداده از این پرینتر نیز باشید اما بعد از مدتی این پرینتر از شبکه خارج شده و دیگر پرینت نگیرد این مشکل معمولا بهخاطر بگ در شبکه می باشد که روش حل آن نیز اینگونه است که باید یکبار پرینتر از حالت شیر خارج کرده و دوباره شیر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *