مشکل قطع شدن اینترنت-باز نشدن صفحات اینترنتی

علت قطع شدن اینترنت|حل مشکل قطعی اینترنت

یکی از مشکلات عمده ای که بسیاری از کاربران در استفاده از کامپیوتر با آن مواجه میباشند مشکل قطع شدن اینترنت کامپیوتر می باشد.که در این مقاله به صورت کامل به علت های این موضوع و روش رفع عیب آن میپردازیم.

قطع شدن اینترنت دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد که با توجه به نوع قطع شدن آن عیب یابی و رفع اشکال آن متفاوت می باشد. اگر قطعی اینترنت از مرکز ارائه دهند اینترنت باشد تنها راه حل برای اتصال دوباره آن تماس با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت میباشد که می توانید علت قطع بودن اینترنت را جویا شوید. اما با فرض اینکه قطعی اینترنت از محل خود شما میباشد مقاله را دنبال کنید.

در صورتیکه هرگونه مشکل در زمینه مشکلات کامپیوتری و اینترنتی دارید با شماره 545 0 907 909 تماس بگیرید

نکاتی درباره چراغ های مودم اینترنت

برای عیب یابی قطع شدن اینترنت سه روش کلی وجود دارد که اولین روش و در واقع راحت ترین روش با استفاده از خود مودم می باشد. روی مودم های اینترنت adsl  چراغ هایی وجود دارد که با توجه به روشن، خاموش و یا چشمک زن بودن این چراغ ها می توانی پی برد که اشکال قطع بودن اینترنت از کجاست. وقتی اینترنت کانکت باشد چند چراغ روی مودم روشن می باشد. اولین چراغ که قاعدتا باید روشن باشد چراغ پاور کامپیوتر می باشد که با زدن مودم به برق روشن می شود. اگر مودم شما به کابل تلفن وصل باشد(که باید باشد) یک چراغ دیگر که به چراغ adsl معروف است باید حتما رو شن باشد البته در مودم های مختلف این چراغ به نام ها مختلفی قرار داده شده است.

خاموش یا روشن بودن چراغ adsl یا data

نکته ای که در مورد این موضوع وجود دارد این است که این چراغ حتما باید بصورت ثابت روشن باشد و نباید حالت چشمک زن داشته باشد. در صورتیکه چراغ adsl خاموش یا چشمک زن باشد دو مشکل ممکن است وجود داشته باشد. اول اینکه ممکن است مشکل داخلی بوده و از کابل اتصال تلفن شما به مودم باشد و حالت دوم اینکه خط شما از طرف مخابرات و یا شرکت isp به درستی رانژه نشده باشد که برای بررسی و حل این موضوع می توانید خط خود را با اتصال به یک تلفن دیگر تست کنید و یا کابل خود را عوض کنید. در صورتیکه با تعویض خط مشکل حل نشد مشکل از شرکت آی اس پی میباشد که باید از طریق تماس با پشتیبانی ISP خود این مشکل را پیگیری کنید.

  • برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

    برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

مشکل خاموش بودن چراغ اینترنت

اگر چراغ ADSL روشن بود ولی باز هم اینترنت قطع بود باید چراغ دیگر را بررسی کنیم.وقتی اینترنت روی خط شما رانژه شده باشد و مودم شما به درستی نیز کانفیگ شده باشد، باید یک چراغ دیگر نیز روی مودم شما روشن شده باشد که به چراغ اینترنت معروف است. این چراغ باید حتما روشن باشد ولی چشمک زن بودن این چراغ طبیعی است چراکه با رد و بدل شدن دیتاهای اینترنتی این چراغ ب صورت اتوماتیک چشمک زن خواهد بود.اگر این چراغ خاموش باشد به این معنی است که یک تنظیماتی داخل مودم شما وجود دارد و مودم شما با مشکل کانفیگ و یا مشکل سخت افزاری مواجه شده است. اولین روش برای حل این مشکل این است که شما مودم خود را ریست کنید و و دوباره کار تنظیمات آن را انجام دهید.

ریست کردن مودم adsl

پشت مودم یک دکمه Reset وجود دارد که برای ریست کردن مودم از آن استفاده می شود. این دکمه معمولا در اکثر مودم ها در یک حفره قرار داده شده است و علت این موضوع نیز این است که مودم به صورت خود به خود ریست نشود. برای ریست کردن مودم کافی است که این دکمه را حدود 20 تا 25 ثانیه نگه دارید تا مودم شما به صورت کامل ریست شود. وقتی مودم کامل ریست شود یکبار کل چراغ های مودم خاموش و دوباره روشن می شود.نکته ای که دراینجا حائز اهمیت است است این است که بعد از اینکه مودم کامل ریست شود کل تنظیمات مودم به حالت اولیه برگشته و باید کل تنظیمات را دوباره انجام دهید.

قائدتا اگر یوزرنیم و پسووردی که در هنگام خرید اینرتنت از شرکت ISP گرفته اید را ندارید باید قبل از هر اقدامی با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرید و اطلاعات مذکور را دوباره دریافت کنید. بعد از دریافت این اطلاعات باید وارد کانفیگ مودم شوید و دوباره مودم خود را کانفیگ کنید. که برای اطلاع  وآموزش نحوه کانفیگ مودم به مقاله مورد نظر در مورد انجام تنظیمات اولیه مودم مراجعه کنید.

آموزش کانفیگ کردن مودم adsl

بعد از اینکه مودم خود را دوباره کانفیگ کردید دوباره اتصال خود به اینترنت را چک کنید و اگر چراغ مودم روشن نشد و اینترنت شما وصل نشد احتمالا یا مشخصاتی که برای کانفیگ مودم وارد کرده اید به اشتباه وارد شده است و یا اینکه مودم شما با مشکل سخت افزاری موجه شده است.

تمام چراغ های مودم روشن است ولی نت وصل نیست

اما حالا فرض را بر این بگیریم که تمام چراغ ها رو روشن میباشد ولی باز هم اینترنت وصل نیست در ادامه مقاله به بررسی این مشکل و حل آن میپردازیم. اولین روشی که برای حل این مشکل چاره ساز می باشد روشن خاموش کردن مودم میباشد در بسیاری از موارد به علت کانفلیکتی که در مودم پیش آمده است با یک خاموش و روشن کردن مودم مشکل حل می شود اگر با خاموش و روشن کردن مودم مشکل حل نشد به عیب یابی جهت حل این مشکل میپردازیم.

گرفتن پینگ اتصال اینترنت

اولین قدم در این مورد، گرفتن پینگ مودم است که در اینجا باید کمی در مورد پینگ کردن آی پی به شما تضیح دهیم که روش دوم عیب یابی است که در بالا به آن اشاره شد. وقتی یک ارتباط با یک سخت افزار ارتباطی مانند مودم برقرار باشد که بر اساس آی پی کار کند، با دستور پینگ می توان متوجه شد که آیا چیپست شبکه ما قادر به دیدن این دستگاه هست یا نه! به این منظور از پنجره RUN، محیطدستوری CMD را در ویندوز خود باز کرده و دستور زیر را داخل آن وارد میکنیم:
PING 4.2.2.4

حال باید به اِروری که داده می شود دقت کنید چون هر اِروری مفهوم خود را دارد: اگر با پیغام :

Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=106ms TTL=52

(مقادیر time و TTL نسبی و متغیر می باشند)

مواجه شدید یعنی اینترنت شما وصل است مشکل شما مربوط به تنظیمات ویندوز م یباشد که در زیر به حل این مشکل می پردازیم:
یکی از رایج ترین مشکلات در این مورد این است که احتمالا شمااز ف ی لتر ش ک ن استفاده کرده اید و این باعث شده است تنظیمات مرورگر شما به هم خورده باشد که باید به تنظیمات مرور گر خود مراجعه کنید و تنظیم را از حالت پروکسی بردارید.مورد دیگری که ممکن است به وجود آمده باشد این است که شما هنگامیکه قصد ای پی دادن به کارت شبکه خود را داشته اید در دادنDNS SERVER  دقت نکرده اید و یا یک DNS اشتباه وارد کرده اید و یا وارد نکرده اید.

در ادامه مقاله به مشکلاتی که معمولا پرسیده می شود پاسخ داده می شود:

وای فای وصل هست ولی اینترنت وصل نمیشود

این سوال که بارها پرسیده شده است در مقاله توضیح داده شد در واقع این مشکل ممکن است مربوط به دو قسمت باشد که اولین مورد مربوط به استفاده از فیلتر ش ک ن می باشد که در قسمت بالا توضیح داده شد و باید بعد از گرفتن پینگ و اطمینان از وصل بودن اینترنت اقدام به بررسی تنظیمات پروکسی مرورگر نمایید و همچنین تنظیمات dns را چک کنید.

مودم وصل است ولی اینترنت ندارم

این مشکل نیز باید بررسی شود که منظور از اینکه مودم وصل است چه می باشد. اگر مودم را کانفیگ کرده باشید و تمام چراغ ها روشن است باید پینگ 4.2.2.4 را بگیرید و در صورت وصل بودن نت مشکل مرورگر را از تنظیمات پراکسی حل کنید؛

قطع و وصل شدن مودم dlink – دی لینک و tplink – تی پی لینک

این مشکل نیز که قبلا پرسیده شده است نیز باید بررسی دقیق انجام شود. اگر اینترنت شما مدام قطع و وصل می شود این مشکل ممکن است از سرویس دهنده اینترنت باشد و بعد از تماس با آی اس پی و اطمینان از وصل بودن نت، مودم خود را ریست نمایید و دوباره کانفیگ کنید در صورتیکه مودم را دوباره تنظیم کردید و مشکل حل نشد احتمال وجود مشکل سخت افزار در مودم شما وجود دارد.

قطع و وصل شدن چراغ مودم

این مشکل نیز نیاز به بررسی دارد و اینکه باید دید کدام یک از چراغ های مودم در حال قطع و وصل شدن می باشد. اگر چراغ dsl یا همان دیتا در حال قطع و وصل شدن می باشد این مشکل ممکن است به خاطر وجود ایراد در سیم کشی داخلی باشد و یا اینکه مشکل از اپراتور ارائه دهنده اینترنت (ISP) باشد. برای تست کردن سیم کشی داخلی می توانید مودم را به پریز دیگری بزنید و یا اینکه کابل ان را عوض کنید. در صورت حل نشدن مشکل، با سرویس دهنده اینترنت تماس بگیرید و باز هم در صورت حل نشدن مشکل ممکن است مشکل از مودم adsl باشد که می توانید آن را ریست کرده و دوباره کانفیگ نمایید. در صورت عدم حل مشکل ممکن است مودم مشکل سخت افزاری داشته باشد.

اما در صورتیکه چراغ اینترنت روی مودم روشن خاموش می شود این مشکل خاصی نیست و طبیعی می باشد و علت آن جا به جا شدن دیتا می باشد و این نشان دهنده وصل بودن اینترنت شما می باشد.

قطع شدن اینترنت ویندوز 7

این مشکل و سوال ربطی به نوع ویندوز ندارد و شما باید بررسی نمایید علت قطعی نت چیست که باید راه حل های داده شده در بالا را پیگیری نمایید.

قطع بودن اینترنت وای فای لپ تاپ

این مشکل در دوحالت قابل بررسی می باشد اولین حالت این می باشد که اول از همه باید بررسی نمایید علامت  وای فای لپ تاپ که سمت راست، پایین ویندوز می باشد به چه شکلی می باشد اگر این علامت سفید رنگ بود این به این معنی می باشد که اینترنت وصل است و باید تنظیمات پروکسی روی مرورگر را بررسی نمایید و یا اینکه تنظیمات dns را بررسی نمایید.

اگر علامت روی ایکن وای فای علامت زرد تعجب باشد در این حالت باید دقت کنید که ممکن است لپ تاپ شما نمیواند از مودم آی پی بگیرد که در این حالت باید آی پی دستی به مودم بدهید.

آموزش دادن آی پی دستی به لپ تاپ یا کامپیوتر

اگر بعد دادن آی پی دستی باز هم مشکل شما حل نشد ممکن است کانفلیکتی بین مودم شما و وای فای لپ تاپ به وجود امده باشد و یا اینکه وای فای لپ تاپ شما دچار باگ شده است که در این حالت می توانید مودم و لپ تاپ را خاموش و روشن نمایید و دوباره تست نمایید. در صورت عدم حل مشکل می توانید اقدام به فعال و غیر فعال کردن کارت شبکه خود نمایید

آموزش فعال و غیر فعال کردن کارت شبکه

اگر باز هم مشکل حل نشد می توانید درایور کارت شبکه خود را پاک کرده و دوباره نصب نمایید.

آموزش نصب کارت شبکه لپ تاپ و کامپیوتر

قطع و وصل شدن اینترنت وای فای لپ تاپ

این مشکل خاصی می باشد چرا که از آن می توان به عنوان یک باگ خاص یاد کرد؛  وگاهی اینترنت وصل است و گاهی اینترنت قطع می باشد که علت این موضوع می تواند عدم نصب صحیح درایور چیپست شبکه ی وای فای باشد و یا اینکه ممکن است وای فای لپ تاپ شما دچار مشکل شده باشد که راه حل آن خرید دانگل یو اس بی وای فای می باشد.

قطع بودن اینترنت مرورگر کروم – موزیلا

این سوال نیز که بارها پرسیده شده است نیز به این معنی است که اینترنت وصل می باشد ولی هنگامیکه مرورگر را باز میکنیم صفحات باز نمی شود که در این مورد نیز باید تنظیمات پروکسی مرورگر را بررسی نمایید و در مرحله بعد تنظیمات DNS را چک نماییم و به کارت شبکه DNS دستی بدهیم.

آموزش دادن DNS دستی به کارت شبکه

قطع شدن چراغ اینترنت مودم

این موضوع نیز در بالا تقریبا بررسی شد و اگر چراغ اینترنت مودم شما خاموش می باشد باید بررسی کنید کانفیک و تنظیمات مودم شما مشکل نداشته باشد و در مرحله بعد با پشتیبانی آی اس پی تماس بگیرید و در  نهایت ممکن است مشکل از مودم شما باشد.

قطع شدن اینترنت بعد از ریست مودم

این سوال که برای بسیاری پیش امده نیز جواب واضحی دارد و علت قطع شدن اینترنت بعد از ریست شدن مودم این می باشد که بعد از اینکه شما مودم خود را ریست میکنید کلیه تنظیمات آن به حالت کارخانه برمیگردد و در نتیجه باید مودم خود را دوباره تنظیم نمایید

قطع شدن اینترنت توسط eset

یکی از مشکلات عجیبی که گاها به وسیله انتی ویروس eset به وجود می آید این می باشد که به صورت ناگهانی اینترنت را شما را قطع می کند و شما تمام تنظیمات را بررسی می کنید و همه چیز درست است و حتی پینگ مودم را نیز دارید اما نت وصل نیست در این حالت آنتی ویروس eset به اشتباه پورت های خروجی را بسته است که در این صورت باید اقدام به حذف و نصب دوباره آنتی ویروس اقدام نمایید.

قطع شدن اینترنت با وجود اسپلیتر

از دیگر مواردی که سوال شده است این می باشد که اینترنت قطع است در حالیکه اسپلیتر وصل می باشد. در صورتیکه شک دارید مشکلی در اسپلیتر شما وجود دارد می توانید یکبار کابل را مستقیم به مودم بزنید و اسپلیتر را از مدار خارج نمایید و تست کنید که ایا اینترنت وصل است و یا خیر در صورتیکه بدون وجود اسپلیتر نت باز هم قطع بود باید مراحل بالا را طی کنید و در صورتیکه بدون اسپلیتر نت وصل بود قطعا مشکلی در اسپلیتر شما وجود دارد. ضمنا دقت نمایید که پورت های ورودی اسپلیتر را به اشتباه نزده باشید و پورت تلفن باید به تلفن بخورد و پورت adsl به مودم.

قطع شدن اینترنت بعد از استفاده از فیلتر شکن

همانگونه که می دانید بعد از اینکه شما فیلتر شکن را روی کامپیوتر و یا لپ تاپ خود وصل می کنید، فیلتر شکن اقدام به تغییر تنظیمات پروکسی می کند و بعد از قطع کردن فیلتر شکن اینترنت وصل نمی شود که برای حل شدن این مشکل باید اقدام به درست کردن تنظیمات پروکسی مرورگر خود نمایید

آموزش درست کردن تنظیمات پروکسی مرورگر

اینترنت نت وصله ولی کار نمیکند

این سوال نیز در بالا پاسخ داده شده و اگر مطمئن هستید که نت شما وصل می باشد و پینگ گرفته اید باید مراحل بالا را مطالعه نمایید.

عیب یابی اینترنت کامپیوتر

این موضوع نیز به معنی بررسی مرحله به مرحله تنظیمات و اتصالات اینترنت می باشد که باید از ابتدا که مودم را وصل میکنیم و در مرحله بعدی که تنظیمات مودم را انجام میدهیم مرحله به مرحله چک شود که اشکال زدایی شده و مشکل قطع بودن نت کامل بررسی شود…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *