هم اکنون تمامی کارشناسان امداد رایانه آنلاین میباشند. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی و پشتیبانی با ما تماس بگیرید

به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

 نحوه استفاده از لغت نامه Microsoft Word

یکی از قابلیت های کاربردی که در نرم افزار Microsoft Word بر روی کلیه نسخه ها وجود دارد لغت نامه انگلیسی است که تقریبأ بسیاری از کاربران از آن استفاده نمیکنند. توسط این لغت نامه شما میتوانید به کلمات مترادف و یا متضاد هر واژه انگلیسی که تایپ میکنید پی ببرید و در صورت نیاز واژه معادل را جایگزین آن کنید. در این ترفند به نحوه استفاده از لغت نامه Microsoft Word میپردازیم.بدین منظور:
نرم افزار Microsoft Word را اجرا کنید.
سپس متن انگلیسی خود را تایپ نموده یا آن را از روی یک فایل فراخوانی کنید.
اکنون واژه مورد نظر خود را توسط ماوس انتخاب نمایید.
حال بر روی آن راست کلیک کرده و Synonyms را انتخاب کنید.
در صورتی که واژه شما معادلی داشته باشد در منوی باز شده در جلوی Synonyms میتوانید آن را انتخاب نمایید.
متضادهای واژه نیز در صورت وجود با عبارت (Antonyms) مشخص شده است.
همچنین برای فراخوانی واژه های مرتبط دیگر به واژه انگلیسی شما کافی است پس از راست کلیک و ورود به Synonyms، گزینه آخر یعنی Thesaurus را انتخاب کنید.
خواهید دید که پنل جدید در سمت راست برنامه باز میشود و لیست کلیه واژه های مرتبط نمایش داده میشود.
مجددأ با راست کلیک بر روی هر یک و انتخاب Insert میتوانید آنها را جایگزین واژه موجود خود نمایید.
همانطور که میدانید هر کاربر در ویندوز XP میتواند برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کند؛ به طوریکه تنها با وارد نمودن رمز عبور امکان ورود به محیط ویندوز مهیاست. این رمز عبور به طور پیش فرض تاریخ انقضایی ندارد و همیشگی است و تا زمانی که مجددأ توسط کاربر تغییر نکند پابرجا خواهد ماند. اما شاید شما دوست داشته باشید که برای رمز عبور حساب کاربری خود در ویندور تاریخ انقضایی تعیین کنید. بدین گونه که به عنوان مثال بعد از 14 روز رمز باطل شده و از سیستم محو گردد و طبعأ پس از آن دیگر برای ورود به ویندوز به وسیله آن حساب کاربری نیاز به وارد کردن پسورد نخواهد بود. جالب است بدانید این کار بدون نیاز به برنامه جانبی خاصی و تنها از طریق محیط ویندوز و رجیستری امکان پذیر است. هم اکنون به معرفی این ترفند میپردازیم.رایانه کمک بدین منظور:
از منوی Start به Control Panel بروید.
سپس بر روی Administrative Tools و پس از آن Computer Management دوبار کلیک کنید.
در پنجره Computer Management، از منوی کناری بر روی Local User and Groups کلیک کرده و زیر شاخه های آن را باز کنید.
سپس Users را انتخاب نمایید.
خواهید دید که حساب های کاربری فعال در ویندوز در پنجره کناری نمایان میشود.
بر روی نام کاربری که قصد تعیین تاریخ انقضا برای رمز عبورش را دارید راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده در همان تب General، تیک گزینه Password Never Expires را بردارید.
دکمه OK را بزنید.
اکنون رمز عبور کاربری شما دارای محدودیت زمانی 14 روزه شده است و پس از 14 روز منقضی میشود.
برای تغییر تاریخ انقضا از 14 روز به تعداد روزهای دیگر بایستی مرحله دوم ترفند را اجرا کنید:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
این مسیر را دنبال نمایید:
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon
اکنون از قسمت دیگر صفحه passwordexpirywarning را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره کوچک باز شده تیک گزینه Decimal را بزنید تا تغییرات راحت تر باشد.
حال کافیست به جای عدد 14 تعداد روزهایی که میخواهید پسورد پس از ثبت منقضی شود را وارد نمایید.
پس از ثبت تعداد روزها و تغییر آن دکمه OK را زده و رجیستری را ببندید تا تغییرات ذخیره شود.
اکنون پسورد شما پس از تاریخ ثبت آن پس از گذشت تعداد روزهای تعیین شده منقضی و حذف میشود.

کمک رایانه
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

ارسال پرسش

در صورتی که سوال و یا مشکلی دارید میتوانید با تکمیل فرم زیر و دریافت کد پیگیری پاسخ آن را از کارشناسان امداد رایانه دریافت کنید

 

شماره وارد شده خصوصی خواهد ماند و برای ارتباط با شما استفاده میشود.

فهرست