نحوه فعال سازی Remote Desktop در ویندوز 10

ممکن است تا به حال با شرایطی روبه رو شده باشید که نباز به بررسی، نصب یک نرم افزار، پشتیبانی و سرویس های متعددی بر روی یک سیستم شوید و آن سیستم فاصله بسیاری با شما نیز دارد و احتمالا در شهر دیگری باشد. بنابراین در این صورت امکان دسترسی فیزیکی به آن سیستم را ندارید. پروتکل RDP این امکان را فراهم می کند که کاربران بتوانند از راه  دور به دسکتاپ و برنامه های کاربردی داخل آن دسترسی داشته باشند. در حقیقت شما قادر هستید از راه دور به سرورهای داخل سازمان Remote Desktop دسترسی داشته باشید و با برنامه های کاربردی داخل آن کار کنید.

Remote Desktop این امکان را به شما می دهد حتی زمانی که سیستم شما در مقابل شما نیست، روی دسکتاپ خود کار کنید. برای افرادی که قصد دارند در خانه و یا در دفتر کار کنند بسیار عالی است. علاوه براین امکان دسترسی به تمام منابعی را که در دفتر کار دارید از محیط های تلفن همراه بیشاری به شما می دهد. ریموت دیسکتاپ را نمی توانید را در رایانه نسخه اصلی Windows 10 فعال کنید چرا این قابلیت برای همیشه غیرفعال است. شما هنوز نیز قادرید از رایانه Windows Home خود برای دسترسی به سیستم دیگری با نسخه Ultimate، Pro یا Enterprise ویندوز استفاده کنید تا وقتی که Remote Desktop را در سیستم ای که به آن دسترسی دارید فعال نمایید.

آموزش استفاده و تنظیمات Remote Desktop ویندوز ۱۰

فکر کنید سیستم یکی از همکاران شما که شاید در فاصله دوری از شما است دچار مشکلاتی شده است و از شما می خواهد مشکلاتی سیستم او را رفع کنید. با استفاده از Remote Desktop شما قادر هستید از روی سیستم خود، کامپیوتر یا لپ تاپ همکار خود را کنترل کنید و مشکلات او را برطرف کنید. همین فرآیند روی سیستم ها در منزل، سرکار قابل انجام است. به طور کلی با این ویژگی قادر هستید هر کامپیوتری را بر بستر اینترنت به کامپیوتر دیگر اتصال دهید.

هنگام فعال کردن Remote Desktop، چه اقدامات احتیاطی باید صورت دهید؟

امروزه هر چند بسیاری از آسیب پذیری های Remote Desktop رفع شده است، ولی در صورت استفاده از آن باید یکسری اقدامات نیز انجام دهید.

ابتدا مطمئن شوید که نرم افزار سما به روزرسانی شده است.

از نرم افزارهای دسترسی از راه دور شخص ثالث یا ابزارهای مدیریت استفاده نکنید.

تمام حساب های دسترسی به Remote Desktop بایستی با رمزهای عبور قوی و تایید هویت دو عاملی پشتیبانی شوند.

همچنین بایستی از فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری و هم از VPN استفاده نمایید.

فعال کردن Remote Desktop

این کار باید توسط کامپیوتر با نسخه Windows صورت گیرد که با اجرای Remote Access سازگاری دارد.

ابتدا از طریق Control Panel وارد بخش System and Security شوید. سپس روی گزینه Allow remote access کلیک نمایید.  در قسمت Remote Desktop اطمینان حاصل نمایید که Allow remote connections to this computer انتخاب شده باشد. سپس روی OK کلیک نمایید و در ادامه روی گزینه Apply کلیک نمایید و دوباره روی OK کلیک کنید.

با دستگاه های خود در ارتباط باشید

با توجه به سیستم شما دو شیوه متفاوت وجود دارد که می توانید از آن ها برای اتصال استفاده نمایید.

برای ارتباط با رایانه Windows 10:

شما می توانید نسخه Windows Home 10 را از قبل بارگذاری نمایید و با سیستمی که Remote Desktop را فعال کرده است متصل شوید.

از طریق منوی Start، Remote Desktop Connection را تایپ کنید و آن را انتخاب نمایید.

 Remote Desktop در پنجره باز شده، نام PC را که زمان فعال کردن Remote Desktop با استفاده از این روش بالا تایپ کرده اید، تایپ نمایید. سپس Connect را انتخاب نمایید.

برای ارتباط با یک دستگاه iOS، Windows یا Andriod:

چنان چه قصد دارید با هر وسیله دیگری ارتباط برقرار نمایید، بایستی مراحل زیر را طی کنید:

برنامه Remote Desktop را به صورت رایگان از فروشگاه Google Play دانلود نمایید. سپس بر روی برنامه مورد نظر کلیک کنید تا پس از نصب آن را باز نمایید. با توجه به سیستم شما ممکن است هر یک از برنامه کمتی متفاوت به نظر برسند. تمام آن ها بایستی یک دکمه + داشته باشند که قادر هستید در بالا کلیک کنید  تا بتوانید یک اتصال را اضافه نمایید. روی آن کلیک نمایید.

 Remote Desktop برای افزودن Remote Desktop، صفحه ای که مشاهده می کنید که اطلاعات و گزینه های بسیاری در دسترس است.

تنها فیلدهایی که باید آن ها را پر کنید، PC (نام شما در زمان فعال سازی Remote Desktop)  در قسمت How to connect to this PC نام کاربری خود، (نام مورد نیاز برای دسترسی به Remote Desktop ) پیدا کردید. پر کردن دیگر فیلدها اختیاری است.

 Remote Desktop پس از اتمام تنظیم اتصال در برنامه، صفحه تنظیمات را ببندید. پس از بستن صفحه تنظیمات Remote Desktop را در صفحه اصلی مشاهده خواهید. سپس دوباره روی اتصال کلیک نمایید. در برخی از موارد، ممکن است اخطاری در رابطه با گواهینامه مشاهده نمایید. برای دسترسی به دسکتاپ باید Continue یا Show Certificate را انتخاب نمایید و در زمان اتصال به یک سرور قابل اعتماد Always trust را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *