نحوه نصب پرینتر به کامپیوتر-نصب درایور پرینتر

یکی از سوالاتی که اکثرا برای کابران پیش می آید نحوه نصب پرینتر به کامپیوتر را نمی دانند.  این مشکل زمانی رخ می دهد که پرینتری را خریداری نموده اند و نیاز به نصب پرینتر دارند. یا این که پرینتر را قبلا نصب نموده اند ولی حالا از حالت نصب خارج شده است. این سوال مطرح می شود که چگونه می توان پرنتر را نصب نمود. در این مقاله قصد داریم مراحل نصب پرینتر را به شما آموزش دهیم.

در اولین مرحله باید اتصالات پرینتر خود را به کامپیوتر وصل نمایید. البته قبل از این اگر پرینتر را نو خریداری کرده اید باید پلمپ کارتریج پرینتر را بکنید و دوباره جا بزنید.

پرینتر دارای دو کابل برق و دیتا می باشد که این دو کابل را یکی را به برق و دیگری را به کامپیوتر وصل کنید. بعد از وصل نمودن پرینتر باید به قسمت device manager کامپیوتر مراجعه کنید و ببینید که آیا پرینتر شما شناسایی شده است یا نه. هر قطعه ای که به کامپیوتر خود وصل می کنید حتما گزینه ای داخل device manager اضافه می شود. در مرحله بعد برای نصب پرینتر اگر درایور پرینتر را در دسترس دارید یعنی سی دی نصب پرینتر را دارید می توانید مستقیم از آن استفاده نمایید. اما برای نصب پرینتر دو روش وجود دارد.

نصب سی دی پرینتر

 اولین روش نصب مستقیم سی دی پرینتر می باشد. که در این حالت علاوه بر درایور پرینتر نرم افزار های جانبی هم نصب می شود. در روش دوم از نصب پرینتر هم از سی دی استفاده می شود ولی نرم افزار داخل سی دی به صورت مستقیم نصب نمی شود. برای نصب درایور از طریق device manager اقدام می شود. در این روش باید ابتدا روی my computer کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب نمایید. سپس از منوی سمت چپ گزینه device manager را انتخاب نمایید. در ان مرحله یک صفحه برای شما باز می شود که می توانید قطعات نصب شده روی کامپیوتر خود را ملاحظه کنید که آیا درایور آنها نصب شده است و یا خیر.

اگر قطعه ای درایورش نصب نشده باشد کنار آن یک علامت زرد و یا علامت سفید تعجب قرار خواهد گرفت. حال باید دقت کنید که روی پرینتر شما این علامت قرار گرفته است و یا خیر. در صورتی که این علامت کنار اسم پرینتر شما بود یعنی این درایور نصب نشده است. برای نصب درایور روی آن کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. سپس در صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه browse را انتخاب نمایید. دوباره صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه browse را بزنید. در این مرحله باید سی دی را انتخاب نمایید. سپس گزینه next را بزنید.

اما این جا یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این نکته می باشد که ممکن است در  صفحه device manager اسم پرینتر خود را پیدا نکیند. در این حالت ممکن است مشکل از کابل پرینتر شما باشد و یا این که پرینتر شما خاموش باشد. از اتصال کابل به کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید.

نصب پرینتر با سیستم عامل Windows

در این روش نخست پرنتر و کامپیوتر را در کنار یکدیگر قرار دهید. سپس سیم رابط را به سادگی به سیستم وصل کنید. برای نصب ساده تر پرینتر به کامپیوتر پیشنهاد می شود پیش از نصب پرینتر، نرم افزارهای مورد نیاز را نصب نمایید. چنان چه نرم افزارهای مربوطه در دسترس ندارید، ویندوزها به شکل خودکار قادرند زمانی که چاپگر به آن ها متصل می شود را شناسایی کنند. سپس اطمینان پیدا کنید که چاپگر را توسط پورت USB به رایانه متصل کرده اید.

حال از نصب درست پرینتر اطمینان حاصل کنید. برای این کار ابتدا وارد Control Panel شوید. سپس  Devices and Printers انتخاب نمایید و پرینتر نصب شده را از فهرست باز شده پیدا نمایید. چنان چه پرینتر مورد نظر شما پیدا شند، نصب درایور جدید از سایت شرکت سازنده اصلی می تواند این مشکل را برطرف نماید. سپس درایور مدل چاپر را از سایت شرکت سازنده پیدا کنید و دانلو نمایید.

نصب پرینتر به کامپیوتر با سیستم عامل Mac

در این روش نیز مانند روش بالا پرینتر را در کنار سیستم خود برای وصل کردن سیم رابط قرار دهید. سپس همه ی نرم افزارهای مورد نیاز پرینتر را نصب نمایید. چنان چه هیچ گونه نرم افزاری در دسترس ندارید OSX به شکل خودکار با متصل شدن به سیستم تشخیص می دهد. پرنترتان را به وسیله کابل USB به سیستم وصل کنید و از متصل شدن آن ها اطمینان حاصل کنید. سپس مراحلی که OSX جهت نصب چاپگر دارد را دنیال کنید. در این مرحله از نصب درست چاپگر خود مطمئن شوید. برای این کار بر روی Apple menu کلیک نمایید و Print & Scan را انتخاب کنید. سپس از فهرست باز شده پرینتر خود را پیدا نمایید. چنان چه پرینتر خود را از لیست پیدا نکردید، با نصب درایورهای جدید از سایت شرکت سازنده ایراد شما برطرف خواهد شد.

نحوه نصب پرینتر کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *