نحوه نصب پرینتر وایرلس

پرینترهای به صورت فزآینده ای پرطرفدار هستند. از دلایل محبوبیت پرینترها می توان به اشتراک گذاری آسان و اتصال Wi-Fi به فایل های خود اشاره کرد. چنان چه با جزئیات شبکه بی سیم خود آشنایی کافی داشته باشید، قادرید به سادگی چاپگر بی سیم را نصب نمایید. در صورتی که شیوه نصب چاپگر را بلد نیستید، می توانید از روند گام به گام استفاده نمایید. پرینتر تحت شبکه پرینتری است که با کابل اترنت یا به اصطلاح LAN و یا اتصال وای فای به روتر یا مودم وصل شده است. امروزه پرینترهایی با هزینه مناسب هم از اتصال وایرلس و در واقع وای- فای پشتیبانی می کنند. بنابراین می توان پرینتر را در شبکه ی محلی در اختیار تمام کامپیوترها قرار داد.

مراحل نصب چاپگر به صورت وایرلس

برای نصب پرینتر وایرلس می توانید از منوی Start  وارد قسمت تنظیمات کامپیوتر یا لپ تاپ خود شوید. سپس بر روی بخش  Devices کلیک نمایید. در صفحه جدید از لیست باز شده گزینه Printers & scanners را انتخاب نمایید.

نصب پرینتر وایرلسسپس روی گزینه Add a printer or scanner کلیک نمایید.

نصب پرینتر وایرلسحالا می توانید از روی لیستی که به شما نشان داده شده، نام پرینتر مورد نظر خود را انتخاب و روی گزینه Add device بزنید.

چنان چه هنوز نمی توانید پرینتر خود را ببینید، ابتدا از متصل بودن پرینتر و سیستم به یک شبکه اطمینان حاصل نمایید.

به هر حال، ممکن است سیستم نتواند چاپگر مورد نظر شما را پیدا کنند. برای رفع این مشکل می توانید کلیدهای ترکیبی Windows Key + Q را بفشارید و سپس در قسمت جستجو printer را تایپ کنید.

Printers & Scanners را انتخاب کرده و سپس گزینه Add a printer را بزنید. در این صورت شما می توانید گزینه The printer that I want isn’t listed را در پنجره مشاهده و انتخاب نمایید. اکنون به شما گزینه های متعددی نشان داده می شود، از جمله wireless or network discoverable printer، Add a Bluetooth از میان این گزینه ها، پرینتر مورد نظر را انتخاب نمایید. چنان چه برای نصب پرینتر وایرلس خود به مشکل برخورد کرده اید و سیستم شما امکان متصل شدن به پرینتر را نمی دهد، کافی است با رایانه کمک تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را توسط کارشناسان ما دریافت نمایید.

نصب پرینتر وایرلسمراحل نصب درایور پرینتر وایرلس

برای نصب درایور پرینتر وایرلس بایستی در ابتدا سی دی درایور را اجرا نمایید و روی گزینه Wireless install کلیک نمایید.

نصب پرینتر وایرلسدر ادامه گزینه Install Printer Software را انتخاب نمایید.

سپس از پنجره باز شده گزینه Easy Install انتخاب نموده و گزینه Next را کلیک نمایید.

نصب پرینتر وایرلسدر این مرحله بایستی مدل پرینتر را انتخاب نمایید و Next را کلیک کنید.

در صفحه جدید گزینه سوم را انتخاب و مجددا Next را کلیک نمایید.

نصب پرینتر وایرلس پس از گذشت چند دقیقه پنجره ای برای شما باز می شود و از شما روش پیدا کردن پرینتر را سوال می کند. بهتر است شما گزینه اول و پیش فرض را انتخاب کنید.

سپس بر روی Next کلیک نمایید.

چنان چه اتصال شما درست باشد، در صفحه جدید نام پرینتر و اطلاعات شبکه را برای شما نمایش داده می شود. در ادامه روی گزینه Next کلیک نمایید. در این مرحله صفحه ای باز می شود با عنوان Direct Print که شما می‌توانید قابلیت پرینت مستقیم توسط موبایل را در آن فعال کنید. برای این کار گزینه Enable Direct Print را انتخاب کنید.

سپس روی Next کلیک نمایید و در آخر گزینه Finish را انتخاب کنید.

نصب پرینتر وایرلس از طریق صفحه نمایش پرینتر

برای نصب پرینتر وایرلس ابتدا باید تنظیمات مورد نظر را روی پرینتر خود انجام دهید. سپس نصب پرینتر وایرلس را توسط کامپیوتر انجام دهید.

نصب پرینتر وایرلس Samsung

پرینترهای وایرلس سامسونگ که بر روی خود صفحه نمایشگر دارد را توسط خود پرینتر به مودم وصل کنید. برای این کار ابتدا از منوی دستگاه گزینه network را انتخاب نمایید.

سپس با فشردن دکمه های جهت نما چپ و راست بر روی گزینه TCP/IP قرار بگیرید و این گزینه را انتخاب نمایید. در این حالت می توانید وارد تنظیمات وایرلس شوید و برای ادامه کار گزینه DHCP را انتخاب کنید تا به شکل خودکار پرینتر شما بعد از وصل شدن به مودم آی پی شما را گرفته و وارد شبکه شود. با این کار پرینتر شما وارد شبکه شده است و کافی است وارد تنظیمات ویندوز شوید  و پرینتر مورد نظر را فراخوانی نمایید. در این حالت به قسمت control panel بروید.

نصب پرینتر وایرلس سپس گزینه device and printer را انتخاب نمایید.

گزینه add a printer را انتخاب کنید.

در این صفحه منظر بمانید تا پرینترهایی که در شبکه مودم شما قرار دارند نمایش داده شوند و پس از مشاهده پرینتر خود مراحل را دنبال نمایید تا نصب کامل گردد.

نصب پرینتر بی سیم با استفاده از IP آدرس

چنان چه به استفاده از روش های قبلی پرینتر وایرلس خود را پیدا نکردید. بنابراین  از بخش Printers & Scanners  و با انتخاب گزینه  Add a printer بر روی The printer that I want isn’t listed کلیک نمایید. سپس در صفحه باز شده گزینه رادیویی Add a printer using a TCP/IP address or hostname را انتخاب نمایید. در ادامه روی گزینه  Next کلیک نمایید.

در این مرحله  Device type را روی AUTODECT قرار دهید.

در نتیجه از قسمت Hostname or IP address و Port name آی پی مرتبط با پرینتر را وارد نمایید. سپس تیک گزینه Query the printer and automatically select the driver to use را فعال کنید. و بر روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعد گزینه Do not share this printer را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

برای بررسی پرینتر روی گزینه Print a test page کلیک نمایید. همچنین برای اتمام عملیات نصب پرینتر گزینه Finish را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *