نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام

اگر شما جزوه افرادی هستید که از برنامه اینستاگرام استفاده می کنید، قطعا با قسمت پربازدید فیلم و تصاویر ایسنتاگرام یا اکسپلور آشنایی دارید. اکسپلور اینستاگرام همان علامت ذره بین پایین صفحه برای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش قادر هستید پست های پربازدید اینستاگرام را مشاهده نمایید. اما چه کاری انجام دهیم که پست های ما در اکسپلور اینستاگرام قرار گیرد؟

قرار گرفتن فیلم و تصاویری که در اینستاگرام می گذارند در این صفحه یک مزیت منحصر به فرد به شمار می رود. چنان چه بتوانید فیلم اینستاگرام خود را در این بخش نمایش دهید، به سادگی صدها  و حتی هزاران بازید، لایک، کامنت و فالوور در کمترین زمان ممکن به دست می آید. هر کسب و کاری نیاز به شناخته شدن دارد. برای دیده شدن نیازمند کمی تغییر است. بخش اکسپلور اینستاگرام از بخش های مهمی است که کمک بسیاری به دیده شدن یک کسب و کار می کند. بخش اکسپلور، یکی از بهترین شیوه هایی که می تواند فالوور و ترافیک بسیاری را به سمت شما روانه کند.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام صفحه ای است که پست هایی برتر از سراسر جهان اینستاگرام (چه پست هایی که فالو کردید و چه پست هایی که فالو نکرده اید) را برای شما نمایش می دهد. کارکرد اکسپلور بدین شکل است که براساس جستجوهای قبلی شما و دوستان شما پست هایی که می پسندند و به آن علاقمند هستید را به نمایش می گذارد. همچنین از الگوریتم هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام ساخته شده است، پیروی می کنند. البته این الگوریم فقط به کارکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان شما را نیز در نظر می گیرد.

مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام

ورود به اکسپلور اینستاگرام به معنای بازدید بیشتر پست شما از طریق افرادی که هنوز شما را دنبال نکرده اند. بنابراین ورود به اکسپلور مزیت های زیر را داراست.

اینگیجمنت بیشتر:

 قرار گرفتن پست ها در اکسپلور اینستاگرام علاوه بر فالورهای خود افراد بیشتری پست شما را مشاهده می کنند. در این صورت امکان افزایش لایک پست های شما و کامنت پست های شما وجود داد. بنابراین به معنی اینگیجمنت بیشتر و در نتیجه نمایش دوباره پست به افراد بیشتر است.

جذب فالوور:

بسیاری از افراد ممکن است با مشاهده پستی از شما که در بخش اکسپلور قرار گرفته، از محتوای شما خوششان بیاد و وارد پیج شما شوند و شما را فالو کنند.

آگاهی از برند:

 موضوع Brand Awareness یا آگاهی از برند به خصوص برای کسب ‌وکارهای نوظهور دارای اهمیت بسیار بالایی است. آگاهی از برند یکی از مزایای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام است. پس از ورود به اکسپلور چنان چه هیچ مزیتی برای شما نداشته باشد سبب می شود از طریق افراد بیشتری دیده شوید و بهتر در ذهن مخاطب بمانید.

تبدیل بیشتر:

 چنان چه در پستی وارد اکسپلور شوید فراخوان عمل مناسب تعبیه کرده باشید موجب افزایش مشتری یا لید برای خود خواهید داشت.

به صورت کلی بسیار اهمیت دارد که آگاهی داشته باشید که فرآیندی که پشت اکسپلور قرار دارد به شکل خودکار برای شما پست تعیین می کند و این کار دستی انجام نمی گیرد. پس شما در حقیقت با یک برنامه کامپیوتری مواجه هستید که اگر از شیوه کار آن اطلاع داشته باشید می توانید به آن غلبه کنید.

اکسپلور اینستاگراماینستاگرام کدام عکس ها را برای اکسپلور انتخاب می کند؟

قرار گیری تصاویر در کسپلور ارتباط مستقیمی به شیوه استفاده از ایستاگرام شما دارد. بدین ترتیب متنی که شما در اکسپلور اینستاگرام خود مشاهده می کنید با متنی که دیگران در اکسپلور خود مشاهده می کنند فرق می کند. از نظر اینستاگرام چیزی که در اکسپلور نمایش می دهد به محتوایی که شما در اینستاگرام لایک می کنید یا کامنت می گذارید ارتباط دارد.

شاید به نظر برسد که پست هایی که تعداد لایک بالای دارند در اکسپلور نمایش داده می شوند. ولی به این سادگی نیست و تنها الگوریتم اینستاگرام به میزان لایک ها توجه نمی کند. بنابراین استراتژی هایی که دو ماه پیش کاربران به کار برده اند الان نتیجه نمی دهد. در حقیقت هیچ گونه شیوه مستقیمی وجود ندارد که متوجه بشویم که اینستاگرام از چه فرمول و الگوریتمی برای اکسپلور به کار می برد. ولی کار نشد ندارد و تنها به پشتکار قوی و سخت کوشی نیاز دارید.

روش های افزایش شانس شما برای قرار گرفتن در اکسپلور

این مسئله را در نظر بگیرید که انتشار پست های با کیفیت بسیار مهم تر از داشتن هزاران فالور بدون دلیل است.

مطمئن باشید که اکانت شما قدیمی است

شاید این مسئله به نظر اهمیت چندانی نداشته باشد. ولی برای اینستاگرام پیج هایی که قدیمی هستند را در مقایسه با پیجی که تازه ساخته شده است اولویت بالاتری برای انتشار شدن در اکسپلور قرار دارد. حتی  اگر تعداد فالورها و لایک های بسیاری داشته باشید. چرا که اینستاگرام متوجه می شود که در این مدت کم امکان جمع آوری تعداد بسیاری لایک و کامنت وجود ندارد.

فالورهای فعال جمع آوری کنید

این مسئله بسیار اهمیت دارد که شما باید فالورهای بسیاری جمع آوری کنید. ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید فالورهای اکتیوی داشته باشید. در حقیقت این نکته کلیدی اصلی اشتغال به شمار می رود. ممکن است بسیاری از کاربران اینستاگرام هزاران فالور داشته باشند ولی اگر فالورها فعال نباشند توانایی مفید بودن را برای صاحبان کسب و کارها ندارند.

فالورهای خود را تشویق کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند

 از فالورهای خود درخواست لایک پست های خود را داشته باشید. همچنین سوالی از آن ها بپرسید و درخواست کنید در کامنت ها سوالات شما را پاسخ دهند. شیوه دیگر این است که از فالورهای خود درخواست کنید تا دوستان خود را در کامنت ها منشن نمایند. منشن کردن و گرفتن لایک و کامنت بیشتر از فالورها موجب دیده شدن شما در اکسپلور خواهد شد.

بیش از حد از هشتگ ها استفاده نکنید

از دیگر روش های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام استفاده از هشتگ ها است. ولی استفاده بیش از حد از هشتگ ها موجب عدم موفقیت شما می شود. پس بنابراین از هشتگ ها به سختی استفاده نمایید. استفاده اولیه از هشتگ ها بسیار کاربردی است. ولی لایک هایی که توسط هشتگ ها به دست می آورید کمی رباتیک هستند. بنابراین چنان چه بخواهید پیج معروفی داشته باشید از این روش استفاده نکند.قابل ذکر است در هرپست اینستاگرام حداکثر تعداد مجاز استفاده از هشتگ 30 عدد می باشد و در صورت استفاده هشتگ بیشتر از تعداد ذکر شده در یک پست، با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

از زمان و ساعت مشخص پست کردن یادداشت بردارید

 وقتی شما تنها پست های خود را در ساعت 8 صب پست می کنید این انتظار دیده شدن را نباید داشته باشید. پست های خود را در زمان های مختلفی در روز امتحان کنید. به عنوان مثال در زمان هایی که افراد بیشتر از موبایل خود استفاده می کنند مثل بعد از صرف نهار، بعد از پایان کار.

آسان ترین راه ممکن برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

چنان چه از نسخه به روز اینستاگرام استفاده می کنید، با کمی توجه متوجه خواهید شد که صفحه اکسپلور اینستاگرام، استوری هایی را براساس موقعیت مکانی نمایش می دهد. از طریق این راهکار می توانید بدون تگ کردن شهر و تنها با تنظیم لوکیشن، در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید. برای افزایش بیشتر این احتمال نیز از تصاویر مناسب و کپشن های خوب و مرتبط استفاده نمایید.

چطور متوجه شویم که پست ما وارد اکسپلور اینستاگرام شده است؟

متوجه شدن این موضوع بسیار ساده و راحت است. بنابراین با مشاهده تعداد میانگین لایک ها و کامنت ها به سادگی به این موضوع پی می برید. در صورت ورود پست شما به اکسپلور اینستاگرام، تعداد لایک ها افزایش می یابد. به طور مثال پست های شما به صورت هفتگی بین 60 الی 120 لایک دریافت می کند. اما حالا در عرض دو ساعت به 200 الی 380 لایک رسیده است. به صورت کلی چنان چه لایک های شما چندین برابر میانگین همیشگی تان بود، نشان دهنده ورود شما به اکسپلور اینستاگرام است.

چنان چه بخواهید در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوید، باید خودتان را در جای فالورهای خود قرار دهید. مطالبی را در پست های خود قرار دهید که دوست دارند  و از عکس و کپشن هایی استفاده نمایید که آن ها را جذب می کند. ورود به صفحه اکسپلور قوانین خاص خود را دارد. یکی از این قوانین می توان به رضایت مخاطبین اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *