چگونه از تگ شدن در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

افرادی که از برنامه اینستاگرام استفاده می نمایند، تا به حال شاید چندین بار برای شما پیش آمده که در یکی از پست های خود اکانت های مختلفی را تگ کرده باشید و یا این که در زیر یکی از پست ها تگ شده باشید. در ادامه می خواهیم شما را با تگ شدن و روش های جلوگیری از تگ شدن در اینستاگرام  آشنا کنیم:

این مقاله از مهمترین موضوعات در اینستاگرام می باشد.

اینستاگرام ویژگی های مختلفی دارد. یکی از ویژگی های پرکاربرد اینستاگرام تگ شدن است. از تصاویر و ویدیو گرفته تا زیر کامنت ها می توانید اکانت های گوناگون و یا حتی اکانت خود را تگ یا منشن نمایید. به طور کلی تگ کردن در اینستا گرام راهی برای نشان دادن و خبر دادن اکانت تگ شده و نمایش آن اکانت برای عموم می باشد. شاید سوال بسیاری از افرادی که از اینستا استفاده می کنند این باشد که چگونه از تگ شدن در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟  هیچ روشی برای مانع از تگ شدن در اینستاگرام وجود ندارد. شما فقط می توانید از قسمت تنظیمات تگ اینستا مشخص کرد پستی را که روی آن تگ شده اید در پروفایل شما نمایش داده شود یا خیر. علاوه براین روشی نیز وجود دارد که توسط آن می توانید مانع از تگ شدن دیگران در زیر پست های خود شوید.

بستن تگ در اینستاگرام

همان طور که می دانید امکان تگ یا منشن کردن اکانت ها در استوری و پست های مختلفی وجود دارد. علاوه براین امکان تگ کردن در درون کامنت ها زیر فراهم شده است. چنان چه تمایلی به تگ شدن  ندارید، می توانید اقدام به بستن تگ در اینستاگرام نمایید. برای این منظور می توانید از ترفندهایی که در بستن تگ در اینستاگرام ایجاد شده اقدام نمایید. توجه نمایید که هیچ روش مستقیمی برای بلاک کردن تگ وجود ندارد. شما تنها می توانید آن را محدود کنید.

جلوگیری از تگ شدن در پست اینستاگرام

برخی اوقات امکان دارد تگ شدن از طریق اکانت های مختلف روی پست های گوناگون سبب آزار شما گردد. در این صورت شما تنها با مسدود نمودن حساب فرد، مانع از تگ شدن اکانت خود در پست اینستاگرام شوید. مسدود کردن اکانتی که به شکل مداوم شما را روی پست های مختلف تگ می کند یک روش بستن تگ در اینستاگرام به حساب می آید.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

روی نام کاربری فرد مورد نظر کلیک نمایید تا وارد صفحه پروفایل فرد شوید. سپس سه نقطه بالای صفه پروفایل فرد را لمس کنید. از منوی باز شده گزینه Block را انتخاب کنید. برای مانع از تگ شدن در پست های اینستاگرام از طریق شخص مربوطه، در پیغام ظاهر دشه دوباره روی گزینه Block ضربه بزنید. بعد از مسدود کردن اکانت مورد نظر، در زمان تگ کردن روی پست اکانت شما برای فرد مورد نظر نشان داده نمی شود.

جلوگیری از تگ شدن در کامنت اینستاگرام

برای مانع از منشن شدن در کامنت اینستاگرام فقط باید این شیوه را به کار ببرید. این ویژگی مدت زمان بسیاری است که در اینستاگرام فعال شده و در این صورت با به کار گرفتن این قابلیت کامنت پست های خود را کنترل نمایید. در این صورت باید شما در قسمت نظرات پست های خود کاربران را محدود کنید تا دیگران نتوانند افرادی را در زیر پست شما تگ کنند. برای جلوگیری از تگ شدن در کامنت اینستاگرام  باید مراحل زیر را انجام دهید.

به قسمت تنظیمات حساب کاربری خود مراجعه نمایید. سپس از قسمت Privacy گزینه comments را برگزینید. در ادامه پنجره باز شده گزینه Manual Filter با کشیدن انگشت به سمت راست فعال کیند. در پایان در کادر پایین کاراکتر @ را وارد کنید. این کار باعث مسدود شدن قابلیت تگ در کامنت می شود. چرا که هر شخصی برای تگ کردن حتما باید نام کاربری شما را همراه با @ وارد کند. بنابراین شما پیشقدم شده اید و درج @ در کامنت ها را ممنوع اعلام نموده اید. بنابراین پس از غیرفعال سازی کسی قادر به تگ کردن اکانت دیگران در زیر پست های شما نخواهد بود.

جلوگیری از نمایش پست های تگ شده در اینستاگرام

همان طور که می دانید در صورتی که توسط افرد در پست های آن ها تگ شوید در قسمت تگ کردن پروفایل شما به شکل خودکار نشان داده می شود. برای مانع از نشان داده پروفایل خود می توانید به شکل دستی وارد این بخش در پروفایل خود شوید و هر تصویری که نمی خواهید در این قسمت نشان داده شود، کلیک کنید. خوشبختانه برنامه اینستاگرام تنظیماتی را برای این قسمت قرار داده است. شما می توانید از طریق آن تعیین کنید تصاویر تگ شده به شکل خودکار در پروفایل نمایش داده شود یا نه. با تنظیمات این حالت چنان چه فردی شما را در تصویری تگ کند، پروفایل شما نمایش نخواهد شد. در این صورت نیاز به حذف تصاویر به شکل دستی نخواهد بود.

به بخش تنظیمات اینستاگرام خود مراجعه نمایید و از قسمت privacy حساب کاربری خود  Tags را انتخاب نمایید.

در قسمت Tag Controls گزینه Manually Approve Tags را با کشیدن انگشت به سمت راست فعال کنید.

با فعال سازی این گزینه مشخص می کنید پست هایی که روی آن ها تگ شده اید را به پروفایل شما اضافه کنید و یا به طور دائمی آن ها را حذف کنید.

گزینه Turn On را جهت تایید فعال شدن انتخاب کنید.

چنان چه که این گزینه را غیر فعال کنید در حقیقت اجازه می دهید هر کسی اکانت شما را در پست های خود تگ کرد به شکل خودکار در بخش Photo of you پروفایل شما ظاهر شود.

این تنظیمات برای نمایش و یا عدم نمایش پست های تگ شده روی پروفایل شما اعمال می گردد.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از تگ شدن در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟»

  1. بازتاب: پاسخگویی به سوالات اینستاگرامی - امداد رایانه کمک کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *