کارت ملی هوشمند

با اجرائی شدن طرح دولت در راستای هوشمند سازی کارت‌های ملی، به منظور افزایش ضریب امنیتی و جلوگیری از جعل کارت ملی، تمام ایرانیانی که تا به حال کارت ملی نداشته اند، تاریخ انقضای کارت ملی آن‌ها گذشته و یا کارت ملی خود را گم کرده‌اند می‌بایست اقدام به ثبت نام و اخذ این کارت ملی‌های هوشمند نمایند که در ادامه به نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند می‌پردازیم.

ظاهر و مشخصات کارت ملی هوشمند:

اندازه کارت ملی دقیقاً برابر با کارت عابربانک است، و از کارت ملی‌های قدیمی کوچک‌تر و جمع و جور است.

جلوی کارت ملی:


قسمت جلویی کارت ملی حاوی مشخصات فرد شامل  ( شماره‌ملی، نام، نام خانوادگی، تاریخ‌ تولد، نام پدر، پایان اعتبار و عکس صاحب کارت ملی ) می‌باشد.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

 

 

پشت کارت ملی:

پشت کارت ملی با پیش زمینه مقبره حافظ طراحی شده، سمت چپ دارای یک چیپ الکترونیکی می باشد، که به امنیت این کارت ملی‌ها کمک می‌کند، در پایین کارت ملی کد ملی ها به صورت بارکد درج شده ، سمت راست، عکس شما به همراه تاریخ تولد شما به صورت لیزری درج شده که در زاویه‌های مختلف نور تغییر می‌کند.

 

ثبت‌نام کارت ملی:
به منظور ثبت‌نام اولیه‌ی کارت ملی ابتدا می‌بایست وارد سایت www.ncr.ir شوید، کلیه‌ی اطلاعات خواسته شده را وارد نمائید؛ در نهایت نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک به منطقه شما به همراه یک تاریخ جهت رفتن به دفتر مربوطه را در سیستم ثبت نمائید و در نهایت مبلغ خدمات را (حدود 30 هزار تومان ) با کارت بانکی خود پرداخت نمائید و تا تاریخ تعین شده جهت حضور در دفتر خدمات منتظر بمانید. (معمولاً قبل از رسیدن تاریخ حضور یک پیامک به منظور یادآوری برای شما ارسال شما می‌شود.)

 

پس از رسیدن تاریخ مقرر با در دست داشتن شناسنامه به دفتر خدمات الکترونیکی که هنگام ثبت نام در آن نوبت گیری کردید می‌روید، از آنجایی که عکس برداری از چهره شما در دفتر خدمات الکترونیکی به صورت آنلاین صورت می‌گیرد ترجیحاً با یک لباس تیره و یا کت تیره در دفتر حاضر شوید زیرا لباس تیره برای بهتر شده عکس شما الزامیست.

از دیگر کارهایی که در دفتر خدمات الکترونیک صورت می‌گیرد، انگشت نگاری از انگشتان شماست به گونه ای که توسط یک اسکنر تمامی ده انگشت شما اسکن می‌شود.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *