یکسری مشکلات رایج در نصب اینترنت و شبکه

یکسری مشکلات رایج در نصب اینترنت و شبکه

علامت ضربدر قرمز رنگ بر رويconnectionمشاهده مي شود
کابل Ethernet     شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت  و مودم را بررسي كنيد. (کابل اتصالي بينPC و مودم بايدSTRAIGHT باشد.

خط تلفن بوق آزاد ندارد

مودمADSL را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد.  اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل كنيد و از خروجي مودم پورت phone را به گوشي تلفن وصل کنيد اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد.

چراغ لينک مودم چشمک زن است (چراغstatus خاموش است)
اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود .

براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا كنيد و در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد باپشتيباني تماس بگيريد.

چراغlink مودم شما هنگامي که با تلفن صحبت مي‌کنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمک زن مي‌شود(status خاموش مي شود)
ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

حل آنلاین تلفنی مشکلات کامپیوتری و مشکلات موبایل تماس با موبایل کمکرایانه کمک

تمامLED هاي مودم شما جزPOWER خاموش است

مودمADSL را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد.  اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل كنيد و از خروجي مودم پورتphone را به گوشي تلفن وصل کنيد اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد. اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود . براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا كنيد و از خروجي مودم (پورتphone) به گوشي تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد به خروجي مودم يک گوشي وصل کنيد و از اين طريق پشتيباني تماس بگيريد. کابلEthernet شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشتpc و مودم را بررسي كنيد. (کابل اتصالي بينPC و مودم بايدSTRAIGHT باشد) ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.) تمام کابل‌هايي را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. 5 دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد. در زمان نوسان برق، حتما” مودم را خاموش کنيد

چراغ مودم در هنگام مکالمه با تلفن چشمک زن می شود ؟
در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک میکروفیلتر و یا اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد .

تمام چراغ های های مودم شما جز پاور خاموش است؟

تمام کابل‌هایی را که به مودم متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید – نکته مهم :در زمان نوسان برق، حتما” مودم را خاموش کنید .

نمی توانم ADSL Connection خود را پیدا کنم ؟
از طریق آدرس روبرو start/control panel /network connection ، می توانید ADSL connection را پیدا نمایید.
اگر در Network Connection هیچ Connection وجود نداشت ، وشما مودم را با پورت USB ، نصب نموده بودید ، مجددا درایور USB ، را نصب نمایید.

تمام تنظیمات مودم صحیح است ولی اینترنت من قطع و وصل می شود؟
یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند:
گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجاد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی ۲/۴GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه هایADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند .

سرعتADSL من کم است ؟
بطور کلی سرعت در سرویس های ADSL بدلیل پخش بین چند مشترک قطعی نیستمثلا اگر شما یک سرویس ۱۲۸گرفته باشید نمی‌توان و نباید انتظار داشته باشید همیشه همین سرعت را داشته باشید بلکه سرعت شما تا ۱۲۸است و ممکن است در مقاطعی از زمان از ۱۲۸پایین تر نیز بیاید.
همچنین دقت کنید که پایین آمدن سرعت شما ممکن است بدلیل استفاده سایر نرم افزارها یا ویروس های موجود بر روی سیستم شما نیز باشد. مثلا ممکن است در مقاطعی از زمان یک نرم افزار یا خود ویندوز بدون اینکه شما متوجه باشید از اینترنت اطلاعاتی جهت بروز رسانی خود دریافت کند و موجب پایین آمدن سرعت شما بشود. برای تشخیص این موضوع می‌توانید از نرم افزار NetLimiter استفاده کنید. همچنین باید مطمئن باشید بر کامپیوتر شما یک ویروس کش مناسب نیز نصب شده باشد.

مايکروفيلتر چيست و چگونه مي‌توان از آن استفاده كرد؟
مايکروفيلتر براي رفع مشکل نويز از روي خط تلفن استفاده مي شود . بنابراين مايکروفيلتر را قبل از دستگاه تلفن خود قرلر دهيد، قسمت LINEبه سمت پريز تلفن و قسمت PHONEهم به گوشي تلفن متصل شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *