آموزش اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 10

بارها برای همه ما پیش آمده که قصد اشتراک گذاری اینترنت سیستم خود را با سایر دستگاه ها مانند گوشی ،تبلت و… داشته باشیم .در بسیاری از مناطق ایران امکان متصل شدن به اینترنت به صورت بی سیم امکان پذیر نیست و تنها میتوان از طریق کابل به اینترنت متصل شد بنابراین نمیتوان به صورت بی سیم به اینترنت گوشی یا تبلت متصل شد در اینجا قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه سیستم خود را به یک مودم وای فای یا بی سیم تبدل نمایید و گوشی یا تبلت خود را به اینترنت بی سیم آن متصل نمایید .در این مقاله سعی داریم به نحوه اشتراک گذاری اینترنت در ویندوز 10 بپردازیم :

1-اشتراک گذاری اینترنت از طریق Ethernet

ابتدا سیستم خود را به از طریق کابل شبکه( Ethernet ) ،به مودم خود وصل نمایید .بر روی جستجوکلیک کرده وnetwork connections را تایپ نمایید سپس برروی network connections کلیک نمایید .

حال  اینترنتی که به آن متصل هستید و میخواهید ان را اشتراک گذاری کنید را انتخاب و برروی آن راست کلیک نمایید و گزینه properties را انتخاب نمایید .

در سربرگ sharing ، تیک allow other network users  را بزنید و سپس local area connection را از لیست کشویی انتخاب نمایید .

2-اشتراک گذاری اینترنت از طریق wifi hotspot:

با استفاده از روش زیر به راحتی می توانید سیستم  خود را به یک وای فای هات اسپات تبدیل نمایید .

ابتدا در قسمت جستجوی سیستم خود mobile hotspot settings را تایپ نمایید و برروی آن کلیک نمایید .سپس گزینه share my internet connection  را انتخاب و آن را روشن کنید .

از قسمت share my internet connections from گزینه wifi را انتخاب نمایید .

حال بر روی گزینه edit  کلیک نمایید .

نام شبکه و پسورد آن را وارد نمایید و بررو یگزینه save کلیک نمایید . اتصال اینترنت در این روش تنها بین 8 دستگاه امکان پذیر است .

سخن آخر اینکه لازم به ذکر است برای انجام بالا ابتدا از متصل بدن به اینترنت سیستم خود اطمینان نمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *