آموزش اکتیو کردن ویندوز

شاید تا به امروز برای شما اتفاق افتاده باشد که در زمان کار با ویندوز TEN، پیغام اخطاری برای اکتیو نبودن ویندوز برای شما فرستاده شود. یکی از اصلی ترین کارهایی که باید پس از نصب ویندوز صورت گیرد، اکتیو کردن ویندوز می باشد. چنان چه ویندوز خود را فعال نکنید نمی توانید از اغلب ویژگی های آن برای شخصی سازی ویندوز خود استفاده نمایید. علاوه براین، پس از یک زمان مشخص خود ویندوز نیز از دسترس شما خارج می شود. بنابراین با یک صفحه مشکی روبه رو می شوید که از شما می خواهد ویندوز خود را فعال سازی کنید.

وقتی سیستم عامل ویندوز را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کردید این سیستم عامل محدود است و نیازمند فعال سازی می باشد. چنان چه ویندوز فعال نکنید با یکسری محدودیت ها روبه روی می شوید. اکتیو کردن ویندوز حتما در هر شرایطی پس از راه اندازی سیستم عامل بر روی کامپیوتر و لپ تاپ صورت گیرد. روش درست اکتیو کردن ویندوز به این شکل است که لایسنس رسمی آن خریداری و از آن استفاده شود. البته یک روش دیگری برای فعال کردن ویندوز وجود دارد که به روش کرک کردن شناخته شده است. کرک در حقیقت یک نوع کد شکن و فعال سازی ویندوز غیر رسمی است که ویندوز را به صورت موقت روی سیستم فعال می کند. در ادامه مطالب همراه باشید که آموزش انواع ویندوزها را برای شما شرح دهیم:

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

در ادامه ما چند روش فعال سازی ویندوز را برای شما بیان می کنیم:

روش اول:

در این روش با خرید لایسنس رسمی و معتبر می توانید به فعال سازی ویندوز TEN اقدام نمایید. به صورت کلی لایسنس ویندوز TEN سه نوع می باشد که Enterprise و Pro و Home به ترتیب کامل ترین ورژن های آن می باشد. زمانی که لایسنس را خریداری کرید، براساس راهنمای زیر ادامه دهید.

به قسمت تنظیمات سیستم خود مراجعه نمایید.

روی گزینه Update & Security کلیک نمایید.

اکتیو کردن ویندوزسپس وارد صفحه جدید می شوید. از بخش سمت چپ گزینه Activation را کلیک نمایید.

در این بخش Change Product Key را مشاهده می کنید که با فونت زرد رنگ نوشته شده، روی آن کلیک نمایید. سپس پنجره کوچکی باز می شود که داخل آن یک کادر بر وارد لایسنس وجود دارد ( لایسنس را وارد نمایید).

روی گزینه  Next کلیک نمایید تا فعال سازی ویندوز شما از طریق لایسنس به اتمام برسد.

محدویت های ویندوز 10 با لایسنس غیر فعال

عدم امکان دریافت بسته های بروزرسانی ویندوز TEN

غیر اکتیو یا محدود بودن امکانات و ابزارهایی مانند Microsoft Store

دریافت پیام و خطاهای  مختلف برای اکتیو کردن ویندوز TEN

امنیت پایین در مقایسه با ویندوز فعال

ممکن است دسترسی به محیط ویندوز محدود شود.

روش دوم

در این روش فعال سازی ویندوز به شکل کرک شده صورت می گیرد. از آنجایی که کشور ایران جز کشورهای سازمان تجارت جهانی محسوب نمی باشد، نمی تواند از قانون کپی رایت محصولات دیگر کشورها استفاده کند. در این روش نیاز به نرم افزار KMS Auto دارید. این نرم افزار دانلود نمایید و آن را به شکل Run as Administrator اجرا کنید.

فعال کردن ویندوزتا دسترسی آن برای اجرا مشکلی نداشته باشد. پس از اجرای نرم افزار در تب Main گزینه Activate Windows را انتخاب نمایید.  سپس منتظر نمایش پیغام Your system is activated باشید. چنان چه پیغام را مشاهده نکردید و یا خطا نمایش داده شد، باید یک بار دیگر مراحل بالا را انجام دهید تا ویندوز به شکل کرک شده فعال شود. از این نرم افزار برای فعال سازی Office نیز می توانید به کار ببرید. برای این کار کافی است گزینه Activate Office را انتخاب کنید. از این نرم افزار برای فعال سازی Office نیز می توانید به کار ببرید. برای این کار کافی است گزینه Activate Office را انتخاب کنید.

نکته:

در زمان فعال سازی ویندوز به روش کرک آنتی ویروس خود را به صورت موقت غیر فعال نمایید. علاوه براین می توانید این برنامه را به قسمت  Exclude آنتی ویروس تان اضافه کنید. چرا که ممکن است این نرم افزار به‌ عنوان ویروس شناسایی شود.

روش سوم

این روش زمانی به کار گرفته می شود که در دو روش بالا به نتیجه نرسید و ویندوز شما اکتیو نشود. در این مواقع می توانید از Windows 10 Digital Activation استفاده نمایید. در این روش ابتدا برنامه را دانلود نمایید.اکتیو کردن ویندوز

سپس فایل را از حالت زیپ خارج کنید. سپس روی فایل extract کلیک راست نمایید و گزینه Run As Administrator را انتخاب کنید تا فایل اجرا شود.

سپس گزینه Activate Windows 10  را انتخاب نمایید و منتظر بمانید تا فرآیند فعال سازی ویندوز انجام شود. در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند، با یک پیغام سبز رنگ مواجه خواهید شد.

نکته:

در آخر برای مطمئن شدن از فعال سازی ویندوز TEN می توانید روی آیکن This PC کلیک راست نمایید. سپس گزینه Properties را انتخاب نمایید. پنجره جدیدی برای شما باز می شود که می توانید در بخش پایانی آن، وضعیت فعال یا غیر فعال بودن ویندوز خود را مشاهده نمایید.

اکتیو کردن ویندوز

آموزش اکتیو کردن ویندوز 7

از دیگر ویندوزهای مایکروسافت می توان به ویندوز 7 اشاره کرد. این ویندوز از ویندوزهای پرطرفدار، پایدار و قوی به شمار می رود. این ویندوز در بین برخی از کاربران جایگاه ویژه ای دارد که پس از ارائه ویندوز TEN نیز از محبوبیت این ویندوز کاسته نشد. ویندوز های مایکروسافت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نمی گیرد. برای استفاده از ویندوز باید نسخه آن را خریداری نمایید. البته هکرها راه های نفوذ به این ویندوزها را پیدا کرده اند و آن را کرک کرده اند. در کشورهایی که امکان خرید نسخه اورجینال وجود ندارد، نسخه کرک شده را به کار می برند. البته نسخه کرک شده نسبت به نسخه های اورجینال تغییری نکرده و همانند نسخه اصلی می باشد.

برای اکتیو کردن ویندوز 7 می توانید نرم افزار Windows Loader را دانلود نمایید.

پس از دانلود این نرم افزار آن را اجرا کنید.

سپس بر روی دکمه Install کلیک نمایید.

صبر کنید تا مراحل فعال سازی به اتمام برسد.

در ادامه  ویندوز را Restart نمایید.

در این حالت با مراجعه به System Settings با پیغام (Windows is activated) روبه روی می شوید که ویندوز شما فعال شده است.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 7 با لایسنس

برای فعال سازی ویندوز 7 با لایسنس مراحل زیر را انجام دهید.

دکمه ویندوز را انتخاب نمایید.

سپس بر روی Computer کلیک راست نمایید و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

در ادامه بر روی دکمه Activate Windows online now در پایین پنجره ویژگی های سیستم کلیک نمایید.

سپس لایسنس محصول را وارد کنید.

برای فعال سازی ویندوز گزینه Next را انتخاب نمایید.

پی از اتمام این مراحل، ویندوز 7 شما به صورت قانونی اکتیو خواهد شد.

در پایان خواهید دید که متن در رابطه با فعال سازی نسخه ویندوز مخفی شده است.

برای اطمینان از فعال سازی ویندوز خود روی Computer کلیک راست کنید.

سپس گزینه Properties را انتخاب نمایید.

در پایین صفحه پیغام ویندوز فعال شده برای شما نمایش داده می شود.

فعال کردن ویندوزآموزش اکتیو کردن ویندوز 8

برای فعال سازی ویندوز 8 به شکل کرک شده نرم افزار KMS Auto را دانلود نمایید.

سپس این نرم افزار را اجرا نمایید.

همواره ویندوزهای مایکروسافت نیازمند کرک ها برای اکتیو سازی برای استفاده دارند.

تا به حال کرک همیشگی برای فعال سازی ویندوز 8 در بازار ارائه نشده است.

البته شما می توانید آخرین نسخه کرک ویندوز 8 را دانلود نمایید.

نکته:

پیشنهاد می شود به هیچ وجه برای اکتیو کردن ویندوز خود نسخه کرک شده  را به کار نگیرید. چرا که ممکن است هکرها این فایل ها را آلوده کنند. بنابراین بهتر است برای  تهیه و خرید لایسنس معتبر و رسمی و OEM ویندوز برای اکتیو کردن ویندوز اقدام نمایید. چرا که  یک بار خرید لایسنس اورجینال می تواند بدون محدودیت در تعداد دفعات به کار گیری، آن را روی سیستم خود استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *