حل مشکل باز نشدن صفحات اینترنت(مرورگر)

ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که صفحات اینترنتی شما در حالی که اینترنت شما وصل می باشد ولی باز نشود. در این مقاله قصد داریم این موضوع را به شما یاد بدهیم که چگونه این مشکل را حل نمایید.

اولین کاری که باید انجام دهیم این می باشد که مطمئن شویم که اینترنت سیستم واقعا وصل می باشد و یا خیر. برای این کار دو روش را می توان استفاده نمود.  اولین روش استفاده از دستورات CMD می باشد.  برای استفاده از دستورات CMD با نگه داشتن کلید های ترکیبی WIN+R صفحه کوچک run برای شما باز می شوذ که داخل کادر جستجو CMD تایپ نمایید. سپس  دکمه اینتر را فشار دهید. بعد از انجام این کار یک صفحه مشکی رنگ برای شما باز می شود که می توانید داخل آن تایپ نمایید.

داخل این صفحه مشکی رنگ خط زیر را تایپ نمایید : ping 4.2.2.4 و سپس روی دکمه اینتر فشار دهید و بعد از آن دقت نمایید که یک ارور 4 بار برای شما تکرار می شود. در صورتی که این پیام دقیقا پیامی باشد که در زیر برای شما نشان داده می شود این به این معنی می باشد که اینترنت شما وصل می باشد. در غیر این صورت اینترنت شما وصل نمی باشد: reply from 4.2.2.4 byte:32 ..

اگر این ارور 4 بار برای شما اجرا شد پس قطعا اینترنت شما وصل می باشد. ولی در غیر این صورت با نمایش هر ارور دیگری به این معنی می باشد که نت شما قطع می باشد که برای حل این مشکل باید به مقاله رفع مشکل قطع بودن نت سر بزنید که از اینجا می توانید این مقاله را مشاهده نمایید. حال با این فرض که اینترنت شما وصل می باشد.

به آموزش عیب یابی علت باز نشدن صفحات اینترنت میپردازیم:

اولی علت که صفحات اینترنتی در حالی که نت شما وصل می باشد ولی باز نمی شود. این موضوع می باشد که شما از فیلتر در سیستم خود استفاده نموده اید.   این موضوع باعت تغییر در تنظیمات مرورگر شما شده است که ما در این جا تنظیمات دو مرورگر را به شما آموزش می دهیم:

آموزش تنظیمات مرورگر با موزیلا

1- مرورگر موزیلا برای اینکه چک کنید تنظیمات مربوط به پروسی در مرورگر شما درست می باشد. سپس از قسمت سمت راست بالا علامت سه نقطه را بزنید و روی گزینه option کلیک نمایید. با انتخاب این گزینه قسمت تنظیمات مرورگر برای شما باز می شود که با رفتن به قسمت NETWORK و قسمت پروسی می توانید به تنظیمات این بخش دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید با نوشتن کلمه net نیز به این قسمت دسترسی داشته باشید. حال روی گزینه setting کلیک کنید و در تظیمات باز شده قسمت NETWORK NOPROKSY را روی گزینه NOPROKSY قرار دهید. بعد از انجام این کار تمام گزینه ها را اوکی کنید و چک کنید ببینید بعد جستجو در  مرورگر صفحات شما باز می شود و یا خیر.

اگر با استفاده از روش بالا مشکل شما حل نشد ممکن است مشکل از DNS های ست شده در تنظیمات کارت شبکه شما باشد که در ادامه این مقاله این موضوع را بررسی میکنیم:

برای این که چک کنیم چه DNS رو کارت شبکه ما تنظیم شده است به کنترل پنل رفته و سپس گزینه network & sharing center را باز کنید. سپس در سمت چپ روی گزینه change adapter setting کلیک کنید. سپس روی گزینه WIFI و یا ethernet با توجه به بستر اینترنتی که استفاده می کنید کلیک راست کرده و از گزینه های موجود روی گزینه internet protocol version 4 کلیک کنید. حال در گزینه های باشد در قسمت پایین DNS را روی use the followingقرار دهید. حال DNS های داده شده در زیر داخل کادر آن بنویسید: 4.2.2.4 – 8.8.8.8

حال تمام پنجره ها را ok کنید. سپس دوباره تست کنید که آیا صفحات روی مرورگر شما باز می شوند و یا خیر.

آموزش تنظیمات مرورگر با flush DNS 

مورد دیگری که ممکن است این مشکل را حل کند دستور flush DNS  می باشد. با استفاده از این دستور شما می توانید کش DNS خود را پاک کنید.  برای استفاده از این دستور وارد CMD شوید و دستور زیر را عینا تایپ نمایید: ipconfig /flushdns

سپس دکمه اینتر را فشار دهید. با انجام این کار کش DNS شما پاک شده و دوباره می توانید تست که آیا مشکل مرورگر شما حل شده است و یا خیر.

در اخرین مرحله اگر از آنتی ویروس nod32 استفاده می کنید. این آنتی ویروس را پاک کنید و دوباره تست نمایید. آنتی ویروس nod32 گاهی اوقات پورت های مربوط به اینترنت را می بندد و اجازه باز شدن صفحات را نمی دهد.

همچنین در صورتی که تمام موارد بالا را به کار بردید و مکشل حل نشد. پیشنهاد ما به شما ساخت بک یوزر اکانت برای ویندوز خود می باشد چرا که با وارد شدن به اکانت جدید در ویندوز تمام تنظیمات اکانت صفر بوده و اگر مشکل در ویندوز و یا باگی در ویندوز شما وجود داشته باشد حل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *