آموزش تنظیمات ویندوز 10 نور و رنگ ها

امروز در این مقاله قصد داریم به آموزش ویندوز 10 بپردازیم که در این مقاله تنظیمات ویندوز 10 را مورد توجه قرار می دهیم.

با ارائه نسخه 10 از ویندوزهای مایکروسافت تغییرات زیادی در این ویندوز نسبت به ویندوز 7 و ویندوز 8 به وجود آمد و بسیاری از تنظیمات و دسترسی به بسیاری از تنظیمات متفاوت می باشد و برای یک فردی که تجربه زیادی برای کارکردن با ویندوز 10 ندارد ممکن است کمی گیج کننده و سخت باشد.

 

  • برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

    برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

اولین بخش از تنظیمات ویندوز 10 بخش system می باشد که در شکل زیر نشان داده شده است:

در این بخش تنظیمات زیادی وجود دارد که هرکدام از این تنظیمات را به شما آموزش خواهیم داد. در نوار سمت چپ یکسری گزینه هایی وجود دارد که با کلیک روی هرکدام از این گزینه ها آپشن های مربوط به آن گزینه برای ما باز می شود. به صورت دیفالت روی گزینه اول تنظیم شده است یعنی گزینه : display که در ادامه به تنظیمات موجود در گزینه display می پردازیم یک شکل از گزینه های داخل بخش  display در زیر مشاهده میکنید:

اولین گزینه در تنظیمات display گزینه brightness and color می باشد که همانگونه که از اسم آن پیداست این تنظیمات مربوط به روشنایی و رنگ بندی ویندوز می باشد. اولین تنظیم در این قسمت کم و زیاد کردن روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از یک اهرمی می باشد که در این قسمت قرار داده شده است. که در کل زیر به شما نمایش داده می شود:

برای امتحان نمودن این موضوع این اهرم را کمی به سمت چپ حرکت دهید تا متوجه شوید چه تغییراتی در صفحه نمایش شما ایجاد می شود.

قسمت بعدی تنظیمات مربوط به night lite می باشد که این مورد کاربرد جالبی دارد و شما با تنظیماتی که در این قسمت وجود دارد می توانید با زمانبندی مورد نظر خود رنگ صفحه خود را به رنگ های آبی – سبز و … تغییر دهید. که شدن نور این رنگ ها نیز در این قسمت قابل تنظیم می باشد.که ذر زیر عکسی از این تنظیمات را مشاهده میکنید.

همانگونه که در عکس بالا مشاهده میکنید با فعال کردن گزینه night lite این امکان وجود دارد که شدت این نور و رنگ نور را کم و زیاد کنید همچنین در قسمت پایین نیز می توانید زمانبندی کنید که این تعویض از چه تایمی اتفاق بیفتد.

قسمت بعدی که در تنظیمات brightness and color  قصدداریم به شما آموزش دهیم windows hd color می باشد. در این قسمت شما می توانید این تنظیمات را انجام دهید که در هنگام استفاده از ویندوز و مخصوصا در زمان تماشای فیلم و یا بازیها و اپ ها از کیفیت بالاتری از نمایش رنگ ها برخوردار باشید. که البته استفاده از این قابلیت باعث می شود مصرف باطری و برق بالاتر رود

در ادامه تنظیمات به گزینه تنظیم نمودن اندازه فونت ها و تکست ها و همچنین ابعاد نمایش صفحه مانیتور و همچنین جهت نمایش می رسیم که این تنظیمات اقزیبا ساده می باشد و با تغییر هرکدام از گزینه ها تغییرات قابل مشاهده خواهد بود.

گزینه دیگری که در انتهای صفحه وجود دارد انتخاب گزینه استفاه از دو مانیتور می باشد که در صورتیکه شما از دو مانیتور استفاده می کنید میتوانید از این قسمت مانیتور دوم را دیتکت کرده و مشخص کنید که به چه صورت قصد استفاده از مانیتور را دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *