آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

در سال های اخیر با توجه به رشد خیره کننده بیت کوین و ارزهای دیجیتال توجهات بسیاری به این سمت کشیده شده است. تمایل مردم به خرید ارز دیجیتال و بیت کوین به عنوان گزینه سرمایه گذاری و یک دارایی که در طول زمان ارزش خود را حفظ می کند نیز در حال افزایش است. روش های متعددی برای خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال وجود دارد. در ادامه مطالب قصد داریم آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما شرح دهیم:

خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی ها

ساده ترین و ایمن ترین نحوه خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی های معتبر ایرانی و خارجی صورت می گیرد. در این روش افراد با انتخاب یکی از این کارگزاری ها و ثبت نام در آن می توان فعالیت خود را در بازار دیجیتال شروع کرد. سرمایه گذاران برای خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال از طریق سرافی های معتبر ایرانی و خارجی الزام به طی کردن تمام مراحل زیر به صورت کامل هستند. این مراحل شامل موارد زیر است.

انتخاب یک کیف پول مناسب

تمام اشخاصی که قصد دارند فعالیت های خود را در بازار ارز دیجیتال شروع کنند بایستی قبل از انجام هر کاری اقدام به انتخاب و ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب با هدف نگهداری رمز ارزهای خود کنند.  چرا که از آنجایی که ارزهای دیجیتال وجود فیزیکی ندارند و تنها به شکل کدهای پیچیده دیجیتالی هستند که در اختیار افراد قرار می گیرند. لذا تنها روش نگهداری از آن ها استفاده از والت های دیجیتال است. به صورت کلی والت های دیجیتال به دو دسته کیف پول گرم و کیف پول سرد تقسیم می شوند. کیف پول های گرم شامل کیف پول موبایلی، دستکتاپی و تحت وب. کیف پول های سرد شامل کیف پول کاغذی و سخت افزاری. افراد می توانند با توجه به نوع سرمایه گذاری و ارز دیجیتال مورد معامله خود هر کدام از آن ها را انتخاب نمایند.

بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال کدام است؟

کیف پول های ارز دیجیتال به شما این امکان را می دهد که ارز دیجیتال را ذخیره و در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال و بیت کوین به حساب دیگری منتقل کرده یا از دیگر حساب ها ارز دیجیتال دریافت نمایید. در نتیجه انتخاب یک کیف پول امن برای محافظت از سرمایه های شما از اهمیت بالایی برخوردار است. کیف پول ها به انواع سخت افزاری و نرم افزاری دسته بندی می شوند. به صورت کلی کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال به سبب آفلاین بودن گزینه های امن تری هستند. در مقابل کیف پول های نرم افزاری در زمان خرید و فروش سرعت بیشتری دارند. در ادامه به چند نمونه کیف پول ارز دیجیتال اشاره می کنیم:

کیف پول‌های سخت افزاری Ledger

کیف پول‌های سخت افزاری Trezor

کیف پول نرم افزاری Exodus

کیف پول Coinbase

کیف پول نرم افزاری Trust Wallet

 انتخاب یک صرافی معتبر

یکی از مهمترین روش های خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کارگزاری معتبر و مناسب است. با انتخاب کارگزاری معتبر می توانید امنیت ارزهای دیجیتال را تامین کنید. برای انتخاب ایکسچنج مناسب فقط کافی استتا سرمایه گذاران از بین فهرست صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی و خارجی و مقایسه ویژگی های آن ها به انتخاب مناسب ترین آن ها بپردازید.

از ویژگی های که در زمان انتخاب صرافی ها بایستی توجه کرد حجم بازار، میزان اعتبار، نرخ کارمزد و یا حق کمیسیون دریافتی، تنوع و تعداد ارزهای مورد معامله، رابط کاربری مناسب، نوع پلتفرم مورد استفاده اشاره کرد. بسیاری از کارگزاری های خارجی به سبب وجود تحریم ها از ارائه خدمات به کاربران ایرانی اجتناب می کنند. ضروری است تا سرمایه گذاران پیش از انتخاب ایکسچنج های خارجی از خدمات دهی آن به کاربران ایرانی مطمئن شوند. چرا که در غیر این صورت احتمال بلوکه شدن و از دست دادن دارایی آن ها وجود دارد.

انجام فرایند احراز هویت

برای ثبت نام در تمام کارگزاری های معتبر ایرانی نیاز به انجام فرآیند احراز هویت دارید. احراز هویت برای حفظ امنیت معاملات دیجیتال در این صرافی های ارز دیجیتال و جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد است. کارگزاری های خارجی برخلاف کارگزاری های ایرانی نیازی به احراز هویت ندارند و تنها با ثبت نام در این سایت ها می توان فعالیت سرمایه گذاری خود را شروع کرد. مدارک مورد نیاز برای انجام احراز هویت شامل اصل کارت ملی، یک قطعه عکس مناسب و کارتی که برای انجام معاملات استفاده می شود. بعد از اتمام فرآیند حساب کاربری فرد فعال شده و مجاز به شارژ کردن آن برای انجام معاملات در بازار دیجیتال است.

خرید و فروش ارز دیجیتال

بعد از اتمام مراحل و شارژ کردن حساب کاربری افراد می توانند اقدام به خرید  ارز دیجیتال و بیت کوین کنند. بایستی به این نکته توجه نمایید که بازار ارز دیجیتال یک بازار نوظهور بوده و دارای ریسک بسیار بالایی است تمام افرادی که می خواهند در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند قبل از هر کاری به صورت کامل در این رابطه تحقیق کنند. شما می توانید از مشاوره های تلفنی خرید و فروش ارز دیجیتال در مرکز ما استفاده نمایید. همکاران ما در زمینه خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال آموزش و مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

خرید و فروش ارز دیجیتال از بازار فارکس

فارکس (Forex) به معنای بازار تبادل ارزهای خارجی بوده است که به منظور متصل کردن تمام بازارهای ارز جهانی به همدیگر تشکیل شده است. فعالیت در این بازار قادرند به مبادله انواع ارزها و یا دیگر دارایی هایی مالی از جمله طلا، ارزهای دیجیتال (بیت کوین)، سهام بورس‌ ها، نفت و غیره بپردازند. این نکته را در نظر بگیرید که معاملات در بازار به شکل جفت ارز صورت می گیرد. سرمایه گذاران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار فقط کافی است با انتخاب یک بروکر یا همان کارگزاری مناسب به عنوان واسطه میان خود و بازار فارکس به ایجاد یک حساب کاربری در این بازار اقدام نمایید.

بنابراین پس از آن می توانند توسط معامله جفت ارزها به فعالیت در این بازار بپردازند. توجه شد از آنجایی که فارکس یک بازار بین المللی محسوب می شود و علاوه براین به سبب غیرقانونی بودن آن در کشور ما انجام معاملات در بسیار پر ریسک و خطرناک است. لذا به سرمایه گذاران پیشنهاد می وشد که پیش از ورود به بازار به صورت کامل در مورد آن تحقیق و مطالعاتی صورت گیرد و با آگاهی کامل فعالیت خود را شروع نمایند. همچنین در این راستا نرم افزاری طراحی شده است که در آن به شبیه سازی این بازار پرداخته شده تا سرمایه گذاران بدون نیاز به سرمایه و به شکل تمرینی در آن فعالیت نموده تا برای آغاز سرمایه گذاری در بازار فارکس واقعی آماده شوند.

خرید و فروش ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

برای خرید و فروش ارز دیجیتال بایستی ابتدا آموزش های اولیه مورد نیاز را طی کنید. همچنین در رابطه با ارزهای دیجیتال مختلف تحقیق و بررسی نمایید، با مرسوم ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال آشنا شوید و اساس کار ارزهای دیجیتال را آموزش ببینید. شبکه بلاک چین از نظر فنی پیچیدگی های بسیاری دارد. فناوری رمز ارزها کاملا با ارزهای فیات یا ارزهای رایج فیزیکی فرق دارد و چیزهای بسیاری وجود دارد که  بایستی در رابطه با آن ها آموزش های لازم را بیاموزید.

با افراد با تجریه در این زمینه مشورت کنید، بنابراین هیچ وقت بدون داشتن اطلاعات کافی وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید. بنابراین ضروری است برای کسب اطلاعات بیشتر و گذراندن آموزش های لازم چندین ماه زمان را صرف یادگیری این حرفه کنید. بازارهای ارز دیجیتال به همان اندازه ای که می توانند جذاب باشند ترسناک نیز هستند و ممکن است موجب از بین رفتن سرمایه شما شود. توصیه می شود بدون داشتن هیچ گونه دانش قبلی اقدام خرید ارزهای دیجیتال نکنید.

چگونه بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین صرافی ایرانی علاوه بر سابقه و اعتبار بایستی خدمات ارائه شده، هزینه کارمز، میزان امنیت صرافی و سرعت انجام تراکنش ها را نیز در نظر داشته باشید. در میان صرافی های ایرانی متعددی که خدمات مرتبط با خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ارائه می کنند، فقط تعداد کمی از آن ها تمام این قابلیت ها را دارند. شما می توانید برای مشاوره خرید و فروش ارز دیجیتال و دیگر خدمات با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *