آموزش ساخت زیرنویس برای فیلم

برنامه های بسیاری وجود دارند که می توانید از طریق آن ها به سادگی زیرنویس بسازید. ولی بسیاری از آن ها یا ساده و ابتدایی هستند، یا بسیار گران و پرهزینه.  ساخت زیرنویس فیلم می تواند یک سرگرمی بسیار جذاب برای افراد آشنا با زبان های خارجی باشد. گذشته از جذاب بودن، این کار حتی می تواند موجب درآمدزایی شما نیز شود. چنان چه شما به یک زبان خارجی مسلط هستید و قصد دارید که با ساخت زیرنویس برای فیلم ها برای خود درآمدزایی نمایید یا فیلم های ترجمه شده را به شکل رایگان انتشار دهید، این آموزش را دنبال نمایید.

Amara

چنان چه تا به امروز زیرنویس نساخته اید، Amara می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این نرم افزار بیشتر برای افراد تازه کار ساخته شئه است. Amara یکی از ساده ترین ویراستار رایگان زیرنویس است که می تواند از آن استفاده کرد. بهترین قابلیت برنامه Amara داشتن وب سایت است و شما قادر هستید از هر جایی که اینترنت دارید و به آن دسترسی پیدا نمایید. از طرفی دیگر قابلیت منفی نیز به شمار می رود، که در صورت نداشتن دسترسی به اینترنت دیگر نمی توان بر روی زیرنویس کار کرد.

یکی دیگر از قابلیت های منفی Amara این است که یک پایگاه آزاد است و شما تنها قادرید زیرنویس برای فیلم هایی که به صورت عمومی در وب سایت قرار گرفته اند بگذارید. همچنین زیرنویس شما در دسترس همگان قرار می گیرد. مگر این که یک حساب گروهی خاص داشته باشید. پس از اتمام ساخت زیرنویس آن را در فرمت های SRT، SSA، SBV، TXT و فرمت های دیگر دانلود نمایید.

نرم افزار subtitle edit

نرم افزار subtitle edit یکی از نرم افزارهای شناخته شده در زمینه ساخت زیرنویس است. ولی تنها برای ویندوز در دسترس است. بنابراین امکان استفاده از این نرم افزار در سیستم عامل های دیگر و همچنین نسخه های NET پایین تر از ۰/۴  وجود ندارد. همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است، بهترین گزینه برای ویرایش فایل های قبلی زیرنویس است. ولی اگر شما از آن برای ساخت زیرنویس جدید استفاده نمایید، ممکن است کاربرد آن کمی سخت باشد. اما به محض این که روش استفاده از آن را یاد گرفتید، به خوب بودن قابلیت های آن پی خواهید برد.

این نرم افزار بیش از 200 فرمت متعدد زیرنویس را پشتیبانی می کند و به سادگی قابل تبدیل است. علاوه براین قادر هستید زیرنویس هایی که در فرمت های منحصر به فردی مثل MKV، MP4 و AVI هستند را هم باز نماید. در ضمن افرادی که از مشکل شنوایی برخوردار هستند هم می‌توانند از زیرنویس استفاده کنند.

استفاده از YouTube Creator Video

شاید  برخی از افراد تمایل داشته باشند از یک برنامه ویرایشگر متنی ساده برای ایجاد زیرنویس های خود استفاده نمایند. ولی شما از طریق برنامه Creator Video یوتیوب نیز قادرید این کار را انجام دهید. برای انجام این کار به قسمت Creator Video بروید و روی Edit کنار ویدئویی که از قبل آپلود کرده اید کلیک نمایید. به سربرگ Subtitles/CC بروید و دکمه Add New Subtitles or CC را کلیک نمایید. بنابراین در این صورت زبان زیرنویسی که می خواهید در ویدئو استفاده نمایید را انتخاب کنید.

برای ساخت زیرنویس در این جا شما دو گزینه Transcribe and Auto-Sync و Create New Subtitles or CC را پیش رو خواهید داشت. با انتخاب گزینه Transcribe and Auto-Sync علاوه بر همگام سازی خودکار، کنترل بیشتری در زمان ایجاد زیرنویس خواهید داشت. چنان چه قصد دارید به شکل دستی زیرنویس روی فیلم ایجاد نمایید روی گزینه Create New Subtitles or CC کلیک نمایید. سپس در فیلد متنی سمت چپ زمان شروع زیرنویس را تایپ کنید. اطمینان حاصل نمایید که زیرنویس با فیلم همگام است و قسمت های بعدی زیرنویس را اضافه نمایید. پس از این که زیرنویس تمام فیلم را ایجاد نمودید چند بار آن را بررسی نمایید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست است. بعد روی گزینه Actions کلیک نمایید و از منوی کرکره ای Download را انتخاب نمایید.

آموزش ساخت زیرنویس حرفه ای در Aegisub

 شاید شما تمایل داشته باشید که به صورت حرفه ای زیرنویس بسیازید. Aegisub یک نرم افزار ویرایش برای زیرنویس محسوب می شود که حاوی ویژگی های پیشرفته است. این نرم افزار به عنوان یکی از نرم افزارهای قابل حمل شناخته شده است و ویژگی هایی مانند سفارشی کردن فونت، اندازه، رنگ، موقعیت مکانی زیرنویس ها و غیره را فراهم می کند. همچنین به شما اجازه می دهد تا زیرنویس های خود را راحت تر در فیلم قرار دهید. برای بارگیری ویدئو (در فرمت AVI، MPG،MP4) شما از منوی Video گزینه Open Video را انتخاب نمایید. چنان چه ویدئویی ندارید از یک فیلم ساختگی استفاده نمایید و نزدیک ترین رزواوشن را تنظیم نمایید. از منوی Audio با انتخاب گزینه Open Audio From Video شما قادرید به ویدئوی خود صدا نیز اضافه نمایید.

 برای تغییر فونت، سایز و رنگ زیرنویس های خود از نوار منو Subtitles سپس Styles Manager را انتخاب نمایید. در صفحه ظاهر شده شما دو قسمت Storage و Current Script را مشاهده خواهید کرد. همچنین شما براساس سلیقه خود قادرید در بخش Storage یک سبک جدید را ایجاد نمایید و آن را در باکس Current Script کپی نمایید. سپس OK را کلیک نمایید تا به پنجره اصلی برنامه Aegisub برگردید. در باکس Audio روی نقطه شروع کلیپ صوتی کلیک نمایید و روی نقطه پایانی کلیک راست نمایید. سپس کلید S را فشار دهید یا دکمه اسپیس را برای شنیدن کلیپ صوتی فشار دهید.

 در قسمتی که قصد دارید زیرنویس ظاهر شود دابل کلیک نمایید. در باکس Video موقعیت مکانی قرارگیری زیرنویس را تنظیم نمایید. چرا که برخی اوقات شما قصد دارید به طور مثال زیرنویس را در بالای فیلم ایجاد نمایید. زیرنویس خود را تایپ و اینتر بزنید یا Commit را کلیک کنید. برای ذخیره فایل CTRL+S را فشار دهید. پسوند پیش فرض .ASS خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *