آموزش صف بندی و زمان بندی در اینترنت دانلود منیجر IDM

به نام خداوند بخشنده مهربان

خب ، در ابتدا یه توضیح کوتاهی در مورد صف و صف بندی Queue & Scheduler بدهم :
صف در مدیریت دانلود بسیار مهم است زیرا می تواند فایل های دلخواه شما را در هر زمان که بخواهید دانلود کند.مدیریت لیست دانلود انبوه فایل کاری زمانبر و خسته کننده است.شما می توانید تاریخ شروع و تاریخ اتمام دانلود صف های دانلود خود را تنظیم کنید و با خیال راحت به کارهای روزمره بپردازید.
خب برای شروع  برنامه IDM  را باز کنید و وارد محیط برنامه شوید:
1-رو علامت ساعت کلیک کنید تا وارد صفحه scheduler  شوید.

2-حالا می بینید که صفحه باز شده دارای گزینه ها و تنظیمات بسیاری برای صف ها طراحی شده که کار شما را بسیار راحت خواهد کرد

3-پنجره Scheduler  دارای دو قسمت اصلی نام صفی که از پنل سمت چپ انتخاب کرده اید می باشد و  Queues که لیست صف های ایجاد شده را به شما نشان می دهد.

4-در این مرحله در قسمت تنظیمات مربوط به صف مورد نظر، گزینه  Files In the Queue  را بزنید تا فایل های موجود در صف انتخاب شده را مشاهده نمایید.

5-خب حالا در تب Schedule  در همان پنجره می توانید تنظیمات مربوط تاریخ شروع و تاریخ اتمام دانلود ، دانلود همزمان فایل های موجود در صف یا دانلود تکی فایل ها ، می توانید تنظیم کنید صف مورد نظر با بالا آمدن ویندوز شروع شود ، تعداد دفعات تلاش مجدد برای دانلود فایل ، اجرای یک فایل خاص یا برنامه و همچنین قابلیت بسته شدن idm  و خاموش شدن یا به حالت خواب یا اسلیپ رفتن سیستم یا کامپیوتر در صورت اتمام دانلود ها .
6-یادتون نره که دقت کنید صف خود ابتدا از قسمت Queue  انتخاب کنید سپس تنظیمات خود را ست کنید.
7-هم اینک می توان از صفحه اصلی محیط برنامه ، در لیست اصلی که همه فایل ها را چه دانلود شده و چه دانلود نشده را نمایش می دهد ، روی فایلی که علامت پوشه دارد کلیک راست کرده سپس گزینه ادامه دانلود را بزنید تا فایل انتخاب شده کامل دانلود شود.

8-در نهایت از قسمت سمت چپ برنامه به نام Categories  یکسری دسته بندی وجود دارد که ما فقط با پوشه Queues  کار داریم. آنرا برگزینید و سپس بروی علامت به علاوه کنار آن کلیک کنید تا لیست صف های آماده شده برای دانلود را به ما نشان دهد.
به دلخواه هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و کلیک راست کرده و گزینه  Start now  را بزنید تا صف دانلود خود را به پایان برساند.

برای مشکلات کامپیوتری خود با بخش رایانه کمک مرکز امداد رایانه تماس بگیرید

برای مطرح نمودن سوالات موبایلی خود با موبایل کمک تماس بگیرید

 

9-حالا به هر دلیل اگر ادامه دانلود منصرف شدید می توانید آنرا متوقف سازید.برای اینکار مسیر قبلی را طی کرده و آنگاه گزینه Stop now  را انتخاب کنید .
نکته : می توان از قسمت تولبار برنامه Toolbar  گزینه های Stop and Start Queue  را زد و صف های خود را آغاز و پایان داد.
سپاسگزاریم که تا پایان مطلب با ما همراه بودید.
پشتیبان رایانه
موفق و بروز باشید.
مشکلات کامپیوتری  مشکلات رایانه ای    مشکلات موبایل
مشاوره کامپیوتر  مشاوره رایانه
مشکلات آیفون  مشکلات اپل  مشکلات گوشی مشکلات تلگرام  مشکلات اینستاگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *