آموزش تصویری فرمول نویسی و معادلات ریاضی در پاورپوینت

فرمول نویسی و معادله ریاضی در پاورپوینت
آموزش تصویری فرمول نویسی و معادله ریاضی در پاورپوینت

در پایان این مقاله شما یاد میگیرید که چطور داخل پاورپوینت فرمول ها و معادلات خود را بدون هیچ نگرانی بنویسید لازم به ذکر است که در پاورپوینت 2016 یک ابزار جدید به اسم Ink Equation اضافه شده است که با استفاده از موس یا قلم نوری و دیجیتال به راحتی می توانید فرمول های خود را دست نویس بنویسد سپس برنامه پاورپوینت فرمول یا معادله شما را به متن تبدیل می کند. در ادامه چگونگی فرمول نویسی و معادلات در پاورپوینت و استفاده از ابزار Ink Equation را به طور کامل شرح میدهم.

نوشتن فرمول و معادلات ریاضی در پاورپوینت

برای نوشتن فرمول و معادلات ریاضی در پاور پوینت مسیر زیر را در پاور پوینت طی کنید:

Insert>Equation

آموزش تصویری فرمول نویسی و معادلات ریاضی در پاورپوینت
نوشتن فرمول و معادلات ریاضی در پاورپوینت

همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید اگر تمایل داشتید از فرمول های آماده استفاده کنید در این قسمت یه سری از فرمول و معادلات ریاضی آماده پاورپوینت در اختیار ما گذاشته و می توانیم از آنها استفاده کنیم. در غیر این صورت برای نوشتن فرمول و معادله ریاضی مد نظر خود بر روی Insert New Equation که در قسمت پایین سمت راست صفحه فوق مشاهده می کنید کلیک و انتخاب کنید.

نوشتن فرمول و معادله ریاضی در پاورپوینت
نوشتن فرمول و معادله ریاضی در پاورپوینت

همانطور که در شکل بالا ملاحظه می کنید با انتخاب ابزار Insert New Equation  دو قسمت Symbols  و Structures در تب design نمایش داده شده است.با استفاده از این دو قسمت به راحتی می توانید فرمول و معادله ریاضی خود را بنویسید. اگر در قسمت symbols مثلث که نشان داده شده است را انتخاب کنید علامت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. میبینید که در این بخش هر آنچه برای نوشتن فرمول و معادله ریاضی احتیاج است از جمله انتگرال، رادیکان، توان، نمایش نمایی، سیگما، تقسیم، لیمیت و…را دارا است و میتوانید به راحتی فرمول و معادله ریاضی مد نظر خود را بنویسید.

آموزش تصویری فرمول نویسی و معادله ریاضی با استفاده از موس یا قلم توری دیجیتالی در پاورپوینت 2016

یکی از قابلیت های فوق العاده ای که پاورپوینت 2016 دارد این است که با استفاده از ابزار Ink Equation شما می توانید به صورت دست نویس با موس یا قلم نوری دیجیتالی فرمول یا معاله ریاضی خود را بنویسید و بعد پاورپوینت آن را به متن تبدیل می کند. برای نوشتن فرمول و معادله ریاضی خود با استفاده از این روش و ابزار مسیر مقابل را طی کنید:

Insert>Symbols>Equation<Ink Equation

فرمول نویسی و معادلات ریاضی با استفاده از ابزار Ink Equation
آموزش تصویری فرمول نویسی و معادله ریاضی با استفاده از ابزار Ink Equation

طبق مسیر بالا که گفته شد بعد از انتخاب ابزار Ink Equation صفحه زیر باز می شود:

ابزار Ink Equation در پاورپوینت
نوشتن فرمول و معادله ریاضی با استفاده از ابزار Ink Equation در پاورپوینت 2016

در شکل بالا که ملاحظه می کنید با استفاده از Write می توانید هر فرمول یا معادله ریاضی دلخواه خود را بنویسید و سپس با زدن دکمه Insert در قسمت پایین پاورپوینت فرمول یا معادله ریاضی شما را به متن تبدیل می کند. علاوه بر Writer ابزار Ink Equation دارای قسمت های دیگری هم نیز می باشد که به اختصار هر یک را در ادامه شرح میدهم.

  • Erase: با استفاده از این قسمت می توانید همه یا بخشی از نوشته خود را پاک کنید و مجدد با استفاده از Write بنویسید.
  • Select and Correct: به کمک این بخش می توانید قسمتی از نوشته خود را انتخاب، و نوشته درست را جایگزین آن کنید.
  • Clear: با استفاده از Clear می توانید کل نوشته خود را پاک کنید.

و در آخر با توجه به نکاتی که در رابطه با نوشتن فرمول و معادله ریاضی در پاورپوینت گفته شد شما می توانید با استفاده از دو روش فرمول و معادله ریاضی خود را بنویسید که البته روش دوم در پاورپوینت های 2016 و 2019 امکان پذیر است. در خصوص این مقاله اگر با مشکل مواجه شدید و یا توضیحات بیشتری را لازم داشتید با امداد رایانه در تماس باشید. امداد رایانه در 24 ساعت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات شما دوست عزیز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *