توضیحات کلی نصب وردپرس

نصب وردپرس
نصب وردپرس بسیار آسان است و کمتر از پنج دقیقه طول می کشد. بیشتر به دلیل سهولت در نصب شناخته می شود. همه شرکت های میزبان وب اجازه نصب وردپرس را با چند کلیک امکان پذیر می کنند.

روشهای مختلفی برای نصب وردپرس روی سیستم وجود دارد.

روش هایی برای نصب وردپرس
با استفاده از cPanel

این سریعترین و آسان ترین راه برای نصب وردپرس بر روی سیستم شما با استفاده از نرم افزار cPanel است. متداول ترین ابزارهای موجود برای نصب خودکار وردپرس Softaculous ، SimpleScriptts ، Fantastico و De Luxe هستند. تمام میزبان وب اجازه نصب یک کلیک از طریق این ابزارها را می دهند.

شما فقط باید یک میزبان وردپرس را انتخاب کنید و از اسکریپت نصب در cPanel استفاده کنید. بعد از ثبت نام در برنامه میزبانی ، اطلاعات ورود به سیستم و لینک URL cPanel را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

با استفاده از MS Webmatrix

یک برنامه نرم افزاری رایگان به نام Microsoft Webmatrix وجود دارد که امکان نصب وردپرس را در سیستم محلی فراهم می کند. اما این نصب فقط مخصوص کاربران مایکروسافت است.

این نرم افزار یک سرور محلی ، بانک اطلاعاتی و سایر موارد مورد نیاز برای نصب وردپرس را روی سیستم خود ایجاد می کند و از این رو به هیچ سرور زنده ای نیاز ندارد.

پس از نصب از طریق این روش می توانید بعد از انتخاب هاست وب به راحتی به سرور وب زنده تغییر دهید.

روی سرور محلی

برای نصب WordPress در سرور محلی می توانید از نرم افزاری مانند XAMPP ، WAMP و MAMP (برای کاربران Mac) استفاده کنید. این نرم افزارها یک سرور به طور کلی Apache ، پایگاه داده MySQL در PhpMyAdmin را برای نصب فراهم می کنند.

در اینجا ، شما فقط باید با استفاده از PhpMyAdmin یک پایگاه داده WordPress ایجاد کرده و فایل پیکربندی wp را ویرایش کنید.

به صورت دستی با استفاده از cPanel یا FTP

WordPress بصورت دستی با استفاده از cPanel یا FTP قابل نصب است. این پایگاه داده جدید با اتصال فایلهای وردپرس به فهرست اصلی در سرور وب خود ، یک پایگاه داده جدید ایجاد می کند.

این روند شامل کمی دانش فنی است و از این رو برای سطح مبتدیان توصیه نمی شود.

پیش نیازهای قبل از نصب وردپرس
قبل از نصب وردپرس باید اطمینان حاصل کنید که در دسترس بودن موارد خاص است.

آنها به شرح زیر است:

آخرین نسخه وردپرس بارگیری شده است
حساب میزبانی وب شرکت خوب با دسترسی FTP
دسترسی به پنل
یک پایگاه داده استاندارد مانند MySQL

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *