نحوه اجرای نرم افزارهای قدیمی در ویندوز10

ویندوز 10 می تواند بسیاری از نرم افزار های قدیمی را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. بیشتر نرم افزارهایی که در ویندوز های 7و 8 اجرا می شوند به راحتی در ویندوز 10 نیز اجرا می شوند اما ممکن است برخی نرم افزارهای قدیمی تر در ویندوز 10 اجرا نشوند. در این مقاله سعی خواهیم کرد این مشکل را حل کنیم در ادامه همراه ما باشید:

اولین موردی که می تواند مشکل شما را حل کند استفاده از گزینه Run as Administrator  می باشد. بسیاری از   برنامه های نوشته شده برای ویندوز XP طوری نوشته شده اند که تنها با اکانت ادمین قایل اجرا شدن هستند زیرا در ویندوز XP معمولا کاربران از اکانت پیش فرض که همان اکانت Admin است ، استفاده می کردند و از ویندوز 7 به بعد کابران به استفاده از اکانت هایی مانند اکانت User روی آوردند و برای برخی نرم افزار ها چنین مشکلی به وجود آمد. برای اجرای نرم افزاری با اکانت Admin روی آن (خود فایل .exe نرم افزار یا آیکن میانبرآن روی دسکتاپ) کلیک راست کرده و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید.
اگر نرم افزار با این راه حل به درستی اجرا شد می توانید در قسمت Compatibility تعیین کنید که این نرم افزار همیشه بصورت Admin اجرا شود. برای انجام این کار روی نرم افزار مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید و سپس به تب Compatibility بروید. در این قسمت با استفاده از گزینه  Run Compatibility Mode نرم افزار را با سیستم عاملتان سازگار کنید. برای مثال نرم افزاری که مخصوص ویندوز XP بوده است را باید به این صورت سازگار کرد که تیک Run Compatibility Mode For را زده و از منوی کشویی ویندوز XP مورد نظر خود را انتخاب کنید.
در مواقعی که می خواهید یک بازی بسیار قدیمی را اجرا کنید تیک Reduce Color Mode را زده و مقدار رنگ مناسب برای آن بازی را انتخاب کنید تا بازی  اجرا شود و تیک گزینه Override High DPI Scaling Behavior را زمانی بزنید که مانیتور شما DPI بالایی دارد و نرم افزاری قدیمی به درستی اجرا نمی شود.
نحوه ی نصب خودکار ویندوز X
رایانه کمک  موبایل کمک  کمک رایانه  مشکلات رایانه ای  سوالات رایانه ای 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *