افزایش امنیت وبگردی با افزونه WOT

افزایش امنیت وبگردی با افزونهWOT

وب روز به روز خطرناک تر می شود. بدافزارها (Malware) دیگر به یک بلای همه گیر بدل شده اند، سایت های متقلب و آلوده رو به افزایش هستند، بچه ها هر لحظه از طرف سایت های مضر در معرض تهدید قرار دارند و ده ها مورد این چنینی. خب پیشنهاد شما برای مقابله با چنین خطراتی چیست؟ ممکن است به معرفی چندین و چند برنامه امنیتی خوب و کاربردی بپردازید که کاملا هم درست است. اما در اینجا می خواهیم از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کنیم. نقش مرورگر در این میان تا چه اندازه است؟
Web of Trust یا WOT یک افزونه برای مرورگرها است که به افزایش امنیت وبگردی شما کمک فراوانی می کند. هنگامی که به صورت آنلاین به جستجو در گوگل یا دیگر سایت ها می پردازید، WOT قبل از نمایش نتایج در مرورگر نتایج جستجو را با بانک اطلاعاتی آنلاین خود تطبیق می دهد تا ببیند آیا نتایجی که قرار است ببینید تا چه حد امن و بدون خطر هستند. آنگاه در کنار هر یک از نتایج جستجو یک دایره رنگی قرار می دهد.

دایره سبز نشانگر یک سایت امن و قابل اطمینان است. زرد به این معنا است که  باید احتیاط کنید. و دایره قرمز می گوید که کاملا مواظب باشید، زیرا احتمال خطر بسیار زیاد است.
اگر موس را روی هرکدام از این دایره ها هم نگه دارید، به اطلاعات و رتبه بندی دقیق تری درباره آن سایت دست می یابید.

اگر هم نیاز به بازدید از یک سایت خاص داشته باشید WOT می تواند رتبه بندی دیگری را هم که بر اساس نظرات کاربران است به شما ارائه دهد. این سیستم هنگام استفاده از سایت های خرید آنلاین بسیار کارآمد و مفید است. این افزونه همچنین یک سیستم رده بندی ویژه برای تایید اعتبار فروشگاه دارد تا به شما در خصوص خطرات بالقوه فروشندگان تقلبی هشدار دهد.
این افزونه بر روی فایرفاکس نسخه ۳.۰ و بالاتر، سافاری نسخه ۵ و بالاتر، کروم نسخه ۴ و بالاتر و اینترنت اکسپلورر نسخه ۶.۰ و بالاتر (البته پیشنهاد شده که از نسخه ۸ این مرورگر استفاده کنید) عرضه شده است و برای استفاده در اوپرا و دیگر مرورگرها می توانید از قابلیت Bookmarklet آن استفاده کنید. یعنی با بوکمارک کردن، آن را در منوی بالای مرورگر خود داشته باشید و در موارد ضروری از آن استفاده کنید.

هنگامی شما بخواهید سایت های دارای دایره قرمز در WOT را در مرورگر باز کنید، افزونه با باز کردن یک صفحه بزرگ به شما درباره خطرات هشدار می دهد و سه انتخاب در اختیار شما می گذارد: اول اینکه از خیر دیدن آن سایت گذشته و صفحه مرورگر را ببندید. یا اینکه با انتخاب گزینه Ignore warning and go to the site بدون توجه به اختار وارد سایت شویم. اگر هم از امنیت این سایت اطمینان داریم و آن را می شناسیم، با زدن دکمه This site is safe –  I want to rate it و اعلام رتبه بندی خود، WOT را در ارائه اطلاعات صحیح تر یاری کنیم.
اگر هم می خواهید میزان امنیت وب سایتی را بسنجید، آن را در مرورگرتان باز کرده و بر روی دکمه WOT کلیک کنید. افزونه اطلاعات رده بندی کامل خود در خصوص آن سایت را در اختیارتان خواهد گذاشت.
صفحه دانلود افزونه برای مرورگرهای مختلف

رایانه کمک
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *