انتخاب نوع مناسب مدل SOC برای شرکت با رشد بالا

به عنوان یک شرکت با سرعت بالا، اهداف رشد بلندپروازانه ای دارید. امنیت سایبری برای دستیابی به این اهداف ضروری است. اگرچه ضروری است که کنترل‌های امنیتی استاندارد (فایروال، IPS، آنتی ویروس و غیره) را مستقر کنید، اما آنها 100٪ مؤثر نیستند. مجرمان سایبری با انگیزه و مسلح به همراه خودی ها می توانند از این کنترل ها فرار کنند. به همین دلیل مهم است که محیط IT کامل خود را برای شاخص‌های سازش یا نشانه‌های حمله زیر نظر داشته باشید.

یک مرکز عملیات امنیتی 24/7 (SOC) این کار را انجام می دهد. این متخصصان و فناوری را با فرآیندهای استاندارد ترکیب می کند و یک عنصر حیاتی از یک استراتژی امنیت سایبری موثر است زیرا تهدیدات را در شبانه روز شناسایی و به آنها پاسخ می دهد. یک SOC می تواند به اطمینان از انطباق با مقررات و استانداردهای کلیدی، جلوگیری از اختلالات خدمات گران قیمت و آسیب رسان، و ایجاد اعتماد با مشتریان، شرکا و سرمایه گذاران خود با نشان دادن تعهد به امنیت اطلاعات کمک کند. همه کارهایی که باید انجام دهید تا بر نوآوری و نوآوری متمرکز بمانید.

می دانید چرا SOC مهم است. اما، کدام مدل SOC برای شما مناسب است؟

انواع مختلف مدل های SOC چیست؟

سه مدل اصلی برای راه اندازی SOC وجود دارد. سازمان‌های بزرگ معمولاً SOC داخلی خود را می‌سازند و کارکنان و فن‌آوری مورد نیاز برای راه‌اندازی آن را در داخل می‌سازند. گزینه دوم یک SOC کاملا برون سپاری شده است که در آن یک سازمان با یک فروشنده امنیتی خارجی برای ارائه قابلیت های SOC شریک می شود. گزینه سوم یک مدل ترکیبی است که در آن عملیات SOC به طور مشترک بین تیم امنیتی داخلی سازمان و فروشندگان امنیتی مدیریت می شود.

گزارش اخیر گارتنر این سه مدل را عمیق‌تر بررسی می‌کند و آنها را به‌عنوان یک SOC منبع‌دهی، برون‌سپاری و ترکیبی تعریف می‌کند. گزارش کامل برای دانلود در اینجا موجود است.

بیایید با این سه مدل آشنا شویم.

SOC داخلی

SOC داخلی یک SOC سنتی است که کاملاً توسط شرکت شما کنترل می شود. این در محل است، در فضایی که توسط کسب و کار شما کنترل می شود، و کارکنان آن کارکنانی هستند که برای شرکت شما کار می کنند. کسب و کار شما باید فضا و فناوری را به دست آورد، فرآیندها را توسعه دهد، کارکنان را استخدام کند، و به رشد و نوسازی SOC همگام با کسب و کار و هم با چشم انداز تهدید ادامه دهد.

مزیت یک SOC داخلی این است که می توانید آن را با هر یک از نیازهای خود تنظیم کنید. با این حال، برای یک شرکت با سرعت بالا، معایب SOC داخلی بسیار مهم است. این مدل مستلزم تخصیص سرمایه عمده است و اغلب سال ها طول می کشد تا توسعه و ساخته شود. زمان، پول و گزینه‌های استخدام را از سایر طرح‌های رشد کم می‌کند. و تقریبا غیرممکن است که یک SOC منبع‌دار بسازید که به سرعت و زیرکانه یک شرکت پرسرعت مقیاس‌پذیر باشد.

برون سپاری SOC

در یک مدل SOC برون سپاری، کسب و کار شما با یک شریک برای نظارت بر شبکه، شناسایی تهدیدها و پاسخ به حوادث امنیتی درگیر می شود. اشکال مختلفی از SOC برون سپاری وجود دارد، و مشاغلی که این مسیر را در نظر می گیرند باید تکالیف خود را انجام دهند. برخی از ارائه دهندگان SOC برون سپاری شده دارای ارائه دهندگان راه حل امنیتی مدیریت شده (MSSP) و ارائه دهندگان شناسایی و پاسخ مدیریت شده (MDR) هستند که هر دو برخی از توانایی های یک SOC با ویژگی های کامل را ارائه می دهند. همچنین مدل SOC-as-a-Service وجود دارد که به شما امکان دسترسی به یک SIEM با ویژگی های کامل را می دهد که توسط متخصصان تجزیه و تحلیل، شکار تهدید، علم داده و پاسخ به حوادث پشتیبانی می شود.

برای یک شرکت با رشد بالا، SOC مزایای زیادی دارد. این امکان را به شما می دهد تا قابلیت های تشخیص و پاسخ تهدید بالغ را در عرض چند هفته ترکیب کنید. ارائه دهندگان مدرن SOC-as-a-Service طیف کاملی از تخصص های امنیتی را ارائه می دهند که شرکت های در حال رشد به آن نیاز دارند، اما ممکن است هنوز کارکنان خود را نداشته باشند، از جمله تحلیلگران، پاسخ دهندگان حادثه، و شکارچیان تهدید. از منظر بودجه، می توان آن را به عنوان هزینه عملیاتی، بدون نیاز به تخصیص سرمایه یا استخدام در نظر گرفت. و SOC-as-a-Service با شما رشد می کند: بر اساس استفاده صورتحساب می شود و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا با کسب و کار شما گسترش یابد.

بزرگترین سؤالاتی که اکثر شرکت ها در مورد SOC دارند، به توانایی آنها در تنظیم عملیات بر اساس نیازهای خاص، از جمله الزامات نظارتی، مربوط می شود. با این حال، ارائه دهندگان مدرن SOC-as-a-Service با شما کار می کنند تا مطمئن شوند که خدمات شما متناسب با نیازهای تجاری شما است.

مدل هیبریدی SOC

برخی از شرکت ها به جای استفاده از یک SOC کاملاً داخلی یا برون سپاری، یک مدل ترکیبی را انتخاب می کنند که منابع فنی و پرسنلی داخلی را با ارائه دهندگان خارجی ترکیب می کند. یک مدل هیبریدی مزایایی دارد. خدمات امنیتی سریعتر از یک مدل صرفاً داخلی گسترش می یابد، زیرا یک متخصص خارجی می تواند قابلیت های شما را تکمیل و توسعه دهد.

از آنجایی که یک ارائه دهنده خوب SOC به عنوان یک توسعه دهنده برای یک تیم IT/امنیتی موجود در خانه عمل می کند، از یک مدل SOC ترکیبی پشتیبانی می کند. ارائه‌دهنده خدمات SOC دارای فناوری، تخصص، فرآیندها و نظارت شبانه‌روزی است که شرکت‌های با رشد بالا به آن نیاز دارند. و از آنجایی که آنها در تشخیص و پاسخ به تهدید تخصص دارند، تهدیدهای واقعی را جدا می کنند و از طرف شما آنها را بررسی می کنند و تنها مواردی را تشدید می کنند که توجه شما را جلب می کند. این به طور قابل توجهی زمان منابع محدود شما را برای تمرکز بر سایر اولویت های امنیتی آزاد می کند، با اطمینان از اینکه می دانید مراقبت لازم را انجام داده اید.

انتخاب مدل SOC مناسب

انتخاب مدل SOC شما بر اساس نیازها و اهداف امنیتی شما و همچنین منابع شما است. به عنوان یک شرکت با سرعت بالا، برای محافظت از ارزشمندترین منابع خود به امنیت نیاز دارید. اینها شامل زمان ارائه ایده های مخرب، پول برای توسعه آنها به پیشنهادات در بازار، و شهرت قوی است تا مشتریان، مشتریان و شرکای شما با رشد شما همکاری کنند. هنگامی که سعی می کنید تک شاخ بعدی باشید، سرعت نام بازی است.

برای شرکتی که به سرعت در حال رشد است و هنوز SOC ندارد، برون سپاری با SOC-as-a-Service اغلب مکان مناسبی برای شروع است. طبق گزارش اخیر گارتنر، سازمان‌هایی که عملیات امنیتی به خوبی توسعه‌یافته ندارند، باید بر الزامات سرعت تمرکز کنند و «با گرفتن یک ارائه‌دهنده برون‌سپاری برای ایجاد دید اولیه و نتایج عملیاتی عملی شروع کنند. سپس در صورت تمایل می توانید به یک رویکرد ترکیبی یا کاملاً منبع یابی پیشرفت کنید.

یک SOC کاملاً برون سپاری شده، عملیات امنیتی را در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی می کند. با SOC-as-a-Service، دسترسی سریع به یک SOC اختصاصی با متخصصان امنیتی با تجربه، از جمله تحلیلگران، شکارچیان تهدید، و واکنش‌دهنده‌های حوادث را به دست می‌آورید. شما براساس استفاده از منابع پرداخت می‌کنید و ارائه‌دهنده این ظرفیت را دارد که در حین رشد، تله‌متری و نظارت بیشتری را انجام دهد. سپس، همانطور که به نقطه ای می رسید که انتخاب می کنید منابع را برای تقویت تیم امنیت داخلی اختصاص دهید، ارائه دهنده SOC شما می تواند با آن تیم همکاری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *