باریک ترین گوشی

باریک ترین گوشی

همین باریکی و سبک وزنی کافی است که خیلی ها در نگاه اول دل به این گوشی ببازنند. نمایشگر Elife S۵.۱ از نوع AMOLED است که با قاب فلزی در جای خود محکم شده. این گوشی به رغم اندازه بزرگ، زیر یکصد گرم وزن دارد.
آخرین محصولی که Gionee معرفی کرده بود، گوشی هوشمند S۵.۵ بود. اگر به دنبال یک گوشی زیباتر با امکانات تقریبا خوب هستید، گوشی جدید این کمپانی چینی می تواند شما را جذب کند. محصول جدید این کمپانی آسیایی ویژگی خاصی دارد که بدون شک کاربران بسیاری را کنجکاو خواهد کرد.
البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم شاید Gionee Elife S۵.۱ رزولوشن لازم را در نمایشگر یا دوربین نداشته باشد، اما وزن کمتر و اندازه باریک تر باعث شده است تا به عنوان باریک ترین گوشی دنیا خودش را به جهانیان بشناساند. پس از آن Oppo با گوشی R۵ باریک ترین گوشی هوشمند موجود در بازار است. همه این باریک ها برای کشور چین هستند و امسال، سرزمین آفتاب در طراحی موبایل ها غوغا به پا کرده است.
همین باریکی و سبک وزنی کافی است که خیلی ها در نگاه اول دل به این گوشی ببازنند. نمایشگر Elife S۵.۱ از نوع AMOLED است که با قاب فلزی در جای خود محکم شده است. این گوشی به رغم اندازه بزرگ، زیر یکصد گرم وزن دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

این گوشی در ظاهر بیشتر شبیه یک شیشه دولایه است که با فناوری ضدخش گوریلا گلاس پوشانده شده است. گوشی Elife S۵.۱، دولایه شیشه در پشت و جلو دارد که با یک قاب فلزی در جای خود محکم شده اند. ترکیب دو رنگ طلایی و سفید که برای Gionee Elife S۵.۱ در نظر گرفته شده اند، جلوه بیشتری به گوشی بخشیده است. اما اینها تنها مواردی نیستند که این گوشی را به یک زیبای به یادماندنی تبدیل کرده اند.
این باریک اندام زیبا و دلربا، بسیار هم خوش دست است و کاربر از استفاده آن لذت خواهد برد. این گوشی به راحت یدر جیب جا می شود. شاید به نظر برسد قاب شیشه ای باعث شود تا گوشی راحت از دست لیز بخورد، اما قاب فلزی که آن را احاطه کرده است، کمک می کند خیلی خوب در دست جا شود و محکم در جای خود قرار بگیرد.
مستحکم، زیبا و سبک، همین ها کافی هستند تا جذب زیبایی این گوشی بشوید.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند Gionee Elife S۵.۱، صفحه نمایش ۴.۸ اینچ از نوع Super AMOLED رزولوشن ۷۲۰p دارد. تراکم تصویر این نمایشگر ۳۰۶ پیکسل در هر اینچ است. رزولوشن این گوشی راضی کننده است و نور و کنتراست تقریبا خوبی دارد. صفحه نمایش این گوشی چینی، ماتریکس PenTile با چیدمان الماس گونه دارد. چیدمان شبیه الماس باعث شده است تا نمایشگر شفافیت خوبی داشته باشد و تصاویر زنده دیده شوند.
رندر رنگ ها در این نمایشگر به خوبی انجام می شوند و می توانید رنگ ها را کامل و با خلوص کامل در آن مشاهده کنید. البته نباید انتظار داشته باشید همانند گوشی های خانواده گلکسی، خیلی خوب باشند، اما به اندازه خود کافی و باکیفیت هستند. نمایشگر گوشی Elife S۵.۱ از برادر بزرگ تر خود یعنی Elife S۵.۵ کیفیت بالاتری دارد. از نظر کیفیت می توان آن را با گوشی هایی همانند گلکسی S۵ مینی و گلکسی آلفا مقایسه کرد.
نمایشگر Super AMOLED از نظر کنتراست نیز در حد قابل قبولی دارد اما زیر نور مستقیم آفتاب بسیار خوب است. این نمایشگر کمترین بازتاب نور را دارد و می توانید همه محتویات صفحه را به خوبی در آن ببینید. البته باز جای اشاره دارد که به خوبی گلکسی آلفا یا گلکسی S۵ مینی نیست.

عمر باتری

گوشی هوشمند Gionee Elife S۵.۱، باتری ۲۰۵۰ میلی آمپر ساعتی دارد. از این نظر باید گفت حدود ۹.۵ درصد از گوشی پیشین Gionee، یعنی Elife S۵.۵ کم حجم تر است. گوشی Elife S۵.۱، وقتی حرف از تماس های ۳G می شود، نمی تواند به پای گوشی قبلی این کمپانی برسد. اما در وب گردی و پخش ویدئو، باتری آن دوام خوبی دارد.
باتری گوشی Elife S۵.۱ در حالت استندبای دوام و شارژدهی زیادی دارد. به طوری که با یک بار شارژ می تواند تا یک ماه در حالت استندبای روشن بماند. این دوام باتری واقعا جای تحسین دارد. از نظر مقایسه ای باید گفت، باتری Gionee Elife S۵.۱ در ردیف متوسط قرار می گیرد و تنها گزینه ای که آن را در صدر قرار می دهد، دوام باتری در حالت استندبای است.
عمر باتری این گوشی به طور کلی، رتبه ۵۵ ساعت را دارد. به این مفهوم که با استفاده ساده و معمولی، تا دو روز و نیم تماس تلفنی، یک ساعت پخش ویدئو و یک ساعت مرور وب را پشتیبانی می کند.
گوشی موبایل Gionee Elife S۵.۱، تراشه رده متوسط MediaTek MT۶۵۹۲ و ۸ هسته Cortex A۷ با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali ۴۵۰MP۴ است و یک گیگابایت رم دارد. این همان مشخصاتی است که در گوشی بزرگ تر همین کمپانی یعنی Elife S۵.۵ نیز شاهد آن بوده ایم. البته گوشی قبلی به دلیل رزولوشن بالاتر، گرافیک بهتری ارائه می دهد و این اصلا جای تعجب ندارد.
گوشی Elife S۵.۱ از نمایشگری با رزولوشن پایین تر و ۷۲۰p (در مقابل ۱۰۸۰p) استفاده می کند.
در بنچ مارک GeekBench ۳، که در مورد عملکرد کلی گوشی است، مشخص شد این دستگاه با اینکه ۸ هسته دارد، اما عملکرد ویژه ای ندارد. البته انتظار چندانی هم نمی توان از آن داشت. اما در مقایسه از گوشی های هم ردیف خود همانند اچ تی سی Desire ۸۱۶ با تراشه MT۶۵۹۲ بسیار بهتر عمل می کند.

کیفیت صدا

گوشی موبایل Elife S۵.۱ از نظر کیفیت صدا، خوب ظاهر شده است. هنگامی که آن را به آمپلی فایر خارجی وصل می کنید در ردیف بهترین ها قرار می گیرد. صداها با کیفیت و وضوح زیاد پخش می شوند. در مورد هدفون، اما از این رتبه نزول می کند. صداهای استریو در هدفون با نویز همراه هستند و نمی توان از کیفیت یا بلندی صدای آن لذت برد. بر این اساس، باید گفت کیفیت صدای کلی این گوشی کمی ناامیدکننده است.

دوربین ۸ مگاپیکسل

دوربین Gionee Elife S۵.۱، دوربین ۸ مگاپیکسل دارد و عکس هایی با رزولوشن بالا و ۳۲۶۴۲۴۴۸ پیکسل می گیرد. این دوربین، فلاش ال ای دی نیز دارد که در محیط های کم نور و تاریک بسیار کاربرد دارد. رابط کاربری دوربین کاملا معمولی و استاندارد است. در سمت چپ، ۴ کلید میان بر برای تنظیمات، سوئیچ دوربین جلو، دوربین Charm و فلاش دارد. سه کلید کنترلی نیز در سمت چپ قرار دارند که برای سوئیچ به ویدئو، شاتر دوربین و گالری هستند. منوی تنظیمات را نیز می توان با کلید میان بر ویژه ای که در بالای نمایشگر وجود دارد می توان باز کرد. از آنجا می توان به گزینه های مختلف همانند HDR، Auto scene، ژئوتگینگ، تنظیمات رزولوشن، anti banding و … دسترسی داشت.
کمپانی Gionee، چندین قابلیت بسیار خوب در گوشی های موبایل خود گنجانده است و سهم Elife S۵.۱، اپلیکیشن Charm Camera است. این گوشی از Beauty Face، Stamps و نیز پشتیبانی می کند.

مقایسه کیفیت عکس

دوربین ۸ مگاپیکسل Elife S۵.۱ از نظر کیفیت عکس در ردیف متوسط رو به بالا قرار دارد. کیفیت عکس ها خوب، رزولوشن آنها تقریبا خوب هستند و رنگ ، نویز و کنتراست تصاویر نیز تقریبا کم هستند.
فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p
گوشی موبایل Gionee Elife S۵.۱، قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه دارد. رابط کاربری دوربین نیز بسیار مشابه رابط کاربری دوربین عکاسی است. کنتراست، رنگ و کفیت تصاویر ضبط شده خوب هستند. شاید نتوان گفت که جزئیات را به طور کامل ثبت می کند، اما به صورت کلی تصاویر واضح هستند و کمترین نویز را دارند.

کلام آخر

گوشی موبایل Gionee Elife S۵.۱، از جمله گوشی هایی است که ظاهرش به خوبی همه را جذب می کند. هنگامی که آن رادر دست می گیرید، دلتان نمی خواهد آن را زمین بگذارید. البته این گوشی گویل قرار نیست در اروپا عرضه شود و فروش اینترنتی نیز ندارد. به طور خلاصه، فریبندگی ظاهری این گوشی باعث می شود بی خیال امکانات و ویژگی های ضعیف آن بشوید.
گوشی های کمپانی Gionee عموما بیشتر از اینکه امکانات خوبی داشته باشند، ظاهر زیبا دارند. با اینکه پردازنده آن ۸ هسته دارد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود و عملکرد هم بهتر شود، اما در واقع در کارکرد گوشی تاثیر چندانی هم نداشته است. این گوشی روی کاغذ کاملا خوب و کارا به نظر می رسد اما در واقعیت به آن جذابی نیست. نمایشگر Super AMOLED ان رزولوشن چندان خوبی ندارد. اما در عوض، دوربین دوم که برای سلفی مناسب است، کیفیت خوبی دارد. سیستم عامل این گوشی نسخه KitKat است که قدیمی شده است.
به طور کلی باید گفت Gionee Elife S۵.۱ یک گوشی رده متوسط است که جذابیت ظاهری بسیاری دارد. ۸ هسته پردازنده حتی روی بهتر شدن گرافیک گوشی تاثیری ندارد. دوربین و کیفیت کلی صدا نیز آن طور که خیال می کنید باید باشد، نیست. این گوشی از هیچ نظری کاربرهای امروز را نمی تواند راضی کند اما چهره اش به قدری جذاب است که همه را به سمت خود می کشاند.
مشکلات رایانه ای
سوالات رایانه ای
پاسخگویی به سوالات رایانه ای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *