بازگردانی فایل ورد-اکسل که با جایگزاری از بین رفته

آخرین بروزرسانی این مقاله: 10 مرداد 1400

100% تست شده

همه‌ی ما می‌دانیم که دو فایل با نام یکسان نمی‌تواند در یک جا (مثلاً یک پوشه) قرار داشته باشد و با قرار گیری فایل دوم، فایل اول از بین می‌رود!
ویندوز و  برنامه در چنین مواردی به ما اخطار می‌هد که (این فایل با این نام موجود است آیا جایگزین شود ) در صورتی که ما به هر دلیل، عمدی یا غیر عمدی، Yes را بزنیم فایل دوم جایگزین فایل اول شده، و فایل اول از بین می‌رود.

اگر شما دارای فایل ورد یا اکسل هستید که با جایگزینی فایل همنام، فایل اولی را از بین بردید و قصد دارید فایل اولی را برگردانید با ما همراه باشید!

در وبسایت‌های مختلف به روش‌های متعددی اشاره شده، روشی را که ما در این مطلب به آن اشاره داریم 2 بار آزمایش شده و نتیجه مثبت دریافت شده، ان‌شاالله که شما نیز از این روش به نتیجه برسید.

نرم افزار Disk Drill
شما با استفاده از این نرم‌افزار (موجود در سایت Soft98 ) می‌بایست اقدام به ریکاوری درایو یا فلش مربوطه کنید، سپس پس از اتمام جستجو فایل های با پسوند TMP و DOCX یا DOC  و (برای اکسل XLSX)را از بین فایل‌های بازگردانی شده انتخاب و ریکاوری کنید.

مثلاً در تصویر زیر ما فلش را مورد بازیابی قرار دادیم، حال در کادر سمت چپ عبارت TMP. (نقطه تی ام پی) را می‌زنیم تا فایل ها TMP را جستجو کرده و در کادر سمت راست نمایش دهد، سپس موارد را با تیک زدن انتخاب کرده و روی Recover کلیک می‌کنیم.

آدرس پیش فرض پوشه‌ی Document است، وارد پوشه‌ی Document شده و فایل‌های ریکاوری شده را که با پسوند TMP هستند را با نرم افزار ورد باز می‌کنیم. (ممکن است فایلی که شما به دنبال آن هستید به همین شکل پیدا سود)

در صورتی که این روش موفقیت‌آمیز نبود، در مرحله قبل به جای فایل TMP. فایل DOCX. فایل DOC. و (برای اکسل XLSX) را هر کدام به صورت جداگانه جستجو و ذخیره کنید، سپس به بررسی فایل‌های بازیابی شده بپردازید. امیدواریم فایل از دست رفته‌ی شما در موارد بازیابی شده یافت شود.

#بازیابی ورد Replace شده
#بازیابی فایل ورد پس از Replace
#بازیابی اکسل  Replace شده
#بازیابی   Replace Excelشده

#بازیابی ورد جایگزاری شده
#بازیابی فایل ورد پس از جایگزاری
#بازیابی اکسل  جایگزاری شده
#بازیابی    Excel جایگزاری شده

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص این مقاله میتوانید با شماره 9099070545 تماس حاصل نمایید

20 دیدگاه دربارهٔ «بازگردانی فایل ورد-اکسل که با جایگزاری از بین رفته»

  1. فاطمه مرادی

    سلام وقتتون بخیر
    امروز خواستم متن تایپ کنم فایل ورد کپی کردم آوردم رو desktop، ولی حواسم نبود ی فایل دیگه دارم بهمین اسم
    متاسفانه جایگزین شد
    و طبق این توضیح هات شما هم پیش رفتم تا مرحله ای هم نشد
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام
    ما اینو تست گرفتیم فایل رو برگشت داد ولی فایل باز نشد. درست برگشت نداده بود. فایل هم اکسل بود. روی اون درایو هم چیزی نوشته نشده بود. در عرض چند دقیقه اول بود که خواستیم ریکاور کنیم. ولی نرم افزار Recover My Files 5.2.1.1964 را استفاده کردیم. در قسمت lost فایل ها همه اکسل ها رو برگشت داد. از اونجا فایل خودمون رو برگشت دادیم.
    امیدوارم که مشکل یه بنده خدایی حل بشه.

  3. سلام بعد از چند ماه کار کردن روی یه فایل متاسفانه بر اثر سهل انگاری فایل ریپلیس شد و به حالت اول برگشت، نمیدونم الان با این نرم افزار چطور فایل بالا میاد میشه راهنماییم کنید.

  4. متاسفانه فایل وورد منم جایگزین شد!! با این برنامه فایل پیدا کردم ولی الان فایل باز نمیشه.. میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟؟فایل مهمی بود برام

  5. سلام من یه فایل اکسل دارم که در اثر اشتباه کات کردم و روی فلش کپی کردم.به محض متوجه شدن دوباره همون نسخه رو کات کردم رو هاردم.الان فایل رو دارم ولی اطلاعاتم در همه شیت هااز دست رفته. آیا روشی هست که اطلاعات رو بازیابی کنم؟

  6. سلام من یه فایل اکسل دارم که در اثر اشتباه کات کردم و روی فلش کپی کردم.به محض متوجه شدن دوباره همون نسخه رو کات کردم رو هاردم.الان فایل رو دارم ولی اطلاعاتم از دست رفته. آیا روشی هست که اطلاعات رو بازیابی کنم؟

  7. عرض سلام و خسته نباشین خدمت مهندسین محترم
    نمیدونم با چه زبونی ازتون تشکر کنم
    متاسفانه به خاطر سهل انگاری خودم یه فایلی که 4ماه روش زحمت کشیدما با فایل جدید جایگزین کردم. هر کاری کردم بر نگشت تا با این نرم افزار آشنا شدم .
    خیلی خیلی از تون ممنونم

  8. سلام، بسیار عالی بود
    من یک ماه روی یک فایل ورد کار میکردم که دستم خورد همش پاک شد و ناخودآگاه سیو کردم. و نتوستم بازیابی اش کنم. کل کارم رفت رو هوا. نسخه دیگری هم نداشتم. اتو سیو ورد فعال بود ولی تیک نگهداری آخرین ورژن اتو سیو را برداشته بودم. با هیچ راهی نتونستم فایل را برگردونم.
    ولی این روش شما جواب داد. و بقیه دوستان هم توصیه میکنم.
    بسیار سپاسگزارم. اجرتان با خدا. امیدوارم که موفق و پیروز باشید.

  9. برنامه خیلی خوبی بود.فایلهای جایگزین شده به سختی بر میگردند.ولی با این برنامه خیلی خوب مشکلم حل شد.

  10. علیرضا نصیری

    عالی بود
    من یه فایل حساس اکسل رو اشتباهی با نسخه قدیمی ریپلیس کرده بودم و بااین نرم افزار اطلاعات برگشت

    1. سلام . من اصلا نمیتونم نرم افزار را نصب کنم .از IT ادراه هم خواستم برایم نصب کنند باز هم نشد . آنتی ویروس را هم غیر فعال کردم . لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

  11. سلام بنده یک فایل در ورد ۲۰۱۶ کار می کردم که تقریبا کارم در شرف اتمام بود چند روز پیش لب تاپ را روشن کردم کارم را تکمیل کنم هر کاری کردم این فایل باز نشد و این پیام میاد.
    word cannot open the file because the file format does not match the file extension
    لطفا راهنمایی کنید چگونه می توانم زحمت چندین روزه را باز یابم؟ البته فایلهای دیگر باز می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *